Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynter du til advent?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-07, 10:05   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pynter du til advent?

Jeg gjør det. Fra første desember til lillejulaften pynter jeg huset med lilla lys, gullstjerner og to lilla duker som jeg elsker. Den ene har jeg sydd selv og det er det fineste jeg noengang har sydd. Jeg er veldig glad i lilla, så adventsfargen liker jeg. Det er ikke mye pynt det er snakk om altså, jeg har ikke kassevis med adventspynt, bare litt for å markere ventetiden.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:08   #2
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du til advent?

Ikke med annet enn adventstake og adventskalender (og så prøver vi å ha det litt ryddigere enn til vanlig ).

Jeg finner derimot frem julebøker. Vi har to bokser med bøker, tegneserier og filmer med "julete" innhold. Disse har vi bare fremme i adventen og julen og rydder dem vekk igjen med julepynten. På den måten kommer julestemningen med bøkene.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:08   #3
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg pyntar med adventsstjerne i vindauget og lilla lys. Kanskje skal eg driste meg til lilla linløparar i år?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:10   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Stjerne i vinduet, og adventsstake på bordet kommer frem første søndag i advent. Jeg har ikke så mye annen julepynt, men tar nok frem noen nisser også.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:11   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Lys i vindu og adventstake ( som vi glemmer å tenne på søndagene)

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:13   #6
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi har adventsstake. Og så har vi adentslys i vinduet, og alle lysene vi brenner er lilla. På kjøkkenet henger adventskalenderen, og som Blå, så finner vi frem julebøker og julefilmer.

Gammel 22-11-07, 10:14   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næsj.

Forresten har jeg en betongadventsstake. Kanskje jeg skal ta den frem? Sneipen begynner å ha glede av å glede seg til jul etter hvert.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:25   #8
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Nei. Vi har ikke egentlig noen tradisjoner på julepynting forövrig heller. Men jeg vil tro det titter fram noen gullelefanter og röde kinesiske lykter utover i desember. Men jeg kan ikke stole på at jeg får tatt ned eventuell adventspynt, og satt fram julepynt i tide, så det holder med julegreiene..
Jo jeg skal kjöpe et sånt lys som teller ned desember, det er vel adventspynt?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:28   #9
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jeg kjører Rødt fra 1 desember Ikke noe lilla her i huset..
Adventsstaken har hvite lys

Gammel 22-11-07, 10:29   #10
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Fra 1. desember er det jul i vinduene, og lilla lys blir det i år.

Gammel 22-11-07, 10:30   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg finner derimot frem julebøker. Vi har to bokser med bøker, tegneserier og filmer med "julete" innhold. Disse har vi bare fremme i adventen og julen og rydder dem vekk igjen med julepynten. På den måten kommer julestemningen med bøkene.

Åja, det gjør jeg også. Både bøker og blader. Jeg har en arkivboks hvor jeg har samlet jule-Donald fra jeg var barn og til nå. Og så har jeg en utgave av Tante Pose som oldemor fikk til morsdagen i 1942.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:30   #12
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg pynter til advent. Da kommer adventssaken og stjernene(ja, har fler) i plexiglass frem. I tillegg pynter jeg kjøkkenet julerødt, med gardiner og duker. Og henger opp pynt ute, lys rundt døra og en lyskrans.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:32   #13
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Jeg pynter til 1 søndag i advent.
Opp med julestjerner og adventstakene i vinduene og lilla ls og duker på bordene.
Og så har jeg noen nisser fremme da.

Å kjenner jeg gleder meg.

Gammel 22-11-07, 10:34   #14
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Min pappa spiller Elvis' julealbum på grammofon hele desember.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:41   #15
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Adventstjerner og noen lilla lys blandt annet i adventstaken. Også en lilla konle greie som Mazungen har laget.

Jeg boikotter de såkalte adventstakene som folk har i vinduene da jeg ener de ikke har noe med advent å gjøre.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:54   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker vel ikke så mye på advent annet enn at jeg tenner et lys hver søndag. Ellers betyr tiden fra 1. - 24. desember kun førjulstid for meg. Jeg ELSKER den tiden og gleder meg ihjel til 1. desember hvert år for da kommer all pynten opp. Juletreet venter jeg med til ca. 10-15. desember, ikke lenger. Vil nyte det lengst mulig!

Maz: mener du de trekantede stakene folk har i vinduene? Jeg elsker dem, men ser ikke på dem som adventsstaker, men jule-lysestaker. De betyr kun jul for meg, og jeg synes det er såå nydelig når folk pynter med disse i vinduene sine.

Gammel 22-11-07, 10:56   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er forrresten litt usikker på dette med advent og førjulstid. Jeg er jo ikke kristen, og har dermed ikke noe forhold til advent. Jeg synes det er koselig, tenner lys hver søndag osv, men jeg bruker aldri ordet advent. Jeg sier julekalender, julelys, førjulstid. For meg handler det kun om jul, ikke noen ventetid på Jesus eller noe sånt.

Gammel 22-11-07, 10:58   #18
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Ja pynter litt til advent ja.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 10:59   #19
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Maz: mener du de trekantede stakene folk har i vinduene? Jeg elsker dem, men ser ikke på dem som adventsstaker, men jule-lysestaker. De betyr kun jul for meg, og jeg synes det er såå nydelig når folk pynter med disse i vinduene sine.

Jepp jeg mener dem, jeg synes de er grusomme (ja til og med Harry). 7 eller 9 armede lysestaker og lys på den måten er jo religiøst det også, men for meg kobles det mere mot Hannukka. Ikke at jeg har noe imot å markere det, men da bør det være bevisst.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:01   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Men har de egentlig noe å gjøre med advent nå da? Folk flest forbinder dem jo bare med jul, ikke noe annet. Jeg synes de er harry på en søt måte, og jeg synes ikke det er jul uten dem. Trist førjulstid helt uten julelysestaker i folks vinduer.
Jeg mener, alt er jo uansett blitt kommersielt i julen, ingen tenker på budskap og sånt lenger, synes jeg. Ikke jeg heller, for meg handler det kun om tradisjoner og kos.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.