Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynter du til advent?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-07, 10:02   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du til advent?

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Fra jeg bodde hjemme er jeg vant med at huset ble julepyntet på lille julaftens kveld-aldri før. Når jeg flyttet for meg selv reagerte jeg på at folk begynte å pynte huset tidlig i desember. Men ettersom årene har gått - og jeg har overlevd endeløse, superstrie lillejulaftens-NETTER for å bli ferdig i tide (vi som hadde hjemmeværende mødre må lære oss å skru ned forventningene til oss fulltarbeidende ) har jeg nå kommet til at jeg har størst glede av julepynt og julehus FØR jul. Når andre juledag er over er jeg allerede litt klar for å rydde ut - og da ble julehuset mye styr for så lite når det først var klart på julaften. Nå koser jeg meg med forventninger og julelukt i fire herlige uker. Og fjerner absolutt alt 1.januar.

Samme her, bortsett fra at jeg er vant med tidlig julepynting hjemmefra også da. Jeg er drittlei etter 2. juledag og kan til nøds strekke meg til å ha alt oppe frem til 1. januar men ALDRI lenger. Derfor blir det jo bare teit å vente helt til lille julaften med å pynte, for skal virkelig jeg og barnet kun få lov til å nyte pynten i noen få stakkarslige dager?
Om halvannen uke kommer faktisk også treet opp her, vesla gleder seg og teller dager. Det er førjulstiden jeg synes er koseligst, derfor legger jeg mest i den både når det gjelder pynting og forberedelser.

Etter 2. juledag er det bare kjedelig.

Gammel 03-12-07, 10:13   #62
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Vi lager jul i huset 1.desember, nyter det hele desember. Juletreet blir pyntet lille julaften.

Sånn gjør vi det også.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 11:38   #63
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er drittlei etter 2. juledag

Og det har aldri slått deg at dette kan være fordi du begynner så tidlig?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.