|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge har et firma rett til å komme med krav om betaling?
Jeg sitter i et firma som tar kredittvurdering av alle kundene våre (med tillatelse fra kunden selvsagt). Der har vi tilgang på et helt spesielt kredittvurderingsystem hos Brønnøysund. Der får vi opp den minste lille betalingsanmerkning. Og det skal ikke mye til før kunder ikke får kreditt hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Peppy!
|
Man får vel ikke betalingsanmerkning av inkassovarsler. Lindorff og gjengen registrerer jo ikke alle fordringene sine hos Brønnøysund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke av inkassovarsel, men av inkassokrav, så det var det jeg ville unngå her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Peppy!
|
Det kan da ikke være vanlig. Det er jo dyrt å registrere den slags. Jeg trodde det var kun store krav man gadd registrere betalingsanmerkning på før forliksrådet. Jeg vet ikke jeg altså. Mener å ha hørt noe om krav større enn 40.000, eller noe slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestlandet
![]() |
![]() Sv: Hvor lenge har et firma rett til å komme med krav om betaling?Firmaet har lov til å komme med krav i 3 år, som nevnt over her. Men kan du ikke ringe til firmaet og forklare situasjonen og at du skal få ryddet opp så fort som mulig. Slik at de ikke sender deg inkassovarsel. Firma vil jo som regel bare ha pengene sine og ikke lage krøll for deg..
![]() |
|
|