Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?
Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.
Jeg forstår årsaken til at du er laidback mht dette, og det er greit nok. Men nå er det ikke alle barn som er allergifrie og uredde.
Det jeg tenker som et asbsolutt, uavhengig av om barna er redde for hunder, allergiske eller ingen av delene, er at barnehagen skal være barnas trygge havn.
Eventuelle møtes med hunder skal skje på deres premisser, slik at de ikke får sjansen til å bli redde i sin egen barnehage.
Og det med at frykten spores tilbake til foreldre tror jeg ikke gjelder for alle. Dersom mitt barn skulle bli redd for hunder, får han det ikke fra meg (vi har som sagt hund, og er vant til hund). Det jeg derimot ønsker at knerten skal lære, er å være varsom med hunder, og aldri, aldri nærme seg hunder uten å ha spurt på forhånd.
Det jeg ville fram til i forhold til allergi er at hvis jeg vet at barnehagen har vært på gårdsbesøk og hestesenter så går jeg ut i fra at ingen av barna lider av kraftig og farlig allergi. Da ville ikke DET i seg selv vært argument for å ikke ta med hunden i barnehagen.
|