Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjærlighetsbarn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-07, 13:49   #1
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Kjærlighetsbarn

En bekjent av meg omtalte datteren sin som "kjærlighetsbarnet" hennes.
Alle mine er planlagt, sterkt ønsket og elsket, men å kalle dem for kjærlighetsbarn blir litt for "over the topp" for meg.

Hva med dere?

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 13:52   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjærlighetsbarn

Definitivt "over the top" for meg også.

Gammel 30-12-07, 13:53   #3
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det samme gjelder for meg. Helt klart "over the top".

Gammel 30-12-07, 13:56   #4
TBM
Passiv

Standard

Ja - for mye!

Men - nå får jeg også litt problemer med folk som kaller ungen sin "gullprinsen" eller "mitt lille gull" også jeg da, for jeg synes det blir slik en rar betegnelse på et menneske... Så - når folk har slike betegnelser - kjærlighetsbarn inkludert - tenker jeg at det er vel riktig for de!

Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 14:01   #5
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Hehe off.. seriøst "over the top"...

Faktisk kjenner jeg at jeg blir småkvalm av sånne betegnelser....

Gammel 30-12-07, 14:04   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg virkelig ikke klarer å bry meg om noen andre kaller barnet sitt for kjærlighetsbarnet. Hvorfor ikke, lissom?

Gutta mine blir betegnet som småtrolla, pøbelspirene, bøllefrøa, gullklumpene, godguttene, koseklumpene og nuskeduskeluskenussene.

Er ikke "kjærlighetsbarn" egentlig en noe utdatert betegnelse på barn født utenfor ekteskap? Et vanvittig mye mer sjarmerende ord enn "bastard", ihvertfall.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 14:06   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Men - nå får jeg også litt problemer med folk som kaller ungen sin "gullprinsen" eller "mitt lille gull" også jeg da, for jeg synes det blir slik en rar betegnelse på et menneske... Så - når folk har slike betegnelser - kjærlighetsbarn inkludert - tenker jeg at det er vel riktig for de!

Jeg er enig med deg i at man bør være litt romslig i forhold til hva folk anser som naturlig å si. Jeg må allikevel innrømme at jeg får litt "velskapt barn" vibber av ordet "kjærlighetsbarn". Hva er alternativene liksom? "One-night-stand-without-love-barn", "på-randen-av-skilsmisse-skapt-barn" og "vanskapt barn"?

Gammel 30-12-07, 14:12   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, den eneste sammenhengen jeg har hørt kjærlighetsbarn benyttet før har vært ifbm. 2. bordsetning (dvs. mann og dame hvor en eller begge har barn fra før (og som begynner å bli voksne) finner sammen i voksen alder og finner ut at de har behov for å teste genmixen).

Gammel 30-12-07, 14:17   #9
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Haha, den eneste sammenhengen jeg har hørt kjærlighetsbarn benyttet før har vært ifbm. 2. bordsetning (dvs. mann og dame hvor en eller begge har barn fra før (og som begynner å bli voksne) finner sammen i voksen alder og finner ut at de har behov for å teste genmixen).

Samme assosiasjoner har jeg.

Gammel 30-12-07, 14:19   #10
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Teit....... du er kjærlighetsbarnet vårt, men ikke du......liksom...

De sier jo sikkert ikke sånn, men jeg har hørt det der før. To jeg kjenner gikk fra hverandre. Så gikk de tilbake til hverandre.
Barnet de fikk etter forsoningen var det ei som kalte for et kjærlighetsbarn.....teit... Hva med de barna de hadde fra før???

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 15:09   #11
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

En liten spinoff

Da mi eldste var 2 mnd var jeg ute og trillet en tur på butikken. Der møtte jeg en gammel (hun er egentlig litt gal) dame som lurte på åssen det gikk med lausungen min

Jeg rakk ikke å reagere før hun ene i butikkansatte nesten fløy i strupen på henne...

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 15:11   #12
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av MiaPia, her.

En liten spinoff

Da mi eldste var 2 mnd var jeg ute og trillet en tur på butikken. Der møtte jeg en gammel (hun er egentlig litt gal) dame som lurte på åssen det gikk med lausungen min

Jeg rakk ikke å reagere før hun ene i butikkansatte nesten fløy i strupen på henne...

Er det mulig?

Gammel 30-12-07, 15:34   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Den eneste forbindelsen jeg har hørt ordet er når to mennesker som har barn fra før med andre får barn med hverandre, og kaller det kjærlighetsbarnet. Da lurer jeg på hva de andre barna deres føler.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 15:34   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er utrolig teit å si.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 15:36   #15
Left
Passiv

Standard

Hva er alternativet til et "kjærlighetsbarn" da?
Teit uttrykk synes jeg.

Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 15:38   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, hvis man har flere barn og bare kaller det ene "kjærlighetsbarnet" er jeg med på at det er teit.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 15:43   #17
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns ikke det er rart i det hele tatt om noen omtaler barnet sitt som "kjærlighetsbarn". Barn er jo gjerne nettopp det.

(Forøvrig litt overrasket over at dette er noe man "reagerer" på )

Gammel 30-12-07, 15:47   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Jeg syns ikke det er rart i det hele tatt om noen omtaler barnet sitt som "kjærlighetsbarn". Barn er jo gjerne nettopp det.

(Forøvrig litt overrasket over at dette er noe man "reagerer" på )

Det er gjerne kun et av barna som kalles det, og da blir det en smule teit.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 15:51   #19
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det er gjerne kun et av barna som kalles det, og da blir det en smule teit.

Det kan jeg være enig, men i HI´s innlegg står det ingenting om at vedkommende har flere barn. Tvert imot står det at hun (HI) ikke kunne tenke seg å kalle egne barn for "kjærlighetsbarn".

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

En bekjent av meg omtalte datteren sin som "kjærlighetsbarnet" hennes.
Alle mine er planlagt, sterkt ønsket og elsket, men å kalle dem for kjærlighetsbarn blir litt for "over the topp" for meg.

Hva med dere?

Gammel 30-12-07, 15:55   #20
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Kjærlighetsbarn har jeg aldri sagt. Men klart jeg kaller henne for gullet mitt, prinsessen min, skatten min etc. Hun er jo det mest verdifulle jeg har. (Sier det ofte til mannen min og jeg.) Kjært barn har mange navn vet dere

Men når jeg roper på henne sier jeg navnet hennes, og det er når vi koser jeg bruker disse kjælenavnene: opplyser:

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.