Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ambulansepersonell slår tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-08, 09:51   #1
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Tja, hvem snakker sant i denne saken da? Hvem sin oppfattning av det som skjedde er den riktige...

Jeg vil jo selvfølgelig tro på dem når de sier at de oppfattet mannen som et ordensproblem, og ikke som alvorlig skadd, men samtidig så får man jo tanker på om det samme ville skjedd om det var Ola Nordmann som lå på bakken da... Noe i meg er veldig tvilende til akkurat det...

Det finnes eksempler på tilsvarende situasjoner som har skjedd, hvor personer med hodeskade er blitt avvist av ambulanse-/helsepersonell. Dette skjedde med etniske nordmenn. Dermed syns jeg at man ikke uten videre kan konkludere med rasisme når dette skjer med en mørkhudet.

Hva som er den hele sannheten er det ikke mulig å vite. Det er kun ambulansepersonellet som kjenner til bakgrunnen for hvorfor de gjorde som de gjorde. Eller kanskje ikke en gang de kan vite det fullt ut, da det krever mye selvinnsikt. Dersom handlingene ikke var rasistisk motivert, forstår jeg godt at de føler behov for å fortelle sin versjon. Det må være ubehagelig å bli stemplet for rasisme dersom det ikke var det.

Uansett motiv for handlingene, det som er hevet over enhver tvil er at de ikke utførte jobben sin som de skulle, og dette burde de legge seg langflate for.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 13:01   #2
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Uansett motiv for handlingene, det som er hevet over enhver tvil er at de ikke utførte jobben sin som de skulle, og dette burde de legge seg langflate for.

Akkurat, og om alle parter, pluss media hadde fokusert på det, i stedet for rasisme, så hadde det vært mer riktig, tror jeg.

Det er helt i orden at rasisme er et tema, og at det må taes tak i, men jeg tror i mange tilfeller at det tar vekk fokuset fra det som er viktig i mange saker. Det må ikke bli sånn at det ropes ut om rasisme så snart det er en av utenlands opprinnelse i bildet.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ambulansearbeider, lydopptak, sofienbergparken

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.