Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når dere er på overnatting hos foreldre/svigers

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-08, 10:38   #21
Tusta
Aktiv

Tusta sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Når dere er på overnatting hos foreldre / svigers

Nå har ikke jeg svigerforeldre da, men E har jo 2 par besteforeldre.

Mine foreldre står opp med henne, eller ringer meg for at jeg skal komme å ta henne. Kommer ann på formen til mamma - har en vond skulder. Vi er praktisk talt naboer, så det er veldig sjeldent hun overnatter. Men det er dager hvor hun vil sove der nede, og da får hun det.

Bestemor kommer nok til å stå opp tidlig hele påska.

Bestefar er jeg litt usikker på faktisk. Han kjenner henne ikke så veldig godt desverre.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:38   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er alltid besteforeldrene som står opp med Poden når vi er på besøk hos dem, og når de er på besøk hos oss også. Det hender en av oss (vanligvis jeg) står opp også, men det er helt unntaksvis. Eller nå når han er såpass stor, hender det ofte at han står opp alene først, men da kommer det stort sett alltid en bestemor etter kort tid og ordner frokost til ham. Vi er bare hos hvert besteforeldresett et par ganger i året; svigers er hos oss et par ganger i halvåret, og mine foreldre neppe stort oftere enn én gang i året.

Jeg fniser fremdeles litt over svigermor, som begeistret fortalte Teofelia en gang for noen år siden at vi var så snille som lot henne (altså svigermor) "få ha" Poden hele morgenen.

Gammel 08-03-08, 10:42   #23
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når dere er på overnatting hos foreldre/svigers

Faren min står alltid opp rundt kl.06.00, så når vi er på besøk (eller de er på besøk hos oss), ordner han gjerne frokost til dem hvis vi ikke er stått opp ennå. Moren min sover som regel dårlig om natta, og ligger gjerne litt lengre i senga. Jeg ville overhodet ikke ha forventet at de skulle stå opp mye tidligere enn de pleier for å ta seg av barna.

Gammel 08-03-08, 10:43   #24
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Svigers bor i utlandet, vi har bare vært der en gang (men i 3 uker). Da sto sambo opp med Snuppa.

Hos mine foreldre står jeg opp, og legger meg igjen etterpå. Mamma og pappa står opp tidlig uansett. Noen ganger sover Snuppa inne hos brødrene mine, som er 15 og 18, og da står en av de opp med henne (og legger seg igjen når mamma har stått opp, tror jeg).

Gammel 08-03-08, 10:43   #25
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg fniser fremdeles litt over svigermor, som begeistret fortalte Teofelia en gang for noen år siden at vi var så snille som lot henne (altså svigermor) "få ha" Poden hele morgenen.

Det kaller jeg en ekte vinn-vinn situasjon!

Gammel 08-03-08, 10:46   #26
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Mamma.
Når de var så små at jeg sto opp for å stelle og amme, kom alltid mamma og holdt meg med selskap.
Vi er på besøk 10-12 ganger i året.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:48   #27
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Besteforeldrene står gjerne opp med barnebarna de gangene vi overnatter samme sted. Spesielt drar vi ofte på overnattinger sammen med svigers, ferier og hyttetur, og da står de mer enn gjerne opp tidlig hele ferien. Jeg er virkelig privilegert.

Begge vi foreldre er utrolig glade i å sove lenge om natta når vi en sjelden gang har mulighet til det, og vi møter heldigvis stor forståelse.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:52   #28
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det har som regel vært jeg som har stått opp. Men innimellom har mamma tatt han på morgenen. JEg tror imidlertid dette kommer til å endre seg nå som han blir større, pappa er som regel tidlig oppe, men sliter endel med ettervirkning av alvorlig sykdom så derfor har jeg ikke hatt samvittighet til å la han være oppe alene med lille. Men nå ser jeg at det går helt fint så da blir det sikkert til at jeg av og til sover lengre(dersom vi får en baby som sover på morgenen) Vi er forøvrig ikke så veldig ofte hjemme, men lille er veldig glad i besteforeldrene sine og tilbringer gjerne tid med dem.
Siden mamma fremdeles er i jobb så syns jeg hun kan få sove i helgene dersom hun ønsker det.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:56   #29
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av oss står vanligvis opp. Er en av dem oppe, blir vi ofte spurt om vi vil legge oss igjen. Jeg forventer ikke at de står opp tidligere enn vanlig fordi vi er på besøk, med mindre vi har spurt om det. Vi er vel på besøk ca. 3 ganger i året på hver side.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 11:00   #30
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bor langt unna våre foreldre, så de ser barnebarna max fire ganger i året. Mine foreldre står alltid opp med ungene og lar oss sove ut, uansett om de er på besøk hos oss eller vi hos de. Svigerforeldrene mine må vi spørre først, men det er ikke alltid de orker (de står alltid opp tidlig, men vil ikke ha ungene uten oss.)

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 11:02   #31
Solblomst
Passiv

Standard

Når ungene og jeg overnatter hos mamma er hun flink til å stå opp med dem, så jeg får sove litt lenger.

Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 11:03   #32
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Når vi er hos svigermor er det hun som står opp med barna.
Mamma og pappa bor for nærme til avt vi overnatter der (tar et kvarter med bil å dra dit).

Gammel 08-03-08, 11:07   #33
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi overnatter aldri hos svigermor, men om vi hadde gjort det så hadde nok vi stått opp med ungene.

Når vi er hos mine foreldre kommer det litt an på. Pappa er tidelig oppe og tar gjerne ungene, men noen ganger må han ut på jobb tidlig. Uansett må vi stå opp hvis det er nødvendig med bleieskift. Mamma sover alltid lenge i helgene.

Gammel 08-03-08, 11:59   #34
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vi står opp hver gang, og bestemor kan gjerne bo her en uke eller to i slengen.
Hun sover lenge, og sover gjerne en gang i løpet av dagen også.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 12:03   #35
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine foreldre liker å sove lenge, og de er ganske gamle. Så der er det lite å hente før kl 0900. Hvis jeg spør så stiller de selvsagt opp. Guttungen er litt mammadalt, så det er ikke bare bare for dem å ta ham om morgenen. Svigers jobber, og liker også å sove lenge om morgenen.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 12:06   #36
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi sover nesten aldri over hos mine foreldre. Den ene gangen vi har gjort det (november-06) stod mamma opp med ungene. Vi hadde vært på julebord kvelden før. Mine foreldre er ved god helse og ser ungene 5-10 ganger i året.

Vi sover uhyre sjelden hos svigers også, men de få gangene vi sover der er alltid svigermor på pletten før vi har rukket å si kake. Svigers er ved god helse og ser ungene ca 10-20 ganger i året.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 12:07   #37
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Mora mi bor 10 minutters tur fra oss, så der ligger vi aldri over (bare prinsen, han ligger over iblant) - hos svigermor, som bor 4 timers kjøring fra oss, er det hun som står opp med prinsen. Noen ganger står jeg opp samtidlig jeg også, men jeg tror egentlig at hun liker best å få litt "alenetid" med guttungen.

Samme her!

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 12:13   #38
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi overnatter ingen av stedene da de bor så nærme oss.(det ene stedet er 2 min å kjøre og det andre er 10 min)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 12:27   #39
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når svigers er hos oss på overnatting eller vi er hos dem, så er det bestandig enten meg eller mannens om står opp med ungene. Bestefar er gjerne tidlig oppe, men han synes det blir litt mye med tre alene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 12:31   #40
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden ser Bestemor (mormor) ca annenhver uke. De få gangene vi ligger over der er det gjerne Bestemor som står opp. Men det kan jo ha noe med å gjøre at de gangene vi ligger over er det ofte fordi jeg har vært på selskapeligheter.

Noen ganger ligger vi over der når Bestemor er på hytta, og da er det (merkelig nok) jeg som står opp med ham.

Vi har aldri ligget over hos bestefar, farmor eller andre slektningemennesker.

Eller, vi har ligget over hos Tante (storesøstra mi), hun sier klart ifra om at hun ikke står opp med poden da hun endelig er ferdig med småbarnsperioder og endelig kan sove så lenge hun vil. Full forståelse fra min side.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.