Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Unge mødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-07, 23:55   #121
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Unge mødre

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg ble mamma som 22 åring, planlagt til og med!

Nå er jeg 27 og venter nr to. Og blir like overrasket hver gang noen spør "Ja, er det samme faren da, eller?"

Ja det ble jeg i begynnelsen også. Det er nesten så folk ikke tror på meg når jeg sier det er samme far.

Gammel 28-12-07, 23:57   #122
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Synes det er virkelig pinlig for dem som spør om barna mine har samme far. Jeg har begynt å si: ja, utenom gutten, det var postdamen sin!

Gammel 28-12-07, 23:58   #123
Levic

Levic sin avatar

Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Synes det er virkelig pinlig for dem som spør om barna mine har samme far. Jeg har begynt å si: ja, utenom gutten, det var postdamen sin!

Ja folk får seg til å spørre om alt mulig. Postdamen ja, kanskje jeg skal prøve den neste gang noen spør..

Gammel 29-12-07, 00:02   #124
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Venter i spenning på 8 januar!

Selv var jeg 18 år da jeg ble gravid, 19 da hun ble født. Hadde gymnaset og en flott Volvo 240. Flyttet hjem til mine foreldre og bodde der til hun var 18 mnd. Pappaen var null interessert, fra lenge før hun ble født.
Jeg hadde nok vært en utmerket kandidat til det programmet.

Da jeg var 20 gledet jeg meg til å bli 40, egentlig nettopp fordi jeg følte jeg ble sett ned på, og jeg følte at ingen trodde jeg kom til å få til noe. Tanten min som jeg fikk barn samtidig med var 35 år da hun fikk sin første. Alle roset henne opp i skyene fordi hun tok ut ulønnet perm og var hjemme med gutten til han var 3. Jeg var hjemme med datteren til hun var 18 mnd, og fikk utallige spm om når jeg skulle begynne å gjøre noe med livet mitt.....

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 00:05   #125
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Ja det ble jeg i begynnelsen også. Det er nesten så folk ikke tror på meg når jeg sier det er samme far.

Når jeg sier vi er gift, så blir de enda mer sjokkerte. Ganske festlig, i grunn.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 00:08   #126
Levic

Levic sin avatar

Standard

Når jeg sier vi er gift, så blir de enda mer sjokkerte. Ganske festlig, i grunn.

Ja, det er ikke forventet at man svarer det ihvertfall. Får da utallige kommentarer om at, beklager at jeg spurte, men det er ikke så vanlig å holde sammen med barnefar fra så ung alder osv. Vi er ikke gift da til opplysning.

Gammel 29-12-07, 02:35   #127
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det var virkelig spektakulært ja. Jeg satt med sjokkerte øyne gjennom hele programmet, og han presten var virkelig noe for seg selv.

Jeg tror nok at det er flere modne enn veldig unge som er skikkelig klare for å få barn.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg forstår ikke den jeg eller relevansen til det jeg skrev.

Det er mange mennesker hvis situasjon jeg er glad jeg ikke er i.

Jeg har levd uten barn og familie i 35 år. Jeg nyter denne fasen av livet og koser meg som mamma.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Er det virkelig så grusomt at moren er 80 når hun er 40? Hva er så forferdelig med det? Når man er 40 er man igrunnen veldig voksen og bør klare seg bra uten moren sin, sånn stort sett?

Jeg har en mor på 76 som ikke er så sprek. Jeg er sjeleglad for å ha det nå og ikke når jeg er 60 selv.

Jeg slipper iallefall å være omsorgsarbeider for mine foreldre som pensjonist.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg er 42 og har en mor som er 65. Altså en ung mor. Hun fikk hjerteinfarkt da hun var 59, og har siden ikke vært så veldig sprek. Man har ingen garanti for at foreldrene er spreke, uansett alder.

Rare holdninger i din familie. Ikke vil oppleve barnebarn?

Man unner da vel ungene sine egene barn uansett om man ikke spiller en veldig aktiv rolle i banebarnas liv.

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Dusteprogram.

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Synes det burde komme en oppfølger...."Eldre mødre"

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nå er jeg ikke overvettes imponert over det svaret, skal vi bare konkludere med at du rett og slett er fordomsfull, og dermed akk en representant for de som gir unge mødre et dårlig rykte.

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Hva er du mener unge mødre generelt gjør for å fortjene et dårlig rykte?

Syns syns på barn som har gamle foreldre for eksempel, og noen mener de er verdensmestre i barneoppdragelse i en alder av 18 år. Dette er inntrykk jeg har fått utifra forum, jeg kjenner ikke så mange unge mødre i grunn.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Er det ikke litt trist å måtte rettferdiggjøre dine egne valg med å slå i bordet med utdannelse og jobb?

Selv kan jeg gjerne fortelle om det jeg opplever som fordeler med å få barn tidlig, men det er ikke for å rettferdiggjøre at jeg er ung mor. Det blir mer som å fortelle hva som er positivt med min livssituasjon, og jaggu er jeg tindrende klar på at studiene nok hadde gått ganske mye kvassere uten småguttene løpende rundt beina mine. Uten at jeg blir uglesett av den grunn (av de som kjenner meg), nettopp fordi det nok er andre kvaliteter og egenskaper som veier noen hakk tyngre akkurat når det gjelder kompetansen som mamma.

Selvfølgelig er det mange, mange av de som mener at utdannelsen og karriereplanene bør være på plass før man tenker på reprodusering. De kommer nok ikke til å endre oppfatning når selv unge mødre trekker frem at så lenge de har det på plass er det ok å få barn tidlig.

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Oj, jeg tror jeg vente med å si noen "vevalgte ord" til jeg er edru, jeg.
Har drukket rødvin i mengder, derfor tror jeg at jeg skal la være.

Gammel 29-12-07, 09:28   #128
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Oj, jeg tror jeg vente med å si noen "vevalgte ord" til jeg er edru, jeg.
Har drukket rødvin i mengder, derfor tror jeg at jeg skal la være.

Ja, da var det innmari vits i å poste det innlegget.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 10:10   #129
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg ble mamma som 22 åring, planlagt til og med!

Nå er jeg 27 og venter nr to. Og blir like overrasket hver gang noen spør "Ja, er det samme faren da, eller?"

Jeg var 18 med førstemann, og 26 med andremann. Når nr 2 ble født så fikk jeg spørsmål fra jordmor om det virkelig var samme far til begge. Hadde veldig lyst til å si at nei, jeg bare skrev det for moro skyld.

Synes egentlig at det er mye mer avslappende å være mor nå enn med førstemann. Da måtte jeg hele tiden overbevise folk om at jeg var god nok. Selv om jeg fullførte skolen etter at hun ble født og begynte å jobbe etter det så var det aldri godt nok.

Gammel 29-12-07, 12:29   #130
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk barn da jeg var tjue, absolutt ikke planlagt, og jeg ble alenemamma. Men du verden så fint vi har det, vi to.

(har ikke sett på tv, og ikke lest hele tråden).

Gammel 29-12-07, 16:14   #131
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Kan tro vi opplever det ofte.Til og med jordmødrene ved de to siste fødslene har kommet med kommentarer.Utrolig mange som har en mening om aldersforskjellen på våre.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 18:30   #132
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Utrolig mange som har en mening om aldersforskjellen på våre.

Utrolig mange som har en mening om alt som har med ens barn å gjøre, spør du meg. Får helt paranoia av det, jeg. Var ikke forberedt på det i det hele tatt og føler at "alle" bryr seg med "alt" - det være seg hyggelige ting eller ikke. Hva skjedde med det gode, gamle "ta vare på deg selv"?
Jeg er en veldig privat person har jeg skjønt nå - og jeg liker å ha folk på en armlengds avstand - både bokstavelig og i overført betydning. Det er jo klin umulig når man har en baby. Glem intimsone, ting man bare ikke spør om og ting man i det hele tatt ikke har noe med; her er det fritt fram for alle. Merker at det skal bli godt med en mer anonym hverdag snart, altså en der jeg ikke har med meg baby overalt og dermed bare kan være meg.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 12:01   #133
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Å gjett om det er et program jeg skal unngå å se, TV norge fornekter seg sjeldent å lage sensasjon ut av alt som beveger seg to grader til siden for "normalen", en av de beste måter å skape og holde liv i fordommer på *uuurk*.Neste program:
Unge ,gammle ,tykke ,tynne ,aktive ,passive...MØDRE er de skadelige for barna sine? kvinner generelt bør de interneres før de rekker å ødelegge flere barneskjebner ?TV norge tar saken.

Helt enig. Dette blir neppe en objektiv serie med historiske tilbakeblikk, samfunnsøkonomiske opplysninger og medisinske forskningsresultatet som kunne ha gjort emnet interessant. Så vi i Dibheimen kommer neppe til å følge med heller.

Har noen sett "Child of our Time" på BBC World/Prime ? Den var bra !

Gammel 05-01-08, 13:00   #134
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Mannen og jeg fikk 1-mann når vi var 20 og 21, nå venter vi nummer fem. Folk blir sjokkerte når de hører at vi har alle sammen, og at vi er gift og har vært kjærester i snart 14 år. Gift i 10 år.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 15:10   #135
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shakira, her.

Mannen og jeg fikk 1-mann når vi var 20 og 21, nå venter vi nummer fem. Folk blir sjokkerte når de hører at vi har alle sammen, og at vi er gift og har vært kjærester i snart 14 år. Gift i 10 år.

Ja, dessverre har samfunnet blitt sånn.

Gammel 05-01-08, 15:14   #136
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

.

Har noen sett "Child of our Time" på BBC World/Prime ? Den var bra !

Ja, jeg så på det. Men så ser jeg mest på BBC også da. Liker den kanalens seriøsitet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 19:32   #137
ariel_
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2008
ariel_ er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

etter å ha lest hva enkelte har skrevet om unge mødre her inne er jeg utrolig provosert, men desverre ikke sjokkert. Det er nemlig ikke noe nytt fenomen at mennesker rakker ned på andre for å heve seg selv. Men å angripe en hel gruppe på den måten er bare ondt. Det er nok ingen av dere som hadde kommet med slike rasiste uttalelser dersom det var snakk om en gruppe som f eks utlendinger. Unge mødre kan ikke defineres eller forstås som en gruppe med indetiske individer, de er mennesker med individelle karaktertrekk og meninger... noen mestrer, andre feiler, men ikke på bakgrunn av alder ved fødsel, det er nok mye mer komplisert enn som så...

ariel_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.