Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Drikker FP-ere vin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-08, 23:15   #141
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Jeg skulle ønske at jeg likte vin, men har innsett at det ikke kommer til å skje.
Gir du meg ei øl, derimot.

Gammel 17-01-08, 23:28   #142
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Er det flere enn meg som bare måtte åpne en flaske nå i kveld, etter å ha lest i denne tråden i dag?

Jepp,- jeg har åpnet en Saint-Vèran som er en god, hvit en fra Bourgogne

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 23:31   #143
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker god rødvin og holder meg stort sett til rød som kosedrikk. Ellers er jeg svært opptatt av mat og vin og elsker å forsøke nye retter med god vin til. Sammen med noen studievenninner har vi gourmetklubb hver 6 uke. Det går på omgang og den som har middagen må lage 5 retter med utvalgt vin til.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 06:55   #144
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Vin til overs har rett og slett aldri vært en problematikk jeg har vært stilt ovenfor.

Ikke jeg heller.

Gammel 18-01-08, 07:52   #145
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Vin til overs har rett og slett aldri vært en problematikk jeg har vært stilt ovenfor.

Nei, det der skjer visst ikke i min verden heller.

Elsker god vin, men har ikke "fagkunnskapen" inne altså. Kunne dog ønske jeg hadde peiling, men det får bli ett prosjekt for fremtiden.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 08:24   #146
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er glad i god vin, men har begrenset kunnskap.

Både spanske, franske og italienske nytes, avhengig av setting og tilbehør. Men når det gjelder hvitvin, har jeg en sterk preferanse for de franske, særlig Chablis og Sancerre. Det er antagelig pga. begrenset testing.

Gammel 18-01-08, 09:45   #147
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjeldent, og om jeg drikker da pøses det på

Men jeg liker rødvin, men har en mann som ikke liker det, og jeg føler ikke for å sette meg ned med rødvinsflaska alene, så det blir kun til fest.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 09:57   #148
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Sjeldent, og om jeg drikker da pøses det på

Men jeg liker rødvin, men har en mann som ikke liker det, og jeg føler ikke for å sette meg ned med rødvinsflaska alene, så det blir kun til fest.

Tøysejente, det er da bare å kjøpe en kartong du kan småsupe fra.

Gammel 18-01-08, 11:07   #149
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker vin! Og jeg gleder meg til i kveld!

Skal lage andebryst med noe nam-nam til sånn at mannen og jeg kan ha en lenge etterlengtet kosekveld.

Ellers så liker jeg best rødvin, og gjerne italienere jeg også. Amarone er godt. Liker også portugisisk rødvin, fransk (Syrah). Liker hvitvin også, men det blir mest av det om sommeren. Da går det gjerne i en god rekevin eller en Chablis for moro skyld. Champagne kan jeg bli bedre på å drikke, skjønte på nyttårsaften at jeg egentlig liker det veldig godt... Men jeg er ikke noe god på å matche champagne med mat, der kan jeg lære mye.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 12:08   #150
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line, her.

Moët & Chandon Brut Impérial.

Det er den absolutt beste ja.

Gammel 18-01-08, 12:09   #151
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Er det flere enn meg som bare måtte åpne en flaske nå i kveld, etter å ha lest i denne tråden i dag?

I går kveld da.

Gammel 18-01-08, 15:38   #152
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det er den absolutt beste ja.

Jeg synes Moën & Chandons standardcuvée er en av de kjedeligste champagnene - i alle i forhold til prisen. De store champagnehusene lever godt på navnet som er skapt av toppproduktene sine. Standardproduktene (som er det de lever av) selges i millioner av flasker og druekvaliteten er mildt sagt tvilsom når man snakker om vin til nærmere 400 kroner.

Skal du få tak i en god champagne bør man lete etter små og ukjente produsenter. Prisnivået til de store champagneghusene drives i været av vanvittige markedsføringsbudsjetter, og kvalitetsmessig vil jeg si at standardcuvéene til Moët % Chandon og Veuve Clicot ligger på nivå med ukjente champagnehus med prislapp som er 100-150 kroner lavere.

Av de store champagnehusene synes jeg det kun er Bollinger som kan forsvare prisen.

Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 15:50   #153
scilla

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg synes Moën & Chandons standardcuvée er en av de kjedeligste champagnene - i alle i forhold til prisen. De store champagnehusene lever godt på navnet som er skapt av toppproduktene sine. Standardproduktene (som er det de lever av) selges i millioner av flasker og druekvaliteten er mildt sagt tvilsom når man snakker om vin til nærmere 400 kroner.

Skal du få tak i en god champagne bør man lete etter små og ukjente produsenter. Prisnivået til de store champagneghusene drives i været av vanvittige markedsføringsbudsjetter, og kvalitetsmessig vil jeg si at standardcuvéene til Moët % Chandon og Veuve Clicot ligger på nivå med ukjente champagnehus med prislapp som er 100-150 kroner lavere.

Av de store champagnehusene synes jeg det kun er Bollinger som kan forsvare prisen.

Enig.
Jeg liker også Nicolas Feuillatte Brut veldig godt, den er også litt hyggeligere i pris.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 15:53   #154
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

I kveld skal jeg drikke vin (fra boks)... og øl... og sprit... og kanskje konjakk...

Gammel 18-01-08, 19:43   #155
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ble ikke vin på meg i går, men nå ligger det en nydelig '98 Giacomo Fenocchio og venter på meg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 19:47   #156
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det ble ikke vin på meg i går, men nå ligger det en nydelig '98 Giacomo Fenocchio og venter på meg.

Barolo?

Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 19:57   #157
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Etter et godt fortjent glass kan jeg nå anbefale denne

:skål:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 19:06   #158
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Barolo?

Si, si. Vi har temmelig mange flasker av den liggende, og den har holdt seg godt, selv om det er forskrekkelig mye bunnfall i den. Også blir jeg litt slurvete av 2 glass, så det var ikke akkurat nennsom hånd på siste slumpen. Ærk.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 19:33   #159
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Si, si. Vi har temmelig mange flasker av den liggende, og den har holdt seg godt, selv om det er forskrekkelig mye bunnfall i den. Også blir jeg litt slurvete av 2 glass, så det var ikke akkurat nennsom hånd på siste slumpen. Ærk.

Dekantere...

Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 19:49   #160
Trixie

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker vin.
Rød holder jeg meg unna, blir så dårlig.
Hvit, ja takk. Fransk helst.

Men nå må jeg vente litt.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
rødvin, vin

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.