Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julegudstjeneste i skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-07, 09:12   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegudstjeneste i skolen

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Når jeg har hatt klasser for omvisning i moskeen, så forkynner vi ikke. Vi sier "vi muslimer tror at...." og "i islam er det slik at .... ", ikke "det er sånn...." det er stor forskjell.

Det er sikkert variasjoner innenfor den norske kirke, avhengig av personer som "opptrer", slik er det sikkert hos dere også.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 09:54   #2
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det er sikkert variasjoner innenfor den norske kirke, avhengig av personer som "opptrer", slik er det sikkert hos dere også.

I alle fall moskeen "jeg går i" i den grad jeg går dit (men er der ofte ved skolebesøk, og jeg reiser også ut på skoler og holder foredrag, har vel vært i alle klasser fra første klasse til tredje videregående pluss i paneldebatter på høyskoler) har som policy ved skolebesøk at vi absolutt ikke sier "det er sånn", det instruerer ofte skolen om på forhånd også, at vi skal snakke "nøytralt" om islam, eller si "vi muslimer".

Det er kjempegøy å reise rundt på skoler Jeg har undervisningsopplegg hjemme tilpasset 1-3 klasse, 4-6 klasse, 7-10 klasse og til videregående skole.

Gammel 20-12-07, 09:57   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

I alle fall moskeen "jeg går i" i den grad jeg går dit (men er der ofte ved skolebesøk, og jeg reiser også ut på skoler og holder foredrag, har vel vært i alle klasser fra første klasse til tredje videregående pluss i paneldebatter på høyskoler) har som policy ved skolebesøk at vi absolutt ikke sier "det er sånn", det instruerer ofte skolen om på forhånd også, at vi skal snakke "nøytralt" om islam, eller si "vi muslimer".

Det er kjempegøy å reise rundt på skoler Jeg har undervisningsopplegg hjemme tilpasset 1-3 klasse, 4-6 klasse, 7-10 klasse og til videregående skole.

Men da instruerer nok skolen om det mht besøk i kirken og andre steder også, dette med en viss nøytralitet i formidlingen av budskap.
Kan tenke meg det er gøy å reise rundt, og det er veldig bra at det gjøres.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:37.