Sv: Er du morgengretten?
Opprinnelig lagt inn av scilla, her.
Er ikke sur, men orker ikke å prate så mye og vel en anelse stuttere i lunta si.
Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.
Svarte at jeg bare er trøtt, men terskelen for å bli sint er endel lavere om ikke alt går på skinner (og det gjør det jo sjelden ...).
Opprinnelig lagt inn av Noba, her.
Jeg er trøtt! Og treg. Jeg orker ikke å skravle og vil helst bare få sulle for meg selv. Jeg er ikke grinete i utgangspunktet, men har definitivt kortere lunte enn ellers, så det skal ikke så mye til før jeg vippes av pinnen. Skulle ønske jeg var A-menneske og morgenfugl, må være deilig å stå opp tidlig og være blid og opplagt og få masse ut av dagen.
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Hvor ble det av kortere lunte-alternativet?
Jeg er trøtt og hakket mer svimete enn vanlig.
Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.
Jeg er ikke morgengretten, men du trenger da for helvete ikke være så glad!
Opprinnelig lagt inn av Maya80, her.
Har kortere lunte
Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.
Neida, jeg er ikke morgengretten, men nåde den som ikke er på mitt parti før jeg har fått brødskiva mi og kaffekoppen min...
Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.
Ikke så lenge ting går min vei. 
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
Ikke akkurat morgengretten, men jeg er ikke så veldig selskapssyk på morgenen, det er deilig å få være i fred til jeg er klar for verden. Lunten er nok kortere da enn seinere på dagen.
Opprinnelig lagt inn av Cec, her.
Jeg står som regel opp med godt humør, men lunta er kortere pga trøtthet. Sambo er kjempesur om morgenen, det er slitsomt det!
Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.
Jeg våkner ikke sur, men blir det fort om det er noen som maser på meg. En av de tingene jeg synes er litt slitsomt med å være forelder er å komme seg opp tidlig og sørge for at alle har mat og klær og samtidig rekke barnehagen, helsestasjonen eller hvor vi nå skal. Heldigvis er mannen mye flinkere enn meg.
Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.
Man kan vel ikke si jeg kvitrer nei. Våkner vel ikke skikkelig før jeg sitter på banen med kaffe'n og boken min, og er vanligvis blid når jeg kommer på kontoret. Men ungene bør helst være medgjørlige frem til jeg i det minste har fått på meg krigsmalingen. 
Opprinnelig lagt inn av Susse, her.
Jeg er ikke morgengretten, men du trenger da for helvete ikke være så glad.
Dropp banninga så har du meg !
Det er en grunn til at jeg jobber om kvelden 
Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.
Det har ingen hensikt å snakke til meg før jeg har fått i meg en kopp kaffe, i hvert fall. 
Opprinnelig lagt inn av syllan, her.
Jeg er ikke morgengretten, men du trenger da for helvete ikke være så glad!
Å noen spesielt utvalgte folk bør ikke snakke til meg på morgenen..
På tide å dra frem den berømte spaden, er det ikke? Og kalle den for en spade. Hvis dere ikke er morgengretne, hva er dere da? Jeg er ikke gretten, bare ikke snakk til meg, jeg er ikke gretten, lunta er bare mye kortere ... Unnskyldninger, unnskyldninger. Dere er sirupsure hele gjengen!