|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Sv: Alkohol i gave??Jeg hadde mer enn gjerne tatt imot vin, både som dåpsbarn og hvis jeg skulle døpt mine barn. Jeg gjetter på at det er flere 18-åringer der ute som setter pris på vin enn på sølvplettallerkener. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Alkohol i gave??
Ville heller hatt en sølvkoppen min som minne, enn en flaske jeg gulpet i meg uten andakt og følelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tror jo jeg også. Jeg er stadif forundret over disse dåpsgavedingsene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Peppy!
|
![]() Sv: Alkohol i gave??Jeg synes også vin i dåpsgave er helt ypperlig. Nå har det seg imidlertid slik at de tre barna jeg kjenner som har blitt døpt har foreldre som ikke har vist særlig interesse for at barna deres skal motta vin, så derfor har jeg latt det være. Når jeg ser på en del av de greiene folk faktisk gir i dåpsgave så skjønner jeg ikke helt argumentet om at barnet kanskje ikke vil like vin som voksen. Hvilken voksen mann vil vel begeistret henge opp sin dåpsattestholder i sølv på veggen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Alkohol i gave??Nei, det synes jeg ikke noe om. Ville heller satt mer pris på om noen ga barna penger på bok/aksjer/fond.
![]() |
#6 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol i gave?Jeg ville nok tenkt at det var en litt spesiell gave, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Alkohol i gave?
|
![]() |
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Alkohol i gave?Jeg tenker som så at de færreste 18-åringer har vett eller trente smaksløker nok til å nyte en skikkelig årgangsvin, så hvis man skal gi vin til dåpsbarnet, bør man velge en som står seg i minst 30 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har ponny, ønsker høyhest
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan vel ikke alvorlig talt mene at vin er en sær greie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
<*(((<
|
Jeg ville vært litt bekymret for denne flasken. For det første burde den ligge (for korkens del), og hvis den har ligget veldig varmt om sommeren er jeg redd for at dere lager syltetøy. (Jeg hadde nok prøvesmakt den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg er også bekymret for den flasken.
![]() |
#12 |
Pauset
|
Snakker ikke om vin generelt, men årgangsvin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
villende
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Mother of Dragons
|
Jepp. Det som jeg synes er enda mer merkelig er den skikken med å gi tinnesker som skal inneholde forskjellig avfall og slo fra barnet: en tann, en hårlokk etc.
![]() |
#16 |
This is normal!
|
Enig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Mother of Dragons
|
![]() |
#18 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Alkohol i gave?Jeg ville aldri gitt vin i dåpsgave og heller ikke likt at mine fikk det. Ikke pga alkoholen i seg selv, men for et styr å skulle lagre dette fordi en umoden 18 åring skulle helle innpå vinen i russetiden.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg ser for meg at jeg også hadde slukt flaska som 18-åring om jeg hadde hatt ei liggende. Den hadde nok ikke blitt drukket med mye andakt akkurat. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|