Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Mat og skam (gammelt NM-innlegg)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-06, 21:42   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Jeg har hatt perioder med både lav og høy vekt. Og jeg har sett med egne øyne at jeg blir behandlet annerledes når jeg er overvektig, i forhold til når jeg er slank. Jeg er jo den samme personen! Når jeg er slank blir jeg spurt om å danse. Når jeg er slank smiler damen i parfymeriet og hjelper meg GJERNE med å finne en god foundation. Når jeg er feit leser jeg blikket hennes. Et blikk som sier at det skal mer til enn en god foundation for å gjøre noe med det der utseendet.

Sitat:

Har du gått ned i vekt får du nikkende og smilende blikk, folk beundrer deg for viljestyrken din. Er du slank er du en å regne med, er du overvektig så er du usynlig.

Sitat:

Jeg trenger ikke medlidenhet. Jeg trenger andre menneskers aksept på at jeg er OK som det mennesket jeg er. Jeg trenger ikke gode råd om å ta trappene i stedet for heisen, eller velge salat i stedet for brødskiver. Jeg trenger å bli sett. Bli sett som menneske. Men jeg er borte, inni en diger kropp, som stjeler all oppmerksomheten, så folk ikke ser hvem jeg er. Det er dessverre svært få som klarer å se forbi mitt store ytre.

Jeg ville bare sitere dette, for dette er som tatt rett ut av mitt eget liv. Jeg er møkklei av at media snakker om "de overvektige" som en enhetlig gruppe late, uvitende mennesker uten å ha den ringeste interesse av å vite noe om årsakene til overvekten, om det nå er latskap, uvitenhet, fysisk sykdom, psykisk sykdom, uforklarlig overvekt osv. osv. Og hva ER overvekt i dag? Når alle som har en BMI på 0,00001 over "normalen" regnes som "overvektig", ja da tas fokuset bort fra de (i mine øyne) relativt få som er sykelig overvektig.

Hvorfor må alle anta at jeg slanker meg? Hvorfor er det første folk spør om "hvordan går det med treningen?" når jeg ikke har sett dem på lenge, lenge. Er det virkelig det de aller helst vil vite om meg og mitt?

Uff, jeg kunne skrevet side opp og side ned her, men jeg skal begrense meg. Jeg vil bare takke for de interessante innleggene dere har skrevet i denne tråden, jenter.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.