Sv: Hva skal man med barn?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Det kommer jo an på arbeidstider, hvem som kan passe barnet (i mitt tilfelle var det svigermor som passet henne de få dagene), og så kan man ha barnet i redusert barnehage og motta delvis kontantstøtte, feks. Jeg vet ikke, men folk pleier jo å finne en løsning som passer. Så lenge kontantstøtten finnes så er jo valget der for mange.
Mange barnehager, inkludert min, gir ikke redusert plass, eller i hvert fall ikke en reduksjon som kan kombineres med jobb. Det er selvfølgelig flott for deg at du hadde svigermor som kunne passe, men helt derfra og til å si at alt er lett og flott og at 3650 kroner endrer livet er ganske langt.
Debatten er gammel og den kommer til å fortsette. Jeg har ingen problemer med å forsvare mitt valg. Jeg har glade og harmoniske barn med et godt forhold både til meg, til sin far og til andre voksne som har vært rundt dem. Jeg har heldigvis hatt en fleksibel jobb og har kunnet gi dem de pausene de av og til har trengt i hverdagen. Ja, av og til har de hatt lyst til å bli hjemme når de har vært på vei til barnehagen, men ganske ofte har de hatt lyst til å bli i barnehagen når jeg skulle hente også.
|