Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?
Vi gir gaver til hverandre, ungene, foreldrene våre, hvert vårt søsken med familie, to–tre vennepar og deres til sammen tre barn, samt til to onkler og en tante.
Det varierer hvor mye vi bruker på gaver. Kanskje 3–400 i snitt? Gavene til ungene og hverandre er gjerne dyrere.
Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.
Ingen venner ble fornærmet, men ei insisterte på en bitteliten gave til meg og til barna. Jeg prøvde å si at det ikke passet for min del, fordi vi slet økonomisk men fikk ikke gehør for det.
Ufint å ikke respektere din ønsker i så måte, men hvis du på forhånd hadde sagt fra at du ikke ville gi gaver, og venninnen din likevel kom med gave, så synes jeg virkelig ikke det var noen grunn for deg til å kjøpe gave tilbake. Det mener jeg helt seriøst.
Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.
Det var en litt dårlig formulering fra meg. Men jeg hører stadig mennesker som snakker om julegaver og hva de har kjøpt. Jeg blir sjokka over nivået på gavene. Syns liksom at fokusen blir litt feil. Det skal være tanken bak som teller liksom....
Jeg skjønner ikke hvorfor det er sjokkerende i seg selv om folk bruker mye penger på gaver. Det som er sjokkerende er jo hvis de bruker mer penger enn de har råd til, synes jeg.
|