|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Borte
|
Pynter du til advent?Jeg gjør det. Fra første desember til lillejulaften pynter jeg huset med lilla lys, gullstjerner og to lilla duker som jeg elsker. Den ene har jeg sydd selv og det er det fineste jeg noengang har sydd. Jeg er veldig glad i lilla, så adventsfargen liker jeg. Det er ikke mye pynt det er snakk om altså, jeg har ikke kassevis med adventspynt, bare litt for å markere ventetiden.
|
|
|
#2 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Pynter du til advent?Ikke med annet enn adventstake og adventskalender (og så prøver vi å ha det litt ryddigere enn til vanlig |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Eg pyntar med adventsstjerne i vindauget og lilla lys. Kanskje skal eg driste meg til lilla linløparar i år? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Pynter du til advent?Stjerne i vinduet, og adventsstake på bordet kommer frem første søndag i advent. Jeg har ikke så mye annen julepynt, men tar nok frem noen nisser også.
|
|
|
|
#5 |
|
Øyboer
Sv: Pynter du til advent?Lys i vindu og adventstake ( som vi glemmer å tenne på søndagene) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Pynter du til advent?Ja, vi har adventsstake. Og så har vi adentslys i vinduet, og alle lysene vi brenner er lilla.
|
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Pynter du til advent?Næsj.
|
|
|
#8 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Nei. Vi har ikke egentlig noen tradisjoner på julepynting forövrig heller. Men jeg vil tro det titter fram noen gullelefanter og röde kinesiske lykter utover i desember. Men jeg kan ikke stole på at jeg får tatt ned eventuell adventspynt, og satt fram julepynt i tide, så det holder med julegreiene..
|
|
|
#9 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Jeg kjører Rødt fra 1 desember
|
|
|
#10 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Pynter du til advent?Fra 1. desember er det jul i vinduene, og lilla lys blir det i år.
|
|
|
|
#11 |
|
Borte
|
Sv: Pynter du til advent?
Åja, det gjør jeg også. Både bøker og blader. Jeg har en arkivboks hvor jeg har samlet jule-Donald fra jeg var barn og til nå. Og så har jeg en utgave av Tante Pose som oldemor fikk til morsdagen i 1942.
|
|
|
#12 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Ja, jeg pynter til advent. Da kommer adventssaken og stjernene(ja, har fler) i plexiglass frem. I tillegg pynter jeg kjøkkenet julerødt, med gardiner og duker. Og henger opp pynt ute, lys rundt døra og en lyskrans.
|
|
|
#13 |
|
Erfaren
Sv: Pynter du til advent?Jeg pynter til 1 søndag i advent.
|
|
|
#14 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynter du til advent?Min pappa spiller Elvis' julealbum på grammofon hele desember.
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Hvor: Barteby
Sv: Pynter du til advent?Adventstjerner og noen lilla lys blandt annet i adventstaken. Også en lilla konle greie som Mazungen har laget. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Pynter du til advent?Jeg tenker vel ikke så mye på advent annet enn at jeg tenner et lys hver søndag. Ellers betyr tiden fra 1. - 24. desember kun førjulstid for meg. Jeg ELSKER den tiden og gleder meg ihjel til 1. desember hvert år for da kommer all pynten opp. Juletreet venter jeg med til ca. 10-15. desember, ikke lenger. Vil nyte det lengst mulig!
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Pynter du til advent?Jeg er forrresten litt usikker på dette med advent og førjulstid. Jeg er jo ikke kristen, og har dermed ikke noe forhold til advent. Jeg synes det er koselig, tenner lys hver søndag osv, men jeg bruker aldri ordet advent. Jeg sier julekalender, julelys, førjulstid. For meg handler det kun om jul, ikke noen ventetid på Jesus eller noe sånt.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Pynter du til advent?Ja pynter litt til advent ja. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Hvor: Barteby
Sv: Pynter du til advent?
Jepp jeg mener dem, jeg synes de er grusomme (ja til og med Harry). 7 eller 9 armede lysestaker og lys på den måten er jo religiøst det også, men for meg kobles det mere mot Hannukka. Ikke at jeg har noe imot å markere det, men da bør det være bevisst. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Pynter du til advent?Men har de egentlig noe å gjøre med advent nå da? Folk flest forbinder dem jo bare med jul, ikke noe annet. Jeg synes de er harry på en søt måte, og jeg synes ikke det er jul uten dem. Trist førjulstid helt uten julelysestaker i folks vinduer.
|
![]() |
|
|