Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julemiddag og alkohol

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-07, 12:11   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julemiddag og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Helt enig. Clausthaler ser ut og lukter som pils, så jeg ville ganske sikkert ikke servert det heller. Jeg ville definitivt savnet øl til maten, men heller det enn å ha en ukomfortabel unge på besøk.

Det kommer an på alderen til barnet, synes jeg, og på hvor traumatisk forhold det har til alkohol. Hvis Elias føles seg trygg på at barnet er modent og trygt nok til å forstå at lettøl IKKE medfører ubehageligheter så er det jo ok. Men man må selvsagt være brennsikker. Kanskje det også, på sikt (trenger jo ikke akkurat gjøres i jula) kan virke trygt at man ser at ikke all drikking av lysebrun væske medfører ubehageligheter.

(Jeg kom på en historie fra en fosterfar som fortalte om en av fosterbarna han hadde hatt. Barnet hadde et forferdelig traumatisk forhold til alkohol (far drepte mor i fylla, med barna til stede), og for fosterforeldrene betød dette (selvsagt) totalavhold. En gang var de på besøk i naustet hos en bekjent av familien, som før de fikk summet seg hadde funnet frem glass og en brennevinsflaske. Helte oppi glassene, skrudde på korken og satte flaska tilbake i skapet. Og barnets reaksjon ble helt annerledes enn de fryktet: STOR, men glad, forundring: Gikk det an å skru korken PÅ en flaske??? Og sette den tilbake i skapet?? Det hadde barnet aldri sett før, og det reduserte faktisk litt av frykten. Hell i uhell, kan man kanskje si...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.