Sv: Hva skal man med barn?
Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.
Ja, det er interessant at en mann som tydeligvis har tatt et utradisjonelt valg siden han vil være hjemme 50%, likevel kun kritiserer mødrene. Ikke et ord om at andre fedre bør jobbe mindre.
Akkurat det reagerte faktisk jeg også på . Det burde være kjønnsnøytralt. Ut over det synes jeg faktisk at han har en del poeng. Det er fryktelig mange, også i min omgangskrets, som får barn de egentlig ikke har tid til å ha. Og da snakker jeg ikke om mødre, men om foreldre - begge to.
Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen av hun som på mange måter ønsker at livet skal fortsette som før, at jeg skal ha anledning til å gjøre alt jeg gjorde før jeg ble mor, samtidig som jeg har veldig lyst til å bruke masse tid på ungene. Ikke alltid like lett å kombinere.....
Og uten å se på hvem som gjør hva, så vet jeg ærlig talt ikke om det er til barnas og samfunnets beste at begge foreldrene jobber fulltid.
Så ja, jeg synes at han har en del poeng, men det provoserer meg at han legger hele skylden på kvinnen. Det blir veldig lett å ta ham for det i stedet for å seriøst diskutere det som nok egentlig er poenget: om det er bra for barnet med et samfunn som er lagt opp slik at begge foreldrene jobber 100% og gjerne litt til - om barn er blitt et statussymbol.