Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hamsteret klemte benet sitt i døren

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-08, 12:44   #1
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hamsteret klemte benet sitt i døren

Kunne ikke fallt meg inn å ikke gjøre det jeg kunne for det dyret jeg hadde om det ble skadet/syk.
Uansett om det er en rotte eller hest.

Verdien i penger er større når det gjelder store dyr som hund, hest etc, men det er ikke det som teller når ulykken er ute.
Man er glad i dyrene og så lenge det er forsvarlig og at dyret ikke vil plages så ville jeg gjort allt for at det skulle bli friskt.

Vi har brukt noen tusen på dyrene våre pr år i vetrinær regninger både på sykdom og operasjoner og årlige helsesjekker/vaksinasjoner, kurer etc.
Senest for 1 uke siden hvor vovsen måtte ha en operasjon som kostet oss 2500 tilsammen.

Den ene av kattene har hatt sin tørn og kommer nok flere tilfeller.
Det koster å ha dyr og det er noe man må ta stilling til når man anskaffer seg et.

Hater bruk og kast tankegangen når det gjelder små dyr som hamstre, rotter etc og katter.
De er jo så billige og en katt for du jo helt gratis etc....
Nei vettu hva..

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 00:47   #2
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Kunne ikke fallt meg inn å ikke gjøre det jeg kunne for det dyret jeg hadde om det ble skadet/syk.
Uansett om det er en rotte eller hest.

Verdien i penger er større når det gjelder store dyr som hund, hest etc, men det er ikke det som teller når ulykken er ute.
Man er glad i dyrene og så lenge det er forsvarlig og at dyret ikke vil plages så ville jeg gjort allt for at det skulle bli friskt.

Vi har brukt noen tusen på dyrene våre pr år i vetrinær regninger både på sykdom og operasjoner og årlige helsesjekker/vaksinasjoner, kurer etc.
Senest for 1 uke siden hvor vovsen måtte ha en operasjon som kostet oss 2500 tilsammen.

Den ene av kattene har hatt sin tørn og kommer nok flere tilfeller.
Det koster å ha dyr og det er noe man må ta stilling til når man anskaffer seg et.

Hater bruk og kast tankegangen når det gjelder små dyr som hamstre, rotter etc og katter.
De er jo så billige og en katt for du jo helt gratis etc....
Nei vettu hva..

Jeg har betalt ganske mange tusenlapper i veterinærutgifter de åtte årene vi har hatt katt nå, men det er ikke det det handler om for min del.
Hadde katten min blitt så skadet at hun hadde gått med store smerter i flere uker, da hadde jeg funnet det mest riktig å la henne slippe. Det hadde neppe vært en enkel avgjørelse, for jeg er veldig glad i henne, men mine behov skulle ikke ha kostet henne lang tid med smerter.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 23:50   #3
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg har betalt ganske mange tusenlapper i veterinærutgifter de åtte årene vi har hatt katt nå, men det er ikke det det handler om for min del.
Hadde katten min blitt så skadet at hun hadde gått med store smerter i flere uker, da hadde jeg funnet det mest riktig å la henne slippe. Det hadde neppe vært en enkel avgjørelse, for jeg er veldig glad i henne, men mine behov skulle ikke ha kostet henne lang tid med smerter.

Har da heller ikke sagt at mine behov skal gå foran dyrets.
Alt blir vurdert, jeg lar vetrinæren avgjøre og hun lar ingen dyr lide overlast.

Smerter har alle dyr etter en operasjon uansett om det blir 1 eller 15 år gammel, men det er ikke min vurdering som bestemmer, det er det profesjonelle som gjør.
De får og smertestillende Vet ikke med de minste dyra, men her har vi smertestillende liggende til både kattene og hunden, just in case...

Har etter sykdom og operasjoner, men de trengte ikke noe særlig av det, Vi så veldig godt om de hadde vondt eller ikke, så det tar vi vare på.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.