Sv: Dusjing før man bader i basseng
Akkurat i dette øyeblikk er det 19,1% som Dusjer naken uten å bruke såpe og 42,7% som Dusjer naken og bruker såpe på kroppen. Jeg skjønner at jeg sjelden er i svømmehallen sammen med disse FP'erne, for det er ALDRI så mange som 61,8% av de jeg er i garderoben sammen med som dusjer nakne hvertfall. Jeg er ganske ensom i så måte der jeg sprader naken med all min kropp hengende og slengende, men jeg er hvertfall så ren som overhodet mulig når jeg går i bassenget og barna mine lærer av meg. Jeg kan nok også være litt høylytt og belærende når jeg poengterer til barna hvorfor det er viktig å dusje naken rett før man bader! 
Om alle hadde gjort som det står oppslag om i alle svømmeanlegg jeg har vært i (og det er ikke få all den tid jeg var aktiv konkurransesvømmer) og faktisk dusjet og vasket seg med såpe før de gikk i bassenget så ville man ikke måtte klore vannet så ille mye. Og like viktig som å vaske seg er at man skyller bort alle såperester også! Det tør jeg påstå at man ikke klarer om man dusjer med badetøyet på.
Å si at det holder at man har dusjet hjemme om morgenen er ingen unnskyldning som holder for min del. Og til de som virkelig gidder å dusje seg og barna hjemme, tørke seg, kle på seg, dra i svømmehallen, skifte og bade der for så å tørke seg, kle på seg, dra hjem og kle av seg og dusje og tørke seg og kle på seg igjen...jeg hadde nok ikke gått i svømmehallen oftere enn en gang hvert jubelår om jeg skulle holde på på denne måten! Jeg blir svett bare ved tanken!
Forøvrig ikke enig i at damer 50+ er av de verste, jeg vil heller si damer under 40!
Sist redigert av Mirasol : 24-03-08 kl 18:52.
Årsak: Tilføyde noe
|