Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-07, 11:22   #11
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Denne diskusjonen handlet ikke om det å sende barn i barnehagen om man selv har fri/er hjemme/er sykmeldt etc.

Jeg er sykmeldt selv nå, og sender Hannah i barnehagen hver dag. Og har slettes ikke dårlig samvittighet for det. Hun stortrives og har det helt flott!

Og vi i barnehagen (jeg iallefall) analyserer IKKE foreldre og gjør meg tanker om de burde hatt barna mindre i barnehagen etc. Men jeg har i enkelte tilfeller tatt opp med noen foreldre at de bør komme tidligere i barnehagen enn de gjør, til det beste for barnet.
Jeg tar også opp med foreldrene om jeg ser at barnet har det vanskelig og er veldig sliten, så prøver vi løse dette i fellesskap.

Jeg delte mine erfaringer mht slike uker der det ofte er veldig få barn i barnehagen, og hva det gjør med både barn og voksne. Ikke barnehagen sånn generelt.

Forøvrig er det meg bekjent at det i Sverige (iallefall deler) er fryktelig strengt på dette. Er man ikke på jobb, så får man ikke ha barnet i barnehagen. Holdningen er helt annerledes der. Barnehagen brukes KUN etter foreldrenes behov ut i fra jobb. Om man tar seg en feriedag, får man heller ikke ha barnet i barnehage - da må man finne annen pass om man som forelder skal finne på noe uten barn. Jeg hørte til og med at barnehagen har sjekket med jobben til enkelte foreldre når de dro? For meg er dette helt snålt, men der er det nok ganske vanlig.

Jeg er delvis hjemmeværende, og koser meg med barna mine om morgenen, før vi går til barnehagen. Som regel er vi ikke der før kl 10, og noen ganger senere også. Jeg sørger for at de rekker turer, baking, samlingsstunder osv., og synes at det må være opp til meg som forelder å disponere bhg-plassen slik det passer meg og oss. Barna mine stortrives med dette. Heldigvis er det ingen av personalet som har snakket med oss om at vi bør komme tidligere med barna, (hvis ikke det skjer noe spesielt, sånn som i dag, skulle de bake lussekatter kl 09)

Styrer sa faktisk til meg en gang: " Dere har betalt for bhgplassen, og disponerer plassen fritt slik dere vil."

Dette synes jeg er en god holdning. Det er vel bare i sjeldne tilfeller der foreldre disponerer plassen på en gal måte, og det skal mye til for at barna blir skadelidende av det.

Jeg blir litt provosert av personalet som hele tiden skal synse og ha meninger om hva som er viktig og riktig for andres barn. Er barna der mange timer hver eneste dag er det galt, kommer de sent er det galt, er de der i romjula får man kritikk for det også.....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.