Sv: Sitronen
Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.
I prinsippet enig, men Skremmern uttaler seg blant annet i hytt og pine om andres intelligens…ikke alltid veldig treffende, like lite som det kanskje ikke er treffende å si at noen ikke burde hatt barn. Akkurat det med intelligensen faller på sin egen urimelighet noen ganger. Og ja, det synes jeg er svært nedlatende og sårende å si til andre. Hun sa det igjen i denne tråden, om Sitron. Jeg er ikke alltid begeistret for tonen til Sitron, men uintelligent er det ikke grunnlag for å si. Jeg mener fortsatt at hun bør holde lav profil når det gjelder å klage på andre, eventuelt en gransking av sin egen stil først.
Må si meg enig med Lykkeliten
Er det virkelig så mye verre å si at noen ikke burde ha hatt barn, enn noe annet??? Det er jo veldig subjektivt, og kommer an på settingen - og måten det blir sagt på, for i teorien kan alt såre mottaker. For meg blir det veldig patisk å mene at "du burde ikke ha barn" er så mye verre enn noe annet som oppfattes som negativt.
Avhengig av settingen kunne det sikkert vært verre for meg å høre at jeg var en dum, idiot, svak el enn at jeg ikke burde ha hatt barn (sikkert mange som mener jeg ikke burde ha hatt det til tider :knegg; )