Sv: Alkohol i gave??
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Jepp. Det som jeg synes er enda mer merkelig er den skikken med å gi tinnesker som skal inneholde forskjellig avfall og slo fra barnet: en tann, en hårlokk etc.
Enig! Rare greier... Heldigvis har våre sluppet unna disse eskene. Kanskje markedet kan utvides litt forresten? Eske for første buse, første negl, første navlelo osv.
Jeg ville nok ikke gitt bort vin i dåps- eller konfirmasjonsgave, av litt forskjellige grunner.
Jeg synes det er litt rart å gi bort alkohol til de under 18, selv om det er meningen at de skal vente til de er over 18 med å drikke den. Man vet dessuten ikke hva slags liv de har når de er 18. Nå er det ikke så mange unge som får rusproblemer eller psykiske problemer kanskje, men det ville være litt kjipt å ha gitt flere flasker vin til en eller ei som ruser seg litt i meste laget fra før eller som av andre grunner ikke bør ha i seg for mye alkohol. (Hadde jeg fått råderett over disse vinflaskene som 18-åring, hadde de blitt drukket på toppen av altfor mye annet. Jeg hadde nok ikke nytt de sammen med en bedre middag for å si det sånn. Og det kunne like godt vært hjemmelaget vin som årgangsvin... : perlerforsvin: )
Nei, jeg ville nok heller drukket flaskene selv... 
Ellers kan vin være ok gave synes jeg, men da må man se an mottakeren. I min familie er det noen som har et litt for avslappet forhold til alkohol, og en slektning av meg som har alkoholproblemer (kjent for de fleste) fikk likevel flaskefor av ymse slag da h*n feiret rundt tall for en stund siden. 
|