![]() |
#21 |
godt brukt
|
![]() Sv: Mus!!
Det kalles kjerringer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Opp og ned
|
Vi tok tre stykker i vinter. Mus er jo bare søte små, men rotter. Der kapitulerer jeg.
![]() |
#23 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Mus!!Jeg skulle gjerne fortalt hele min "mus-i-hus"-historie, men jeg orker ikke, men kjapt fortalt så la jeg fram litt ost og noe bacon for å lokke musa fram fra seksjonen (der den hadde gjemt seg), men den kom jo aldri, så jeg dro på butikken,. Da jeg kom derfra var det sent på kvelden og jeg skulle legge meg, men så ser jeg at musa hadde vært framme og spist av baconet.
![]() |
#24 |
Ser lyst på livet
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
superbruker
|
![]() Sv: Mus!!Vi hadde mus i taket over soverommet en gang. Gjett om vi sov den natten vi fant det ut? Tror ikke vi sov mye da. Anticimex (?) ble ringt den natten. Dagen etter var lokkemat plassert rundt og musen fanget. Så ble alle hull tettet og siden har vi ikke sett eller hørt noe til mus inni i huset.
![]() |
#27 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Mus!!CherryBerry:
![]() |
![]() |
#28 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Mus!!Det er så bra uttrykk, han ble myrdet på en human måte. Eller: musa gikk i den mest humane musefellen. De har jo hatt det oppe i TV2 hjelper deg, hvilken musefelle som tar livet av mysene på en mest human måte. Burde det ikke vært en mest musen måte? Eller hva heter mus på latin? Ulv er ulpus ulpus, ulven ble drept på den mest ulpne måten som var mulig ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Kidding, right?
|
![]() |
![]() |
#31 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Mus!!Etter et kjapt søk (ordentlig denne gangen) finner jeg at den vanlige lille musen heter Mus musculus. Så det er vel derfor det oppfattes som en mannfolkjobb å kverke mus.
![]() |
![]() |
#34 |
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mus!!Stakkars deg! Jeg er hysterisk for mus, og hadde flytta ut på dagen. Hvertfall midlertidig, til beistene var borte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
*skvis*
![]() |
![]() |
#36 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Mus!!Vi har hatt MYE mus oppigjennom årene vi har bodd i dette gamle huset. En mus trenger kun en åpning på 0,7 cm (tror jeg det var) for å komme seg inn. Vi kaster også fellene med musene i. Kjøper billige feller og har ett helt lager. Kjøper i Sverige, 2 for 10 kr.
![]() |
#37 |
Passiv
|
![]() Sv: Mus!!Det som hjelper best mot mus, er å ha katt. |
![]() |
![]() |
#38 |
*elsker ENGA*
|
Vi vurderte dette denne vinteren, men jeg er allergisk, så vi har ikke bestemt oss enda. Skal vi ha katt skla vi ha en MainCoon!
![]() |
#40 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jah, blandingspusen min var i hvert fall ikke noe tess: Han kom hjem en morgen, stolt og glad, med en flatklemt mus (som så ut som den hadde vært død en stund!) som han hadde "fanget" under verandaen til husverten.
![]() |
![]() |
|
|