Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En kvinne med bart ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 12:45   #11
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En kvinne med bart ...

Det er mulig at det er meg du referer til som overfølsom - og som overreagerer, Polyanna, men jeg synes faktisk at i starten på denne diskusjonen (og noen slengere under veis) var slemme, og jeg tok meg nær av det.

Denne synes jeg vitner om at du ikke vet helt hva du snakker om:

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Skremmern: I mitt hode har det å fjerne hårvekst og det å stelle negler og pusse sko veldig mye til felles. Det handler liksom bare om å ta seg bryet. Og det er det jo ikke alltid man gjør... (Jeg for eksempel, er ikke alltid så flink til å vaske stripete strømpebukser slik de skal vaskes, og legger ikke engang merke til at jeg gjør det feil! )

Skopuss blir gjerne litt annerledes, da. Men hår i ansiktet, hår på leggene, buskete øyenbryn, hurtigvoksende negler, flass, etc. er ting i samme kategori, syns jeg: Ting kroppen "gjør" som man ikke kan styre, men som man han håndtere på den ene eller andre måten, med mer eller mindre innsats.

Det er ikke bare å "ta seg bryet" og gjøre en innsats når det gjelder uønsket hårvekst. Å barbere ansiktet ville ganske sikkert føre til at jeg fikk mer og mørkere hårvekst og stikkende pigger etter noen timer, altså ingen god løsning. Voks for å fjerne hår har jeg allerede sagt hvofor jeg ikke kan bruke i ansiktet, og da gjenstår laser og elektrolyse som begge er dyre alternativer og som antakeligvis ikke ville gi noe permanent resultat.

Eller synes jeg Amidriel sa noe av det samme på en bedre måte :

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Til dere som foreslår å barbere bort barten: Det er virkelig noe av det dummeste jeg har hørt. Sikreste måten å få kraftigere hårvekst på er å barbere. Jeg blir helt matt av slike forslag. Dette kommer tydeligvis fra folk som ikke har slike problemer i det hele tatt, derfor ingen erfaring og dermed ikke noe grunnlag for å komme med slike idiotiske råd.

Når det gjelder å sammenligne hårvekst med røyking...

Det å ha uønsket og kraftig hårvekst er veldig tungt til tider. Man kjemper en tapt, evig kamp. Laser er ingen garanti for at man holder seg hårløs. Det kommer tilbake - uansett. Derfor har jeg ikke tatt meg bryet med å ty til denne metoden, selv om jeg har prøvd det (og det gjorde vondt!). Hadde jeg blitt garantert et hårløst liv etterpå, tror jeg at jeg til tider ville ofret min høyre arm.
Å være jente i pubertet med uønsket hårvekst - helt jævlig.

Ellers tror jeg at jeg skal begynne å avspore diskusjoner på jobb med å slenge ut en "kumbayah" eller "opp i rompa". Og denne tråden trengte virkelig en solid avsporing...

Sist redigert av noen : 07-03-08 kl 12:49. Årsak: Skrivefeil
noen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.