|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ambulansepersonell slår tilbakeJeg synes denne heksejakten har gått for langt. Ja, de gjorde en feil, det er det vel ingen som sier imot. Ikke de selv heller. Men at denne jakten fortsatt pågår, og også går ut over deres familier, synes jeg er litt for 1400 tall.
![]() |
#2 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Ambulansepersonell slår tilbake
Eller: det at ambulansesjåførene ikke har mistet jobben strider imot rettsfølelsen til store deler av det norske folk. Tror du virkelig at dette hadde vært en sak enda dersom ikke veldig mange mente at her er det ansvarsfraskrivelse satt i system? Les de offisielle transkripsjonene og ikke minst hør på lydopptaket og kom så tilbake og si om du mener det er forsvarlig behandling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
Å kalle dette en heksejakt synes jeg er feil. Som du selv sier, ambulansesjåførene gjorde en feil, og de er anmeldt for grov uforstand i tjenesten. Det synes jeg er rett og rimelig. Hodeskader er potsensielt veldig farlig, og å dra fra en pasient uten å undersøke skikkelig er så kritikkverdig at man må kunne sette spørsmålstegn ved om de er i stand til å utføre jobben forsvarlig. Jeg tror også sjåførene selv innser at de sitter med svært dårlige kort i å forsvare seg mot anklager om grov uforstand, og jeg ser dette leserinnlegget som en strategi hvor de prøver å ikle seg en offerrolle. |
![]() |
![]() |
#4 |
Multitaskingmaniac
|
Men er det en systemfeil? Det er jo ambulansepersonellet som tok avgjørelsen om å la han ligge der.... Det kan da umulig være slik de er opplært til å handle i en pasientsituasjon?
![]() |
#5 |
Passiv
|
Ja, ambulansepersonellet tok avgjørelsen, og det finnes et utall av eksempler hvor ambulansepersonell ikke tar med seg pasienter. Hvorfor er det slik? Når de først har kommet ut til pasienten er det ikke så mye mer jobb å ta pasienten med. Kostnadene begynner derimot å løpe når pasienten ankommer legevakt/sykehus, og det er selvfølgelig et økonomisk motiv for den restriktive holdningen ambulansepersonell til tider viser. Og det er holdninger som kommer fra toppen av systemet. |
![]() |
![]() |
#6 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
![]() Sv: Ambulansepersonell slår tilbakeHvis det ikke var rasisme, hva var det da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Leser
|
I teorien er jeg enig med deg. I dette spesifikke tilfelle er jeg uenig. Mye av det som ble sagt er loggført, det ble filmet, det var vitner der. Klart det er lett å ta feil av folk som bare er ruset eller skadet. Men ikke når kona til den skadde forteller hva som skjedde. Og de uttalelsene som de hevder de kom med er ikke det samme som ble loggført.
![]() |
#8 |
Administrator
|
![]() Sv: Ambulansepersonell slår tilbakeJeg har ikke engasjert meg så veldig inn i denne saken enda, da det fram til nå i grunnen har vært "ord mot ord". Jeg hørte lydopptakene nå, og jeg har bare en ting å si: Fy faen!
Jeg vil anta at de fleste pasienter er veldig fornøyd bare de kommer fram til legevakt/sykehus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sikker? Jeg har et inntrykk av at de aller fleste mangler en forståelse av at i det man er i kontakt med helsevesenet, spesielt ambulanse og sykehus, så er man i en høyrisikosone. Oddsene for å overleve er drastisk forverret. Ikke fordi sykehusene gjør en dårlig jobb, men fordi man har havnet i en situasjon der man har behov for medisinsk assistanse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat dette var mine tanker også.
![]() |
#11 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Uansett er det menneskelig å feile, også for ambulansesjåfører.
![]() |
Emneord |
ambulansearbeider, lydopptak, sofienbergparken |
|
|