|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
kamerat
|
![]() Jeg er i grunnen ganske flink til å kaste både det ene og det andre – unntatt bøker, da. Derimot har jeg store problemer med å komme i gang med såpass dyptgående ryddeprosjekter at det blir noe kasting i stor stil.
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]()
Nei, å kaste bøker sitter langt, langt inne. Samme hvor skrekkelig dårlige de måtte være, og nesten samme hvor slitte de er. Men det hender vi gir bort/donerer bøker. Nå har vi f.eks. to fulle kasser til vekkfrakting stående på stuen etter at begge gikk gjennom hyllene og plukket ut ting vi helt garantert aldri kommer til å lese (igjen). (Vi har allerede fisket tre stykker ut fra kassene igjen.
![]() |
#4 |
Hertuginne
|
![]() Vi begynner å bli bedre, men fortsatt så har vi alt for mange ting. Diverste møbler og lignende har de siste årene gått til loppemarked, det føles litt bedre enn å bare kaste på dynga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Eg kaste med glede. Eg elskar å kaste eg! Men sorterer etter beste evne underveis; Sko og klær går til innsamling til Baltikum gjennom barnehagen, nips og dets like går til NMS-butikken, magasin og slikt går til glade venninner osv osv.
![]() |
![]() |
#6 |
Live and let live
|
![]()
Jeg også. Etter å ha hatt foreldre som samler og ikke skal kaste alt mulig tull, så blir jeg sprø av for mye ting og tang. Men jeg har også arvet den aversjonen mot å kaste. Heldigvis går det lettere å gi bort, for da kommer det jo til nytte for noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ferdiglada
![]()
Om en gir bort og omplassere rydde en jo for seg sjøl også
![]() |
![]() |
#8 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]()
Eg oppbevarer alle fagbøkene mine på jobb. Eg torer ikkje tenke på kor det hadde sett ut heime dersom eg hadde alle fagbøkene ståande der... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
kamerat
|
![]()
Du kan komme på besøk til oss og ta en titt. (Mannen er p.t. kontor- og arbeidsløs, og det betyr at ca. 1000 fagbøker kom deisende hjem til oss. Han sorterte dem nitid i kassetype 1 (må være tilgjengelig til enhver tid), 2 (diskuteres med Tinetoff) og 3 (rett på loftet). Nå kan dere gjette hvor mange kasser det ble av hver.
![]() |
#10 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]()
Eg tippar ei 90%, 5%, 5%-fordeling...i den rekkefølga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
kamerat
|
![]()
Tja, det var vel mer 70-20-10, men kategori 1 og 2 var jo egentlig den samme, noe han burde innsett med en gang. Det er i hvert fall litt fullt hos oss. Av uoppakkede kasser, selvsagt.
![]() |
#12 |
Live and let live
|
![]() Jeg sliter veldig med å kaste, så vi gir bort. Til frelsesarmeen, og venner/famile. Det er jo så mye som kan komme til nytte en dag, men mannen som er mye flinkere enn meg svarer bare så enkelt og greit: Da kjøper vi ny da hvis den dagen kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Pen. Så det så.
![]() Jeg har nesten ingen sperrer på kasting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Leser
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]()
Eg prakiserer det slik at eg kastar mannen sine ting, men han får ikkje røre mine. Fungerer kjempefint! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Live and let live
|
![]()
Mannen min stiller alltid det magiske spørsmålet: Har du brukt dette det siste året? Og når jeg sier: eh... nei... Så kastes det. Har jeg det, så får jeg beholde det til neste runde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
https://www.giblod.no/
![]() ![]() ![]() |
![]()
Sånn holder vi på her også, bare at det da er jeg som stiller spørsmålet. Jeg har blitt kjempeflink til å kaste. Jeg har lært etter diverse flytterunder, nemlig. Eneste jeg sliter litt med, er barnas klær. De ligger i kasser og venter på å bli brukt igjen, men det spørs om det gjør det, gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når loftstuen bygges skal det tilpasses med vegger for bøker. Kunne tenke meg å ikle alle veggene oppe med bokhyller. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|