Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Unge mødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-07, 13:01   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Unge mødre

Begynner på TVNorge 8. januar. Noen som skal se dette? Jeg hadde egentlig ikke tenkt det, men nå MÅ jeg bare se hvordan noen av dem driter seg loddrett ut, etter at jeg så en reklameplakat for programmet på et kjøpesenter i går. Det var et bilde av ei jente på 17 år med et barn i armene, og over bildet stod det:

"Hver gang jeg ser eldre mødre med barn tenker jeg stakkars unge som har så gammel mor".

Gammel 28-12-07, 13:04   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge mødre

Nåja, det er en god andel voksne mødre som tenker sitt når de ser unge mødre også.

Jeg skjønner ikke helt vitsen med programmet jeg .

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 13:06   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt er det det, men jeg dånte bare litt da jeg så den plakaten. Jentungen er 17 år, og syntes vel jeg var rene oldemora da jeg fikk barn som 24-åring. Men fordommer finnes jo selvsagt i alle aldersgrupper. Jeg kommer nok til å se første episode bare for å se hva dette er for noe.

Gammel 28-12-07, 13:11   #4
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

For å være ærlig så tenker jeg også det samme når jeg ser eldre foreldre. Feks her om dagen venninen til søsteren min fikk sitt første barn i alder av 50. Min søster er snart 40 og har ei lita jenta på 1år og vil ha en til. Stakkas barn når hun er 40 så er søsteren min 80. Om hun kanskje velger å få barn sent så er det ikke sikkert barna får oppleve bestemoren sin engang.

Jeg vet at mange tenkte sitt da jeg fikk barn for første gang da jeg var 21 år. Synes synd på meg for jeg kastet bort ungdomstiden min på barn.
Jeg og eldste jenta mi fant på så mye rart i sammen og så aktiv vi var tror jeg ikke søsteren min noen gang kan være med sin første.

Det finnes fordeler og ulemper uannset hva tid man velger å få barn. Så ingen sitter med fasiten over andre. Men for meg så passet der perfekt å få barn tidlig. At andre velger anderledes så har jeg ingenting med. Selvom jeg synes synd på.

Jeg vet ikke om jeg orker å se på programmet og tror på ingen måte at dem kommer til å drite seg ut bare for dem unge foreldre. Vi får nå se..

Gammel 28-12-07, 13:13   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja men hva er "eldre mødre"? Det jeg syntes var "morsomt" med uttalelsen hennes var jo at jenta faktisk var SYTTEN år. For henne har vel eldre mødre vært mødre på 25-30 år? Kanskje ikke, men det var bare det jeg syntes var litt artig. Ikke misforstå det jeg sier.

Gammel 28-12-07, 13:14   #6
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Da får du vente til 8. januar og se hva svaret blir. Gamlå!

Gammel 28-12-07, 13:14   #7
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke helt om jeg skal se. Hun med den kommentaren husker ikke at hun har sagt det, men mener visst det er ironi.
http://www.dinbaby.com/forum/thread/136361811
Det slo litt uheldig ut i hvert fall.

Tror det er mange unge mammaer som føler de har litt å bevise og mange negative holdninger å kjempe mot, men jeg vet ikke om en TV-Norge-dokumentar er den mest heldige måten å gjøre det gjennom.

Sist redigert av Kaija : 28-12-07 kl 13:20.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 13:38   #8
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ser for meg at det er litt slik: "Nå, det er ikke så slitsomt å ha barn egentlig. Jeg bor jo i kjelleren hos foreldrene mine, og de hjelper meg jo litt i hverdagen. De kjører og henter i barnehagen, og passer ungen i helgene, og kjøper klærne hennes, og leker med henne på ettermiddagen og litt annet småtteri. Og så er hun jo hos faren sine foreldre en gang i blant."

*Fordomsfull*

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 13:59   #9
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vi er faktisk ganske mange som er begge deler. Jeg er ung mor, og jeg er en moden mor.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 14:01   #10
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er bare god mor jeg!

Gammel 28-12-07, 14:01   #11
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 28-12-07, 14:36   #12
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, jeg så også den reklamen. Syntes ikke akkurat at hun ble satt i et særlig godt lys nei, og må finne ut hva hun egentlig mener med dette..

Gammel 28-12-07, 14:49   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Mange argumenterer med at man ikke orker å være så aktiv med
barna hvis man få barn sent og er "gammel", men det er bare tull!
Det jo kommer an på person og ikke alder!
Har en barsel-venninne som var 38 da hun fikk første,
har aldri vært så aktiv jeg som da vi gikk hjemme i perm. sammen

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 14:51   #14
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ein skulle nesten tru at sitatet var nøye valgt ut for å skape diskusjon og promotere serien

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 14:58   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Ein skulle nesten tru at sitatet var nøye valgt ut for å skape diskusjon og promotere serien

Mener du det?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 15:04   #16
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må liksom bare se.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 15:41   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Tror det er mange unge mammaer som føler de har litt å bevise og mange negative holdninger å kjempe mot, men jeg vet ikke om en TV-Norge-dokumentar er den mest heldige måten å gjøre det gjennom.

Det kommer veldig an på hva TV-Norge egentlig ønsker med serien. Vil de vise frem at det er greit å få barn i ung alder, så blir dette som jente ønsket. Men jeg er litt usikker på om det blir fremstilt sånn.

Jeg så også reklameplakaten i dag, og ble forholdsvis skeptisk til hva som skjer inni hodet på denne jenta. Jeg tenker mitt om helt unge mødre, men jeg sier det IKKE til en tv-stasjon som klisterer det opp på reklameplakater land og strand rundt.

For ordens skyld, med unge mødre mener jeg tenåringsmødre. Å få barn tidlig i 20-årene er helt supert, men bare ikke noe for meg. Når man er tenåringsmor, er nok de fleste litt for unge ........ mener jeg.

Gammel 28-12-07, 15:51   #18
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Stakkas barn når hun er 40 så er søsteren min 80.

Jøss. Hvorfor det da?

Min mormor er født i 1905, og min mor i 1946. Tror ikke det har vært synd i hverken meg eller henne.

Gammel 28-12-07, 15:58   #19
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Tjorven, jeg tenkte mest på "grafsetendensene" som TV-Norge stadig viser i fra virkeligheten-programmene sine. Synes ikke det lover helt godt for denne dokumentaren. Men det kan jo selvfølgelig hende de velger et annet fokus denne gangen.

For øvrig kjenner jeg flere unge mødre som har klart foreldreoppgaven veldig fint. Svigerinnen min er en av dem. Gleder meg stort til baby nummer to kommer om et par uker. -Og dessverre kjenner jeg også et par som absolutt burde ha ventet et tiår før de fikk barn. Men det kan jo hende de sistnevnte hadde vært like uskikket som nybakte mødre på 27.

Sist redigert av Kaija : 23-04-09 kl 20:51.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 16:01   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Tjorven, jeg tenkte mest på "grafsetendensene" som TV-Norge stadig viser i fra virkeligheten-programmene sine. Synes ikke det lover helt godt for denne dokumentaren.

Tror nok at du har helt rett, men for disse jentenes skyld så får vi håpe at vi tar feil.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.