Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Downlights

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-08, 20:00   #21
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Downlights

Vi har downlights på kjøkken og i stua. Jeg skulle ønske meg noe annet, men orker ikke begynne å rive ned taket for å bytte. Der jeg bodde tidligere, var det downlights på badet. Pærene gikk i ett sett - sikkert pga fuktigheten.

Gammel 05-02-08, 15:43   #22
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Vi er medlem i huseiernes landsforbund og de anbefaler IKKE downlight på badet eller i det øverste taket,pga tempraturforskjeller og fuktighet som skaper kondens og til slutt mugg og råteskader. Da skal dere hvert fall være helt sikre på hva dere gjør.

Lykke til.

Hmmm.. Vi har det i taket opp mot loftet. Er det dét som ikke er bra?
Vi er alltid nøye på å slukke de lysene pga brannfare. Har bodd her i 2 år og har aldri måttet skifte pære, så ser ut som de tåler eventuell fukt på badet.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 17:09   #23
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke lest igjennom svarene. Vi har hatt downlights i hele første etasje noen år, og har foreløpig vært veldig fornøyd. Vi har riktignok fått tegnet belysningen av interiørdesigner, løsningen vi fikk gjør at jeg synes vi godt kan ha det en stund til uten at det er superharry. Downlights skal ikke spres jevnt utover et rom, det bør være litt gjennomtenkt. Et tips vi fikk var at downlightsene burde være hvite i hvitt tak, da de ikke skal trekke oppmerksomhet. Jeg ser at det gir et bedre inntrykk, på badet har vi sølvfargede downlights - og det er ikke like pent.

Gammel 05-02-08, 17:12   #24
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dere virkelig bekymret over om noe er "in" om 20 år?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 17:20   #25
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har downlights i de fleste rom da vi ikke har høy takhøyde under taket og vanlige lamper bygger en del. Vanligvis har vi de veldig dimmet. Jeg er egentlig ikke så glad i lys.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 17:20   #26
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Nei, det bryr meg midt bak. Jeg innreder huset etter hva vi liker. Ikke alle liker det, men det får så være.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 17:22   #27
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Nei, det bryr meg midt bak. Jeg innreder huset etter hva vi liker. Ikke alle liker det, men det får så være.

BRA!
Har aldri skjønt det der med å måtte ha det som "alle andre".

Syntes de fleste har kaffelatte hjem med mørke møbler og ellers helt kjønnsløst.. vil heller ha det sært og umoderne da.

Gammel 05-02-08, 17:40   #28
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg er ikke bekymret over hva som er in, men når jeg gjør noe interiørmessig så har jeg i bakhodet at det er greit å ikke bli drittlei innen to år.

Gammel 05-02-08, 19:29   #29
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg er ikke bekymret over hva som er in, men når jeg gjør noe interiørmessig så har jeg i bakhodet at det er greit å ikke bli drittlei innen to år.

Det er sant. Det er derfor jeg så sjelden hiver meg på "bølger", men følger min helt egne, litt småsære smak istedet.

Gammel 05-02-08, 19:45   #30
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det skjønner jeg. Men om LENGE, tenker.. sånn alt over ti år. Gidder ikke ha det kjedelig for alltid fordi det kanskje blir umoderne. Det er ikke kanskje det blir umoderne, det er ganske sikkert.

Gammel 05-02-08, 19:49   #31
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Vi er medlem i huseiernes landsforbund og de anbefaler IKKE downlight på badet eller i det øverste taket,pga tempraturforskjeller og fuktighet som skaper kondens og til slutt mugg og råteskader. Da skal dere hvert fall være helt sikre på hva dere gjør.

Dette gjelder restaureringsobjekter (fordi folk ikke legger dampsperrer). Ikke nybygg.

Emneord
downlights

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.