Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dusjing før man bader i basseng

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du før du skal bade i basseng?
Dusjer naken uten å bruke såpe 26 13,27%
Dusjer naken og bruker såpe på kroppen 97 49,49%
Dusjer med badetøy, og vasker med såpe under tøyet 26 13,27%
Dusjer med badetøy, og vasker uten såpe under tøyet 11 5,61%
Dusjer med badetøy og lar kroppen bli våt 30 15,31%
Dusje? 1 0,51%
Annet 5 2,55%
Deltakere: 196. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-08, 17:31   #81
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dusjing før man bader i basseng

Så når man går ut av bassenget for å gå på do, så skal man innom dusjen igjen og full vask?

Gammel 24-03-08, 17:43   #82
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så når man går ut av bassenget for å gå på do, så skal man innom dusjen igjen og full vask?

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 18:48   #83
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Akkurat i dette øyeblikk er det 19,1% som Dusjer naken uten å bruke såpe og 42,7% som Dusjer naken og bruker såpe på kroppen. Jeg skjønner at jeg sjelden er i svømmehallen sammen med disse FP'erne, for det er ALDRI så mange som 61,8% av de jeg er i garderoben sammen med som dusjer nakne hvertfall. Jeg er ganske ensom i så måte der jeg sprader naken med all min kropp hengende og slengende, men jeg er hvertfall så ren som overhodet mulig når jeg går i bassenget og barna mine lærer av meg. Jeg kan nok også være litt høylytt og belærende når jeg poengterer til barna hvorfor det er viktig å dusje naken rett før man bader!

Om alle hadde gjort som det står oppslag om i alle svømmeanlegg jeg har vært i (og det er ikke få all den tid jeg var aktiv konkurransesvømmer) og faktisk dusjet og vasket seg med såpe før de gikk i bassenget så ville man ikke måtte klore vannet så ille mye. Og like viktig som å vaske seg er at man skyller bort alle såperester også! Det tør jeg påstå at man ikke klarer om man dusjer med badetøyet på.

Å si at det holder at man har dusjet hjemme om morgenen er ingen unnskyldning som holder for min del. Og til de som virkelig gidder å dusje seg og barna hjemme, tørke seg, kle på seg, dra i svømmehallen, skifte og bade der for så å tørke seg, kle på seg, dra hjem og kle av seg og dusje og tørke seg og kle på seg igjen...jeg hadde nok ikke gått i svømmehallen oftere enn en gang hvert jubelår om jeg skulle holde på på denne måten! Jeg blir svett bare ved tanken!

Forøvrig ikke enig i at damer 50+ er av de verste, jeg vil heller si damer under 40!

Sist redigert av Mirasol : 24-03-08 kl 18:52. Årsak: Tilføyde noe
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 18:56   #84
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Å si at det holder at man har dusjet hjemme om morgenen er ingen unnskyldning som holder for min del. Og til de som virkelig gidder å dusje seg og barna hjemme, tørke seg, kle på seg, dra i svømmehallen, skifte og bade der for så å tørke seg, kle på seg, dra hjem og kle av seg og dusje og tørke seg og kle på seg igjen...jeg hadde nok ikke gått i svømmehallen oftere enn en gang hvert jubelår om jeg skulle holde på på denne måten! Jeg blir svett bare ved tanken!

Det er da ikke noe stress. Vi er i svømmehallen kun om lørdagen. Så da hiver jeg oss alle i dusjen etter frokost og før vi drar. Jeg hadde jo dusjet før jeg gikk ut uansett. Ser ikke stressen med det.

Gammel 24-03-08, 18:56   #85
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dusjer naken og bruker såpe på kroppen.

Når jeg er ferdig å bade,tørker jeg meg,drar hjem og dusjer der.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 19:00   #86
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spyler meg godt, men såpe glemmer jeg jo alltid, grisen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 19:19   #87
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det verste minnet jeg har fra en svømmehall, var en vannpolokamp der jeg tok et kraftig crawltak med høyrehånda, og jeg hadde sprikende fingre, seigt ekkelt snørr iblandet lange hår, jeg gyser fremdeles med tanke på det. :rister:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 19:26   #88
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh, jah?

Gammel 24-03-08, 19:28   #89
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Eh, jah?

Tuller du?

Det blir jo ikke annet enn å bruke opp tiden, som igjen er penger, for å løpe på dass og dusje. Da får de i så fall legge inn 30-40 minutter med gratis tid for småbarnsforeldre.

Gammel 24-03-08, 19:30   #90
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg tuller ikke.
Jeg gjør det alltid, det tar ikke særlig lang tid. Det er klart at det blir styr med unger og slikt, men så lang tid tar det da ikke?
Og det er nå de færreste steder at de er innmari sær på badetiden, det er i så fall kun i høysesong når det er sild-i-tønne i bassenget.

(Dessuten er det særs sjelden at småbarnsforeldre blir jaget ut først, om man nå har utjaging.)

Gammel 24-03-08, 19:31   #91
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Trust me, her er de sære. Og med en unge som skal på do 4-5 ganger i løpet av en badetid, så går det vekk MYE dødtid i å løpe på do.

Gammel 24-03-08, 19:32   #92
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Det skjønner jeg, men like fullt; det blir mye bassilusker i bassenget, og da øker mengden bundet klor og da blir det bare enda eklere og sterkere klorlukt og alt og det.

Gammel 24-03-08, 19:35   #93
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Men hallo; å dusje etter at man har tisset på do. Jeg syns det er seriøst å være vanskelig. Med tanke på alle som tisser rett i bassenget burde alle være glade for oss som har små unger som faktisk sier fra når de må tisse.

Gammel 24-03-08, 19:38   #94
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig, full vask med såpe og greier hver gang man har vært på do kunne ikke falt meg inn, da får jeg heller være ekkel. Jeg går jo på do sånn hvert 5. minutt for tiden og hadde aldri fått noe badetid om jeg måtte gjort det. Det får virkelig være grenser. Egentlig skulle man jo tro enkelte her tror at folk har 4 meter tykt lag med dritt på seg til enhver tid. Hallo, folk er jo nesten FOR renslige i dag i forhold til før, det er jo nesten blitt et problem (hudproblemer osv).
Håret kan man fint skjerme bassenget for ved å forby bading uten badehette, slik de gjør i alle svømmehaller her.

Gammel 24-03-08, 19:44   #95
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hallo; å dusje etter at man har tisset på do. Jeg syns det er seriøst å være vanskelig. Med tanke på alle som tisser rett i bassenget burde alle være glade for oss som har små unger som faktisk sier fra når de må tisse.

Jeg har også tenkt sånn. Jeg er glad mine unger ikke tisser i vannet. Tror ikke de kommer på at det er mulig. Jeg må innrømme at jeg ikke dusjer uten badedrakt og med såpe hver gang vi har vært på do, men det blir kanskje litt spyling i dusjen.

Vi dusjer selvsagt uten badetøy og med såpe før vi går i vannet. Jeg dusjer hjemme også, men det er fordi jeg ikke orker å gå ut døra uten å dusje først. Synes ikke det er stress.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 20:27   #96
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg stemte forresten ikke, siden det ikke var flervalgspoll.

Beklager, kom på det i samme sekund som jeg postet innlegget.

Gammel 24-03-08, 20:33   #97
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Skoene, ja. Men når hundre mennesker går og trakker rundt i samme gørra, babyer tisser, hår og annet kroppslig daler ned, så tviler jeg på at den moppen de drar over gulvet for å tørke opp en gang i skuddåret hjelper særlig.

På Pirbadet har jeg sett at de spyler gulvet i dusjen. Men, vet ikke om de gjør det i garderoben? Det er renne med sluk der, så det er mulig de spyler der også av og til?

Sist redigert av Isbjørn : 24-03-08 kl 20:42.
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 20:34   #98
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Her legger de ut matter med riller.

Gammel 24-03-08, 20:36   #99
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På babysvømmingen er jeg den enseste som dusjer naken med såpe før vi går i vannet. De andre skvetter vann på kroppen med badetøy på og det syns jeg er ganske uhygienisk med tanke på at det er små barn i ganske varmt vann som skal bade.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 20:38   #100
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Og når vi nevner små barn: hvor hygienisk er egentlig disse badebleiene? De holder ikke på en rennende skittavfyring, for å si det sånn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.