Sv: Pappan gikk!
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Så med andre ord, i følge teorien din, kan de med rolige, blir-hvor-vi-forlater-de-barn faktisk ta det med ro og la de være alene på f.eks. kjøpesenter? Ja, hvis det er utelukkende seg selv, gjenstander, trafikk o.l. som utgjør den eneste faren.
For min del er det dette jeg setter som kriterier, ja. For å si det slik. Hvis vi er i skauen får ungene mine løpe rundt og herje, og jeg holder ikke øye med dem hele tiden, selv om jeg kun går i turterreng hvor det er flust med andre folk. Pedofile kan jo også være skigåere eller joggere. Når vi er med sjøen sitter jeg derimot som en hauk og glaner på dem, og dette er fordi at der vi er kan man lett ramle i sjøen, og ingen av ungene kan svømme. (Men et kjøpesenter er etter min mening uegnet å være alene på, i lengre tid. Men det er i hovedsak ikke på grunn av pedofile.)
For å si det slik: Dere som er redd for pedofile sender vel ungene i barnehagen eller lar de gå på trening selv om alt viser at det er på slike arenaer det meste av misbruk foregår?