Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Mus!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-08, 23:07   #21
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mus!!

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg tror det skjer noe med damer når de passerer 30, ikke liker jeg mus lenger og ikke liker jeg å bade i kaldt vann.

Det kalles kjerringer!
Plutselig synes vi det er praktisk og fint med en liten skinnsekk på ryggen også.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 23:09   #22
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Mus er da bare søte og fine.

Hilsen Sitron som har hatt rotter x 2.

Vi tok tre stykker i vinter. Mus er jo bare søte små, men rotter. Der kapitulerer jeg.

Dere må tette alt ute, ellers er det fånyttes. Da kommer de bare inn igjen. Vi hadde flust på hytta i vinter. Muselort overalt. Fikk tettet der de kom inn og ble kvitt problemet.

Gammel 26-03-08, 23:11   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle gjerne fortalt hele min "mus-i-hus"-historie, men jeg orker ikke, men kjapt fortalt så la jeg fram litt ost og noe bacon for å lokke musa fram fra seksjonen (der den hadde gjemt seg), men den kom jo aldri, så jeg dro på butikken,. Da jeg kom derfra var det sent på kvelden og jeg skulle legge meg, men så ser jeg at musa hadde vært framme og spist av baconet.
Og plutselig fikk jeg det for meg at musa sikkert kom til å ha det kjempefælt på natta fordi den sikkert var så tørst (etter å ha spist salt bacon...), så jeg endte med å sette fram en skål vann også før jeg gikk å la meg.

Så kom pappan min hjem fra hytta, satte opp musefelle og fanget/drepte musa på under 10 minutt. :thats life...:

Gammel 26-03-08, 23:17   #24
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg skulle gjerne fortalt hele min "mus-i-hus"-historie, men jeg orker ikke, men kjapt fortalt så la jeg fram litt ost og noe bacon for å lokke musa fram fra seksjonen (der den hadde gjemt seg), men den kom jo aldri, så jeg dro på butikken,. Da jeg kom derfra var det sent på kvelden og jeg skulle legge meg, men så ser jeg at musa hadde vært framme og spist av baconet.
Og plutselig fikk jeg det for meg at musa sikkert kom til å ha det kjempefælt på natta fordi den sikkert var så tørst (etter å ha spist salt bacon...), så jeg endte med å sette fram en skål vann også før jeg gikk å la meg.

Så kom pappan min hjem fra hytta, satte opp musefelle og fanget/drepte musa på under 10 minutt. :thats life...:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 23:26   #25
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nå ikke like ille stelt med deg, Mandarin, som med denne karen.

Gammel 26-03-08, 23:30   #26
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde mus i taket over soverommet en gang. Gjett om vi sov den natten vi fant det ut? Tror ikke vi sov mye da. Anticimex (?) ble ringt den natten. Dagen etter var lokkemat plassert rundt og musen fanget. Så ble alle hull tettet og siden har vi ikke sett eller hørt noe til mus inni i huset.

Det var verre den natten jeg hadde nattevakt. Jeg skulle lage mat til en beboer kl 3 om natten. Jeg kommer passe trøtt og frossen inn på kjøkkenet. Så er det plutselig noe som beveger seg oppi vasken. Jeg skvatt så himmelhøyt at jeg landet stående på en kjøkkenstol. Jeg så musen flere ganger den natten men da skvatt jeg ikke like mye. Da visste jeg at den var i huset.

Gammel 26-03-08, 23:35   #27
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

CherryBerry:

Jeg fanget engang en mus på hytten til mine foreldre - i stekeovnen... som hadde stått åpen etter middag. Det var utrolig fristende å bare skru på ovnen, men DOG.

Så det ble å hente pappa og Mr. Norway som fikset myrderiene på en litt mer human måte.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 23:42   #28
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det er så bra uttrykk, han ble myrdet på en human måte. Eller: musa gikk i den mest humane musefellen. De har jo hatt det oppe i TV2 hjelper deg, hvilken musefelle som tar livet av mysene på en mest human måte. Burde det ikke vært en mest musen måte? Eller hva heter mus på latin? Ulv er ulpus ulpus, ulven ble drept på den mest ulpne måten som var mulig ...

Gammel 26-03-08, 23:48   #29
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så bra uttrykk, han ble myrdet på en human måte. Eller: musa gikk i den mest humane musefellen. De har jo hatt det oppe i TV2 hjelper deg, hvilken musefelle som tar livet av mysene på en mest human måte. Burde det ikke vært en mest musen måte? Eller hva heter mus på latin? Ulv er ulpus ulpus, ulven ble drept på den mest ulpne måten som var mulig ...

Vel... en vanlig husmus heter Vagina vulgaris!!! Så da skal den vel drepes på den mest vulgære vaginale måten. Eh... du først!

Gammel 26-03-08, 23:50   #30
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Bare tuller altså. Google er gøy.

Gammel 26-03-08, 23:53   #31
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Etter et kjapt søk (ordentlig denne gangen) finner jeg at den vanlige lille musen heter Mus musculus. Så det er vel derfor det oppfattes som en mannfolkjobb å kverke mus.

Gammel 26-03-08, 23:55   #32
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Mus musculus domesticus
Musa ble drept på den mest muskuløse måten.

Gammel 26-03-08, 23:55   #33
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Etter et kjapt søk (ordentlig denne gangen) finner jeg at den vanlige lille musen heter Mus musculus. Så det er vel derfor det oppfattes som en mannfolkjobb å kverke mus.

Helt klart.

Gammel 27-03-08, 00:24   #34
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Stakkars deg! Jeg er hysterisk for mus, og hadde flytta ut på dagen. Hvertfall midlertidig, til beistene var borte.

Mus er visstnok glad i salami hørte jeg på radioen.

Min mor fikk mus i hus på lille julaften for noen år siden. Jeg lot være å komme på den tradisjonelle julegrøten på julaften. Musefelle fikk de ikke tak i da, så de satte frem en bøtte med en slags pinne som stige opp til bøtta. Ytterst på pinna hadde de ost. Musa datt rett i bøtta.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 07:43   #35
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Mus musculus domesticus
Musa ble drept på den mest muskuløse måten.

*skvis*

En riktig underholdende tråd, men om den hjelper Mandarin med museproblemet er jeg mer usikker på!

Gammel 27-03-08, 07:51   #36
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Vi har hatt MYE mus oppigjennom årene vi har bodd i dette gamle huset. En mus trenger kun en åpning på 0,7 cm (tror jeg det var) for å komme seg inn. Vi kaster også fellene med musene i. Kjøper billige feller og har ett helt lager. Kjøper i Sverige, 2 for 10 kr.

Jeg er ikke redd mus, men synes det var guffent å få en under dyna for noen år siden.

Gammel 27-03-08, 08:12   #37
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det som hjelper best mot mus, er å ha katt.

Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 08:16   #38
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Det som hjelper best mot mus, er å ha katt.

Vi vurderte dette denne vinteren, men jeg er allergisk, så vi har ikke bestemt oss enda. Skal vi ha katt skla vi ha en MainCoon!

Gammel 27-03-08, 08:24   #39
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Vi vurderte dette denne vinteren, men jeg er allergisk, så vi har ikke bestemt oss enda. Skal vi ha katt skla vi ha en MainCoon!

Maine Coon og norsk skogkatt er de beste musejegerne.

Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 08:28   #40
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Maine Coon og norsk skogkatt er de beste musejegerne.

Jah, blandingspusen min var i hvert fall ikke noe tess: Han kom hjem en morgen, stolt og glad, med en flatklemt mus (som så ut som den hadde vært død en stund!) som han hadde "fanget" under verandaen til husverten.
Den andre katta kom hjem med en spurv som han skulle spise på kjøkkengulvet, problemet var bare at han hadde glemt å drepe den først, så den fløy ut vinduet idet katta åpnet kjeften.
Tøffe bad-ass-gutta mine.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.