Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lenge har et firma rett til å komme med krav om betaling?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-07, 22:14   #1
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har et firma rett til å komme med krav om betaling?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Inkassokrav kommer ikke på rullebladet. Selv ikke purringer på inkassokrav gjør det. (De er bare styggelig dyre.) Det er først når inkassobyrået tar saken til forliksrådet og man fortsatt ikke betaler at man får betalingsanmerkning på "rullebladet".

Jeg sitter i et firma som tar kredittvurdering av alle kundene våre (med tillatelse fra kunden selvsagt). Der har vi tilgang på et helt spesielt kredittvurderingsystem hos Brønnøysund. Der får vi opp den minste lille betalingsanmerkning. Og det skal ikke mye til før kunder ikke får kreditt hos oss. Så når jeg sier "rullebladet" så mener jeg altså dette.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 22:54   #2
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg sitter i et firma som tar kredittvurdering av alle kundene våre (med tillatelse fra kunden selvsagt). Der har vi tilgang på et helt spesielt kredittvurderingsystem hos Brønnøysund. Der får vi opp den minste lille betalingsanmerkning. Og det skal ikke mye til før kunder ikke får kreditt hos oss. Så når jeg sier "rullebladet" så mener jeg altså dette.

Man får vel ikke betalingsanmerkning av inkassovarsler. Lindorff og gjengen registrerer jo ikke alle fordringene sine hos Brønnøysund.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 23:00   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Man får vel ikke betalingsanmerkning av inkassovarsler. Lindorff og gjengen registrerer jo ikke alle fordringene sine hos Brønnøysund.

Ikke av inkassovarsel, men av inkassokrav, så det var det jeg ville unngå her.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 23:03   #4
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Ikke av inkassovarsel, men av inkassokrav, så det var det jeg ville unngå her.

Det kan da ikke være vanlig. Det er jo dyrt å registrere den slags. Jeg trodde det var kun store krav man gadd registrere betalingsanmerkning på før forliksrådet. Jeg vet ikke jeg altså. Mener å ha hørt noe om krav større enn 40.000, eller noe slik.

(Men Brønnøysund har vel ikke slike registre? Er ikke det D&B etc som sitter på de?)

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 12:35   #5
Pipling
Nybegynner

Pipling sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestlandet
Pipling har et hav av muligheter foran seg
Standard

Firmaet har lov til å komme med krav i 3 år, som nevnt over her. Men kan du ikke ringe til firmaet og forklare situasjonen og at du skal få ryddet opp så fort som mulig. Slik at de ikke sender deg inkassovarsel. Firma vil jo som regel bare ha pengene sine og ikke lage krøll for deg..
Er det så lite som 400kr vet ikke jeg om jeg hadde giddi å bestride fakturaen (må gjøres skriftlig) og klage videre til forburkerrådet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49.