Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Det skal du selvsagt få lov til å synes. Jeg sier bare at jeg opplever det annerledes, og at jeg misliker å bli stemplet som intolerant. Jeg ser også flere som jeg synes kommer med intolerante uttalelser i diskusjoner, men synes at det kommer fra personer med ulik politisk overbevisning.
Det skjønner jeg godt og det var ikke meningen å virke så generaliserende. Det stemte mye bedre i hodet mitt enn på papiret. Det jeg mente var at i diskusjoner om politikk, utpeker gjerne sosialistene seg ved å være de som roper høyest og synes best. Mim kaller meg hårsår, men jeg vil heller kalle det farget. Klart jeg tenker at sosialisten ikke respekterer meg som person ved å være imot alt jeg står for.
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Jeg antar at Frp velgerne er de som er lettest å "ta". Frp har en veldig ufullstendig (og i noen tilfelle motstridene) politikk. Det er heller ikke så veldig rart i og med at partiet startet som et særparti. Senterpartiet er jo et annet parti som startet på denne måten (de var "bøndenes parti"), og noen hevder de er det enda. Men det går ikke an å komme forbi at SP er et mye mer "helhetlig" parti enn feks Pensjonistpartiet eller Demokratene. (Jeg er forresten sosialist, og har egentlig ikke lagt merke til det du beskriver, men det kan godt hende det skyldes at vi har vært i forskjellige diskusjoner.)
Jada, jeg er enig med deg her, him. FRP-velgerne er gjerne de som uttaler seg før de får tenkt seg om, men inntrykket mitt (og da baserer jeg meg også på egne uttalelser) er at det blir lite nyansert hvis jeg mot formodning skulle uttale meg om sosialistene som gruppe, gjør jeg det med FRP-velgerne er det på en måte helt greit. Sosialistene skal være for likhet og åpen for det meste, men mange opptrer i diskusjoner som snobbete elitister.