Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Jeg skjønner ikke at så mange mennesker tydeligvis mangler alt av sosiale antenner og folkeskikk? Hva driver folk til å komme med slike uspiselige kommentarer? Ser jo på enkelte gravid-forum hva gravide må finne seg i også. "Guud så svææær du er blitt, du holder jo på å sprekke", "oj ble det enda en gutt, bedre lykke neste gang da", "huff, gleder du deg ikke til den perioden er slutt, der hvor du ikke ser gravid ut men bare tykk?" osv.
Jeg fatter det ikke ... Det må jo være noe galt med alle disse menneskene?
Noe lignende fikk jeg da jente nr to kom. Ei som fikk vite det sa "stakkars de da". Selv ble nr 2 hos henne en gutt akkurat som nr 1. Det holdt hardt å ikke gi den samme kommentaren tilbake. At hun er rimelig blåst fikk vi bekreftet da nr 3 hos henne kom og det var ei jente, da sto det i avisa "selvfølgelig klarte vi det". 
Opprinnelig lagt inn av Wix, her.
Jeg beundrer også dem som orker og takler å ha mange barn! Her venter vi snart nr 2, og har lyst på en nr 3 også. 4 derimot...det tror jeg ikke at det blir. Vet jo aldri, men jeg har lyst til å gjøre litt andre ting de neste ti årene enn å ha barn. På den annen side, det kan man jo uansett gjøre når barna blir store.
Den tanken har jeg også hatt, men ser at det er da mye man kan gjøre selv om man har barn. Når nr 4 kommer her vil eldstejenta være 13 år så det blir mange år med barn, men det gjør meg ingenting lenger. Jeg har fortsatt mange år foran meg.
Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.
Det er genialt å få fire barn. Barn nr. fire er nemlig et sånt fantastisk menneske som kommer til å berike dere og alle andres liv. 
:barn nr. 4:
: også barn nr 4:
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Jeg synes absolutt ikke det er galskap å sette fire barn til verden.
Jeg må jo si at jeg har forståelse for de praktiske argumentene ved å få mange barn. Jeg vil tro for de fleste går det en smertegrense ved x antall barn og etter det må man endre mye praktisk i livet sitt, og at dette kan oppleves som vanskelig. Kanskje må man flytte, ungene må skifte skole, en selv må bytte jobb, økonomien blir anderledes, man har ikke samme muligheter til hobby etc. Jeg vil tro at det praktiske spiller en stor rolle mhp hvor mange barn man får (generelt selvfølgelig, ikke for alle).
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Enig med HIM. Jeg tenker jo på de praktiske tingene ved det å få mange barn. Det å la være å få flere barn når man har et intenst ønske om det, kun fordi man må ha større bil, blir jo kanskje litt fjernt. Men faktum er jo at man MÅ ha større bil da, og det er ETT av argumentene mot å få flere enn tre for oss. Men det er jo ikke det eneste på lista. Større bolig er også en stor faktor. Jeg prøver å veie ting litt opp mot hverandre, og så langt ser det ut til at det lureste for oss er å stoppe på 3 barn. Men det får jeg ta som det kommer. For oss bunner det vel til syvende og sist i økonomi. Hadde vi hatt råd til det hadde det jo overhodet ikke vært noe problem å verken kjøpe ny og større bil eller nytt hus. :vinne i lotto:
Poenget var vel det ene argumentet om bil. Det mener jeg også at er et dumt argument. En bil trenger ikke koste 500 000. Man kan faktisk få en bil til under 100 000 avhengig av hva slags krav man har. Har man 2 soverom så skjønner jeg at 4 barn kan bli litt mye, det koster litt mer å bytte bolig enn å bytte bil, men har man 4 soverom så ser jeg ikke at for liten bolig kan være et argument.