|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Jeg vet ikke antall gaver, men vi gir ikke til voksne annet enn partner og foreldre. Vi gir gaver til nevøer og nieser frem til de er 20, og jeg gir gaver til barna til 2 venninner (er fadder til yngstemann hos begge, og gir gaver til søsken også).
![]() |
#62 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?
Min kommentar var en tanke som skulle få en reaksjon fra dere, men helt ærlig så virker det ut som noen (ikke her inne på FP) er veldig opptatt av at det skal være eksklusivt og dyrt. Det er i enkelte miljøer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Det kan godt hende det finnes folk som tenker mer på pris enn innhold når de kjøper gaver, men personlig kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i den tankegangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Pauset
|
Jeg tror ikke at alle folk som kjøper dyre gaver er ute etter snobberi.., men NOEN føler jeg gjør det. Jeg tror selvfølgelig at det ligger like mye omtanke bak en dyr gave som en billig gave. Det går ikke an å generalisere dette. MEN ENKELTE er mest opptatt av pris. Kan ikke kjøpe noe under tusen kroner til tantabarna assa...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?I år har vi kjøpt til 16 stykker, og samlet pris på gaver i år er 6000,-. Vi kjøper kun nyttige gaver, snuppa får ikke en leke fra oss, hun har så mye leker, så her er det kun nyttige ting folk får. Sist redigert av Macky : 17-12-07 kl 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Passiv
|
Jeg kjøper i dag gaver til to venninner. Den ene legger svært lite i det, og jeg tenker at jeg neste år skal få avskaffet den også - jeg tror hun gjerne vil gi en gave, men at det blir litt mye stress - hun har stor slekt... |
![]() |
![]() |
#68 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?I år får ungene mye sportsutstyr, samt noen bøker innkjøpt tidligere i år og leker innkjøpt på ferie (i utlandet). Totalt kr. 3500. I tillegg får storesøster mobil, men den kostet kun en krone mot at jeg bandt mitt abonnement hos Telenor igjen. Den har nok ganske høg verdi hvis jeg skulle kjøpt den uten abo... Adventskalenderen regner jeg også med som julegave - det ligger nok verdier for ca kr 2500 der også. I tillegg kjøper ungene gave til hverandre (to og to gir en gave sammen) - prisen varierer men i år utgjør det ca kr 1000. |
![]() |
![]() |
#69 |
Leser
|
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Jeg bruker en fast sum på hver person jeg kjøper til - 300,- - med mindre noe annet er spesifikt avtalt. Tidligere brukte jeg 500,- per snute, men nå er det blitt ganske mange flere å kjøpe til så da kuttet jeg ned på pengene. Jeg vil gjerne kjøpe for samme sum til alle av et par grunner. Den ene grunnen er at det er veldig enkelt rent økonomisk, jeg vet på forhånd hva julegavene kommer til å koste. Den andre er at jeg synes det blir mest rettferdig, enkelte er det veldig lett å kjøpe gaver til og andre ikke, og hvis jeg ikke har noen prisbegrensninger så ender jeg opp med å kjøpe masse og dyre gaver til de som det er lett og kjøpe til og lite og billig til de det er vanskelig å kjøpe til.
Ja, det er jeg helt sikker på at det er for noen. På samme måte som om at det for noen er en måte å si: "jeg bryr meg veldig om deg". For noen betyr det: "mannen min betaler alle regningen og jeg er et økonomisk rotehode". Og for noen betyr det: "Du er så innmari kresen at jeg finner ingenting som ikke koster en formue". Jeg tror ikke det er mulig å vite hva folk mener generelt sett med dyre gaver, når man kjenner folk er det selvfølgelig helt anderledes. Man bare vet at x er en snobb som elsker å vise frem pengene sine, og på samme måte vet man at y er en fantastisk generøs person.
![]() |
#70 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp.
![]() |
![]() |
#71 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Sånne venner hadde jeg kuttet helt å gi noe gave til, har vel misset litt av poenget med jula å gaver vel. Har man ikke råd så har man ikke, hadde ikke brydd meg om dem hadde blitt sure dems problem. Her har det hendt att jeg ikke har hatt råd noen år å gi, har aldri fått noen sure miner for det. Å som oftes får jeg gave uansett om jeg får gitt tilbake eller ikke, å omvendt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Jeg bruker ikke masse penger på gaver til hver person, en som får mest i penger er barna å sambo dem får det dyreste. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|