Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Mus!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-08, 08:31   #41
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Mus!!

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Maine Coon og norsk skogkatt er de beste musejegerne.

Og Maine coon er den flotteste i mine øyne, synd de øynene blir så såre av å være sammen med katter

Gammel 27-03-08, 08:34   #42
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Mus er det desidert verste jeg vet! Syns ikke beistene er det minste søte. De er gufne og har ikke noe inne i et hus å gjøre. Gå til anskaffelse av masse stålull og tett det du finner av åpninger rundt rørerene. Da kommer de seg ikke inn. Lykke til!

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 08:36   #43
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Dette var en usedvanlig artig tråd.
Ikke vondt ment Mandarin.

Vi har hatt mus i hus også, men de kom inn katteluka i munnen på katten vår.
De fleste var døde og katten kom for å vise de frem, men det hente en gang at hun tok inn en levende en som hun lekte med og jaget inne i stuen.
Da fikk hun sånn kjeft at hun ikke har tatt inn flere, men har lagt de frem på trappen i stedet. Det er greit, selv om jeg har måttet drepe noen for henne, siden hun mest leker med de, og det er jo ikke så artig å ha en halvdø mus på trappen...

Gammel 27-03-08, 08:44   #44
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jah, blandingspusen min var i hvert fall ikke noe tess: Han kom hjem en morgen, stolt og glad, med en flatklemt mus (som så ut som den hadde vært død en stund!) som han hadde "fanget" under verandaen til husverten.
Den andre katta kom hjem med en spurv som han skulle spise på kjøkkengulvet, problemet var bare at han hadde glemt å drepe den først, så den fløy ut vinduet idet katta åpnet kjeften.
Tøffe bad-ass-gutta mine.

Kjøttet må mørne litt før det kan spises, vet du.
Katta som bor på kontoret hos oss er 1/4 skogkatt, og et råskinn til å jakte, men hun fikk være hos sin mamma og lære av henne til hun var ganske stor. Katter som blir tatt for tidlig fra mammaen har ofte problemer både med jaktteknikken og med å skjønne at det de fanger faktisk er mat.

Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 09:56   #45
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Kjøttet må mørne litt før det kan spises, vet du.
Katta som bor på kontoret hos oss er 1/4 skogkatt, og et råskinn til å jakte, men hun fikk være hos sin mamma og lære av henne til hun var ganske stor. Katter som blir tatt for tidlig fra mammaen har ofte problemer både med jaktteknikken og med å skjønne at det de fanger faktisk er mat.

Den flinke mammaen til kontorkatten til FOF tok også på seg oppgaven å lære opp min bøllepus i jaktkunsten, selv om hun ellers ignorerte ham som best hun kunne (han var ikke hennes kattunge). Hun var et råskinn til å jakte, og tok en orm da hun var på sommerbesøk på sørlandet. Flinke pusen! Nå savner jeg henne bra mye, hun døde for noen år siden.

Gammel 27-03-08, 10:11   #46
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har all min sympati! Jeg er livredd mus og hadde trolig flyktet fra heimen hvis en gnager hadde funnet veien inn hit.

:titter kjærlig bort på pusen min:

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 11:43   #47
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel. Musefeller er tingen.
På hytta til mine foreldre, kommer musene inn under kledningen. Vi brukte derfor en helg på å stappe hønsenetting oppunder mellom grunnmuren og kledningen, og rundt omkring overalt hvor de kunne komme inn.
En ide, kanskje?
Med mindre dere har et gedigent hus da, det tar jo unektelig litt tid!

Gammel 27-03-08, 16:22   #48
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Ok. Siste nytt. Ostebiten vi la ut etter at musen ble myrdet i går er like inntakt enda. Dette gir meg et lite håp om at denne musen var alene på tokt. Vi er nå i gang med å tette alle hull vi finner. Jeg ser at det er en glipe i panelet på husveggen på hver side av inngangspartiet vårt. Er dette for å få luft inn? Dette må ihvertfall tettes.

Sist redigert av Mandarin : 27-03-08 kl 16:32.
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 16:31   #49
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Ok. Siste nytt. Ostebiten vi la ut etter at musen ble myrdet i går er like inntakt enda. Dette gir meg et lite håp om at denne musen var alene på tokt. Vi er nå i gang med å tette alle hull vi finner. Jeg ser at det er en glipe i panelet på husveggen på hver side av inngangspartiet vårt. Er dette for å få luft inn? Dette må ihvertfall tettes.

Sitron: mannens kommentar til tyskeren: "homo"! (umoden mann ja).

Det er en myte at mus liker ost. De foretrekker heller kjøtt. Ost tar de ikke før de er veldig sultne. Det er bedre å bruke et kjøttpålegg som åte enn ost.

Gammel 27-03-08, 16:31   #50
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at det er en glipe i panelet på husveggen på hver side av inngangspartiet vårt. Er dette for å få luft inn? Dette må ihvertfall tettes.

Høres sannsynlig ut, i hvert fall.
Hønsenetting, eller kyllingnetting (heter det det?) - sånn netting med mindre hull i hvertfall. Rull sammen, stapp inni. Da kommer ikke musemor og familien forbi.

Gammel 27-03-08, 16:33   #51
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vel. Musefeller er tingen.
På hytta til mine foreldre, kommer musene inn under kledningen. Vi brukte derfor en helg på å stappe hønsenetting oppunder mellom grunnmuren og kledningen, og rundt omkring overalt hvor de kunne komme inn.
En ide, kanskje?
Med mindre dere har et gedigent hus da, det tar jo unektelig litt tid!

Nettopp. Det kommer vel til å ta en tid. Men det er nok der de kommer seg inn.

Gammel 27-03-08, 16:41   #52
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Høres sannsynlig ut, i hvert fall.
Hønsenetting, eller kyllingnetting (heter det det?) - sånn netting med mindre hull i hvertfall. Rull sammen, stapp inni. Da kommer ikke musemor og familien forbi.

Det finnes egen netting som er for å hindre mus :snekkerkone:

Hønse og kylling netting er for grovmasket har jeg lært...

Gammel 27-03-08, 18:53   #53
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Man får egen musenetting. Den er grønn og småmasket.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 23:48   #54
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Mus liker peanøttsmør.
Fungerte fint her, tok 3 mus på 3 dager under kjøkkenbenken.
I tillegg ble det lagt ut gift på loftet.

Har ikke hørt en eneste mus spankulere over taket mens jeg ligger i badekaret etter det.
Heller ikke hørt mus som har krabbet opp veggen bak doen....

Gammel 29-03-08, 00:23   #55
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sånn rent bortsett fra at mus i hus ikke er spesielt koselig, har jeg virkelig kost meg med denne kostelige tråden i kveld. Ler så tårene renner og har underholdt min (noe motvillige) mann (han ser Genesis-konsert) med de mest lattermilde musehistoriene.

Håper Mandarin er kvitt museplagen, og priser meg lykkelig over min utmerkede musejeger.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 09:13   #56
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plutselig synes vi det er praktisk og fint med en liten skinnsekk på ryggen også.

- Får lyst å spore av nå, men skal holde meg i skinnet...

Mus er bedre enn rotter - men ikke koselig å ha uansett altså. Jeg har nok hatt musefeller i hus i noen uker eller noe sånn - just in case jeg altså!...

Gammel 29-03-08, 11:45   #57
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Det er en myte at mus liker ost. De foretrekker heller kjøtt. Ost tar de ikke før de er veldig sultne. Det er bedre å bruke et kjøttpålegg som åte enn ost.

Nei, det er ingen myte - mus liker ost, men ostebiten sitter ikke alltid/sjelden godt nok til at musefellen utløses. Det er derfor at det anbefales at man bruker en kjøttbit i stedet slik at musen må jobbe litt for å få den løs slik at musefellen også rekker å utløses.

En annen ting er at man skal sette musefeller langs veggen med åpningen langs veggen. Det med åpningen langs veggen er for å redusere sannsynligheten for at musefellen bare skader musen i stedet for at den tar livet av den.

Gammel 29-03-08, 12:30   #58
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Sv: Mus!

Ingen spor her fortsatt. Har satt opp tre feller i kjelleren. Ett på badet, en i kjellergangen og en i vaskerommet. Ja også har vi den her oppe i kjøkkenskapet.

Blir spennende å se.

Gammel 01-04-08, 18:20   #59
Capri
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2007
Capri har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mus!

Sånn tror jeg at jeg hadde sett ut om jeg hadde funnet muselort her.
Er hysterisk redd for mus. Selv om de er aldri så små og søte. Huff.

Capri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 16:23   #60
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg skulle gjerne fortalt hele min "mus-i-hus"-historie, men jeg orker ikke, men kjapt fortalt så la jeg fram litt ost og noe bacon for å lokke musa fram fra seksjonen (der den hadde gjemt seg), men den kom jo aldri, så jeg dro på butikken,. Da jeg kom derfra var det sent på kvelden og jeg skulle legge meg, men så ser jeg at musa hadde vært framme og spist av baconet.
Og plutselig fikk jeg det for meg at musa sikkert kom til å ha det kjempefælt på natta fordi den sikkert var så tørst (etter å ha spist salt bacon...), så jeg endte med å sette fram en skål vann også før jeg gikk å la meg.

Så kom pappan min hjem fra hytta, satte opp musefelle og fanget/drepte musa på under 10 minutt. :thats life...:

Den var søt!

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.