Sv: En kvinne med bart ...
Opprinnelig lagt inn av Embs, her.
Det er mulig at det er meg du referer til som overfølsom - og som overreagerer, Polyanna, men jeg synes faktisk at i starten på denne diskusjonen (og noen slengere under veis) var slemme, og jeg tok meg nær av det.
Denne synes jeg vitner om at du ikke vet helt hva du snakker om:
Det er ikke bare å "ta seg bryet" og gjøre en innsats når det gjelder uønsket hårvekst. Å barbere ansiktet ville ganske sikkert føre til at jeg fikk mer og mørkere hårvekst og stikkende pigger etter noen timer, altså ingen god løsning. Voks for å fjerne hår har jeg allerede sagt hvofor jeg ikke kan bruke i ansiktet, og da gjenstår laser og elektrolyse som begge er dyre alternativer og som antakeligvis ikke ville gi noe permanent resultat.
Eller synes jeg Amidriel sa noe av det samme på en bedre måte :
Ellers tror jeg at jeg skal begynne å avspore diskusjoner på jobb med å slenge ut en "kumbayah" eller "opp i rompa". Og denne tråden trengte virkelig en solid avsporing...
Se, sånn sett er det av og til rett og slett NYTTIG at folk faktisk SPØR, som Hønni gjorde i sitt H.I. Jeg ante ikke at det kunne være så komplisert som du beskriver her. Jeg har i grunnen sett for meg at det måtte være greit å bleke og nappe og at det ville ta det grøvste. Nå vet jeg altså mer.
Ellers mener jeg, bare for å ha sagt det, at jeg ikke synes NOEN er overfølsomme om de reagerer på og som det kom en del av her. Ikke i det hele tatt. Men jeg syns det er litt voldsomt å reagere på et ganske uskyldig formulert spørsmål som det Hønni kom med.