Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Drikker FP-ere vin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-08, 16:28   #121
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Jeg kom forresten på at jeg har et utrolig hot bilde av Veronal sammen med en flaske med billig hvitvinsskip som Snippa har i hånda. Legge ut?

Det var ikke Veronal eller Snippa sin flaske i utgangspunktet altså. *presiserer*

Gammel 17-01-08, 16:34   #122
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en FP-er som ikke klarer smake n av rødvin. Det er pyton!

Tar gjerne et glass hvitvin, eller champagne , men drikker helst øl.

Gammel 17-01-08, 16:37   #123
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg kom forresten på at jeg har et utrolig hot bilde av Veronal sammen med en flaske med billig hvitvinsskip som Snippa har i hånda. Legge ut?

Det var ikke Veronal eller Snippa sin flaske i utgangspunktet altså. *presiserer*

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 16:59   #124
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Ja.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 17:53   #125
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Nei.

Gammel 17-01-08, 18:12   #126
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Husker du hva den het?

Nei, dessverre. Den var sør-Afrikansk, men det er alt jeg husker. Den var sikkert ikke så dyr og flott heller.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 18:23   #127
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Ariel?

Gammel 17-01-08, 18:33   #128
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rødvin drikker jeg overhodet ikke. Tror aldri jeg kommer til å like smaken. kan drikke et glass eller to med hvitvin til mat

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 18:39   #129
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, liker ikke vin. Og har ikke drukket det siden jeg ble veltefull og kastet opp på benet til venninnen min :fjårtis:

Gammel 17-01-08, 18:59   #130
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Var det sånn etiketten så ut altså?

Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 19:10   #131
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg drikker ikke vin i det hele tatt i praksis. I teorien drikker jeg litt

Gammel 17-01-08, 19:21   #132
Line
Just me

Line sin avatar

Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Jeg er veldig glad i rødvin og Champagne
Er mest glad i Spanske rødviner, en av favorittene er Marqués de Cáceres, reserva eller gran reserva.
De Champagnene jeg drikker mest av er: Bollinger Spécial Cuvée og
Moët & Chandon Brut Impérial.

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 19:35   #133
Nebbia
Passiv

Standard

Tore Bruland har i boken Snobbeskolen samlet en artikkelserie han publiserte i Rogaland avis for noen år siden. En av artiklene handlet om hvordan man blir en vinsnobb. Prosessen går gjennom 5 trinn:

Fase 1, nybegynner
Du oppdager at det er forskjell på vin, og foretrekker viner fra Chile og Australia.

Fase 2, vininteressert
Du definerer deg som vininteressert. Snakker ofte om vin, selv om ikke alle du kjenner er like interessert. Du begynner å lese vintidsskifter og kjøper dyrere viner som du lagrer.

Fase 3, supervinene
Du begynner å finlese Robert Parkers anmeldelser og legger innkjøpsstrategi for 100 poengsvinene. Du trener på å være henslengt og hverdagslig i samtaler som "Jeg var forresten borti noe Mounton i helgen" og "Chagalls etikett er muligens en av de beste de siste 30 årene"

Fase 4, spesialisering
Du forkaster den forrige fasen som vulgær ettersom vinene der ikke lar seg kombinere med mat. Du blir ekspert på Piemonte, Mosel, Burgund, Toscana, Bordeaux eller Rhône. I denne fasen vet du innhøstingsstart i Barbaresco de siste 30 årene.

Fase 5, modenhet
De færreste kommer hit. Du kjøper fremdeles dyr vin, men du kan drikke dyr, gammel vin fra kjelleren uten å føle at du mister en venn. Du kan drikke en vellagret California-cabernet uten å si "Æsj den smaker flis". I denne fasen kan du også kjøpe billige viner på polet (dog ikke hva som helst) og ikke minst snakke med andre om vin på deres kunnskapsnivå. Først da har du blitt en vinsnobb

Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 19:54   #134
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Da er nok jeg en nybegynner. Men glad i vin like fullt.
Jeg drikker absolutt mest rødvin. Hvitvin en gang eller to i løpet av sommeren, champagne stort sett bare til nyttår eller andre festlige anledninger. Rosevin er godt, men det glemmer jeg rett og slett å ta med i betraktningen når jeg skal handle.
Jeg har relativt god geografisk dekning - det går kanskje mest i italiensk, men også argentinsk, australsk, sør-afrikansk, spansk og portugisisk.

Gammel 17-01-08, 20:31   #135
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Var det sånn etiketten så ut altså?

Har aldri smakt den. Drikker denne (Schloss Boosenburg):

Gammel 17-01-08, 20:53   #136
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det flere enn meg som bare måtte åpne en flaske nå i kveld, etter å ha lest i denne tråden i dag?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:01   #137
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lyst på. Men jeg er alene hjemme, og slumpen holder seg jo så dårlig til ... fredag? I morgen? Hm. Hm. Hm. :borte:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:02   #138
Line
Just me

Line sin avatar

Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Er det flere enn meg som bare måtte åpne en flaske nå i kveld, etter å ha lest i denne tråden i dag?

Jeg skulle gjerne åpnet en flaske vin, men jeg skal desverre på jobb om 30 minutter!

Kos deg med de edle dråpene

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 22:48   #139
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Torsdagsvin?

:for tiden avholdsmann:

Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 22:58   #140
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Drikker begge deler, men mest glad i rødvin. Drikker helst italienske;

*Santa Christina
*Barbera d'Alba
*Hvilken som helst brunello

Emneord
rødvin, vin

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.