Opprinnelig lagt inn av zol, her.
Når jeg først kommer i gang er jeg skikkelig flink til å kaste (ut) ting jeg ikke kommer til å få bruk for likevel. Da utstyrer jeg meg selv med store søppelsekker, brenner private papirer, gir til Fretex det jeg tror noen kan ha nytte av, resirkulerer det som kan resirkuleres og tar av klær med tøffe stoffer og knapper til eget bruk. Resten kjøres til Grønmo der det sorteres videre.
Bøker tror jeg er det eneste vi aldri kvitter oss med. Dvs: vi har vel kastet et par i papirsøppla, men det var eksemplarer av arten som ikke kvalifiserer til å bli kalt Bok.
Riktig forfriskende er det faktisk å kaste og rydde 
Jeg er flink til å kaste.
selvfølgelig her jeg noen sko som ikke er brukt på ti år, men.....
Jeg har noen plastkasser til klær, så når ungene har vokst fra det, hiver jeg det oppi der. Noe tar jeg vare på, i kassene som er merket med ungenes navn, noe gir jeg bort. Har jo en bror med to små gutter. Ellers er Fretexkontainerene ofte besøkt.
Bøker kaster jeg ikke - bare de jeg "arvet" etter min mor som er så dårlige at de ikke kan brukes til noe!!
Alt som er ødelagt kastes og grovinnsamlingen i Tønsberg kommune er genial. To ganger i året kommer de jo og henter søpla mi!
|