|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Unge mødreBegynner på TVNorge 8. januar. Noen som skal se dette? Jeg hadde egentlig ikke tenkt det, men nå MÅ jeg bare se hvordan noen av dem driter seg loddrett ut, etter at jeg så en reklameplakat for programmet på et kjøpesenter i går. Det var et bilde av ei jente på 17 år med et barn i armene, og over bildet stod det:
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Unge mødreSelvsagt er det det, men jeg dånte bare litt da jeg så den plakaten. Jentungen er 17 år, og syntes vel jeg var rene oldemora da jeg fikk barn som 24-åring. Men fordommer finnes jo selvsagt i alle aldersgrupper. Jeg kommer nok til å se første episode bare for å se hva dette er for noe.
![]() |
#4 |
Come what may...
|
![]() Sv: Unge mødreFor å være ærlig så tenker jeg også det samme når jeg ser eldre foreldre. Feks her om dagen venninen til søsteren min fikk sitt første barn i alder av 50. Min søster er snart 40 og har ei lita jenta på 1år og vil ha en til. Stakkas barn når hun er 40 så er søsteren min 80. Om hun kanskje velger å få barn sent så er det ikke sikkert barna får oppleve bestemoren sin engang.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Unge mødreJa men hva er "eldre mødre"? Det jeg syntes var "morsomt" med uttalelsen hennes var jo at jenta faktisk var SYTTEN år. For henne har vel eldre mødre vært mødre på 25-30 år? Kanskje ikke, men det var bare det jeg syntes var litt artig. Ikke misforstå det jeg sier.
![]() |
#7 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Unge mødreJeg vet ikke helt om jeg skal se. Hun med den kommentaren husker ikke at hun har sagt det, men mener visst det er ironi. Sist redigert av Kaija : 28-12-07 kl 13:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Unge mødreJeg ser for meg at det er litt slik: "Nå, det er ikke så slitsomt å ha barn egentlig. Jeg bor jo i kjelleren hos foreldrene mine, og de hjelper meg jo litt i hverdagen. De kjører og henter i barnehagen, og passer ungen i helgene, og kjøper klærne hennes, og leker med henne på ettermiddagen og litt annet småtteri. Og så er hun jo hos faren sine foreldre en gang i blant." |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Unge mødreVi er faktisk ganske mange som er begge deler. Jeg er ung mor, og jeg er en moden mor.
![]() |
![]() |
#12 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Unge mødreJa, jeg så også den reklamen. Syntes ikke akkurat at hun ble satt i et særlig godt lys nei, og må finne ut hva hun egentlig mener med dette..
![]() |
#13 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unge mødreMange argumenterer med at man ikke orker å være så aktiv med |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Unge mødreEin skulle nesten tru at sitatet var nøye valgt ut for å skape diskusjon og promotere serien |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Unge mødre
Det kommer veldig an på hva TV-Norge egentlig ønsker med serien. Vil de vise frem at det er greit å få barn i ung alder, så blir dette som jente ønsket. Men jeg er litt usikker på om det blir fremstilt sånn.
![]() |
![]() |
#18 |
Live and let live
|
Jøss. Hvorfor det da?
![]() |
#19 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Unge mødreTjorven, jeg tenkte mest på "grafsetendensene" som TV-Norge stadig viser i fra virkeligheten-programmene sine. Synes ikke det lover helt godt for denne dokumentaren. Men det kan jo selvfølgelig hende de velger et annet fokus denne gangen. Sist redigert av Kaija : 23-04-09 kl 20:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
Tror nok at du har helt rett, men for disse jentenes skyld så får vi håpe at vi tar feil.
![]() |
![]() |
|
|