Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påll - hvor proft er det når legen har snusleppe

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det uproft at legen har snusleppe under pasientsamtalen
Ja, det er uproft 122 85,92%
Hallo - snus gjør da ikke noe 1 0,70%
Tja - han kunne jo ha røyka i stedet - slutt å syt 6 4,23%
I couldn't care less 13 9,15%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-07, 22:10   #101
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påll - hvor proft er det når legen har snusleppe

Hi hi - her ble det liv.

Må bare få lov å si at jeg ikke setter noe spørsmålstegn ved denne legens faglige dyktighet, altså. Jeg ble bare så fasinert over den gedigne snusleppa hans... og at det rant litt lekker snus nedover tenna... mens hans sto der og snakket om å legge Lillemann på intensiv og diverse remedier i drypp.

Dessuten - uansett når vi har vært i konsultasjon med lege på sykehuset der - og det har vært til alle døgnets tider - har vi alltid møtt rene, velstelte leger som har luktet godt og vært veldig proffe på alle vis. Så det så!

Og huff for noen blodvakter de går innimellom. Forrige legen Lillemann hadde - stakkar mann - jeg var til tider sikker på at han bodde på sykehuset. Du kunne banne på, at uansett når på døgnet vi dukket opp med guttungen - helg som ukedag - så var det T som tok i mot ham.

Og alltid er de like blide, forståelsesfulle og snille! (Snusleppe eller ei.)

Bare for å ha sagt det...

Gammel 25-11-07, 22:10   #102
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Egentlig er man vel heldig om man reagerer på det, for det betyr at man har sluppet å ha hatt særlig omgang med offentlig helsevesen på nattestid... I gangene utenfor akutten er det jo zombie-land til tider. Jeg har alltid vært imponert over leger og sykepleiere som finner muligheten til å flørte og ha sex på travle nattevakter, for makan til ulekker belysning, bekledning, sminke på skeive og lite flatterende rynker/poser/ringer finner man vel få andre steder!

Selv synes jeg snus både lukter ille og distraherer meg, så jeg hadde reagert litt på å måtte snakke med en lege med snus innabords. Og ja, kanskje tenkt at vedkommende KUNNE ha vippet den ut før vi gikk til samtalerommet. Og satset vilt på at vedkommende ikke skulle oftalmoskopere meg eller noe annet nærgående. Men det er klart, en kjapp korridorkonsultasjon mellom slagene blir faktisk litt annet. Og jeg hadde ikke drømt om noen som helst sammenheng med faglig dyktighet.

Men jeg stusser litt på at mange reagerer så sterkt på tyggisbruk? Selv har jeg ofte pastiller eller tyggis (en halv liten en, ikke Hubba Bubba lissom) i munnen mens jeg har konsultasjoner. Særlig etter lunsj; kanskje jeg har spist salat med hvitløksdressing, hatt løkringer på brødskiven eller drukket kaffe. Men det er jo faktisk for å være hyggelig da - jeg går ut i fra at pasientene er like lite glad i dårlig ånde som jeg er? Er det bedre å lukte løk enn å ha en halv Extra i munnen? (Og jeg må tett innpå når jeg undersøker). Bør jeg heller slutte med det? (Og nei, ikke foreslå at jeg skal pusse tennene - det er det IKKE tid til. Har dere ikke lært NOE av Esmes innlegg?)

Er det vanlig at helsepersonell har sex med hverandre på nattevakter?!!

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 22:12   #103
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

He he - den tanken slo meg og! Trodde det bare var "Akutten" og "Grey's Anatomy" hvor slikt noe skjedde.

Gammel 25-11-07, 22:12   #104
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

I så fall er det ikke rart at de ikke har tid til snusepauser.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 22:18   #105
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og er det i så fall uproft når legen har pulesveis?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 22:26   #106
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Og er det i så fall uproft når legen har pulesveis?

Gammel 25-11-07, 22:27   #107
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

I så fall er det ikke rart at de ikke har tid til snusepauser.

He he, tror jeg må spørre om å få være med på noen nattevakter neste gang jeg er i praksis, det er tydelig at det er da ting skjer.

Gammel 25-11-07, 22:41   #108
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Hehe, må le litt, for akkurat dette snakket mannen og jeg om i sommer Inagh.
Denne legen hadde også snus rennende nedover tennene...
Ikke delikat nei, men det plaget oss ikke akkurat. Og vi følte til og med at Albert fikk akkurat den behandlingen han skulle ha.

Tror heller ikke det er så veldig deilig med rennende snus, så det sier jo i grunn noe om hvor travle de er; de har ikke tid til å spytte den ut...

Tidligere i dag var jeg på legevakten. Legen som kom heseblesende tilbake fra et hjertestans var møkkete på knærne, da denne hjertestansen tydeligvis var ute...
Noen mener sikkert han burde skiftet, men han valgte heller prioritere meg så jeg fikk komme meg fort hjem igjen (hadde ventet i flere timer).
Det syns jeg er helt ok, så lenge legen ikke er smittsom.

Inagh; tror forresten det er to av barnelegene "hos oss" som snuser. Og etter det jeg har hørt har vårt sykehus en ettertraktet barneavdeling pga godt arbeidsmiljø. Og sikkert en "frisinnet" sjef også.

Nei, snus kunne ikke brydd meg mindre. Det jeg er opptatt av er faglig kvalitet.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 09:07   #109
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Hehe, sex på nattevakter???

Jeg syns at den faglige dyktigheten legen (forhåpentligvis) har er det viktigste. Men nei, jeg hadde ikke likt at det rant snus nedover tennene hans/hennes.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 09:47   #110
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Eh...jeg tror det som regel er litt for travelt på sykehus natters tid til å få tid til sex (Man springer for å ta den ene klokka etter den andre, antibiotikaer skal henges opp, bekken skal settes under rumper, pasienter skal snus, medisiner skal blandes, kurver skal føres og de må få smertestillende)-og hvor skal man få knullet liksom? I drittlukta på skyllerommet?

Der jeg jobber, er det glassdør i nesten alle rom, så det blir ikke mye privatliv, og det finnes jo ikke noe ledige pasientrom å ha hyrdestund på.
Men må si jeg stusset en gang jeg kom på en dagvakt, og det lå en hvit blonde bh på toppen av søpleposen på skyllerommet.....satte fantasien i gang, gitt....Hadde dog vært spennende om mannen min kom på en uventet visitt...vi skulle sikkert fått det til inni et eller annet kott.....

Det nærmeste jeg kommer sexinvitasjoner på jobben, er når jeg kommer inn på et rom fullt med mannlige pasienter, og yndig spør om det er noe mer jeg kan gjøre for dem. Da får jeg mange smil, og øyeglimt og latter!

Sist redigert av Go\jenta : 26-11-07 kl 10:01.
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 10:25   #111
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Synes det er upassende jeg, og det med en mann som snuser. Det er noe med tid og sted.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 11:24   #112
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke sagt eller gjort noe, men jeg hadde tenkt at det var ekkelt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 13:18   #113
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men eg synest også det er litt skilnad på å ha ei diger, rennande klype og ein nesten umerkeleg porsjonssnus under leppa. : overfladisk:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 19:50   #114
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For meg spiller det ingen rolle, så lenge han vet faget sitt og det er ikke min munn den snusen sitter i.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:26   #115
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det blir en dårlig sammenligning synes jeg.
Dette må jo sammenlignes med en lege som har brutt taushetsplikt, eller misbrukt medisiner eller noe mer graverende enn å være en tanke usunn.

Nei, det synes jeg ikke. Hvis en lege bryter taushetsplikten ville jeg heller ha sammenlignet det med en dommer som er inhabil, men som ikke gir beskjed. Ettersom begge delene er ting som går direkte på lege-pasient relasjonen og dommer-tiltalte relasjonen. En lege som misbruker medikamenter synes jeg heller ikke er sammenlignbart, jeg trodde i alle fall at grunnen til at leger kan miste lisensen ved medikamentmisbruk var at de ikke lengre var kvalifiserte til jobben sin, altså faren for feilbehandling. Dette gjelder jo dommere også, tror ikke de kan ruse seg på jobb uten at det er en fare for feilbehandling. Det at noen selv er dømt er ikke i seg selv en risiko for feildømming.

Opprinnelig lagt inn av Esme

Mener du at leger som lever usunt ikke skal få jobbe som lege?

Jeg mener at det kan finnes ting i levesettet til leger som gjør at de ikke skal få fortsette som leger, men snusing er så absolutt ikke en av dem. (Det kan vel på det nærmeste sammenlignes med et forenklet forelegg.) Et eksempel, som jeg tror stemmer er: En lege kan (vil?) miste lisensen hvis h*n unnlater å hjelpe noen og kunne ha gjort det. Det er ulovlig for alle å bare passere en ulykke uten å gjøre noe, men for medisinsk personell kan det også få konsekvenser for jobben. Stemmer ikke dette? Mener at jeg har hørt det?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes ikke det er feil, nei. Det å kreve at folk følger sitt eget regelverk, altså de lovene som er knyttet til jobben deres, er for meg noe annet enn å kreve at de følger de rådene angående livsstil eller kosthold eller moralsk oppførsel (eller, for den del, innredning) som det er jobben deres å distribuere. En lege som selger medisin som dop og en kasserer som begår underslag gjør noe mer graverende enn en "alminnelig" dopselger eller en "alminnelig" tyv, fordi det er legens og kassererens jobb å overholde disse reglene (i tillegg til at de i likhet med oss andre er forpliktet til å følge alminnelige lover). Mens f.eks. en ekteskapsrådgiver ikke bør få sparken selv om h*n har vært skilt mange ganger selv, for det er ikke mot regelverket å bli skilt - og jeg synes en lege som lever usunt er mer å sammenligne med en ekteskapsrådgiver i et havarert ekteskap enn med en dommer som begår voldtekt.

Men hva med den saken om han duden som var likestillings professor som torturerte kona. (det må være noe med media, fyren kan da umulig ha vært professor i likestilling? Jeg googlet, han forsket på likestilling.) Jeg mener at dette er god nok grunn til å underkjenne forskningsresultatene hans, jeg føler at jeg ikke kan stole på forskningen på likestilling til en fyr som henger kona opp ned og banker henne.

Jeg synes i mange tilfeller det er rimelig at folk lever som de predikerer. Da jeg jobbet i bank sto det i kontrakten at hvis man hadde problemer med sin private økonomi var det grunn til fratredelse av stillingen. Og jeg synes det er rimelig. Er det OK at banker ansetter folk, som selv har skulset bort sine private penger, til å gi andre råd om pengeplasseringer?

Gammel 26-11-07, 23:13   #116
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg synes i mange tilfeller det er rimelig at folk lever som de predikerer. Da jeg jobbet i bank sto det i kontrakten at hvis man hadde problemer med sin private økonomi var det grunn til fratredelse av stillingen. Og jeg synes det er rimelig. Er det OK at banker ansetter folk, som selv har skulset bort sine private penger, til å gi andre råd om pengeplasseringer?

Jeg ville umiddelbart gjettet at grunnen til den klausulen er at man er redde for at folk med uryddig og problematisk privatøkonomi kan bli fristet til å begå underslag, og ikke at man ikke tror de er i stand til å gi gode råd til andre. Men det er bare ren gjetting, da. (Eksempelet ditt med professoren synes ikke jeg er helt sammenlignbart med de andre; jeg mener at en persons forskning må kunne (og bør) vurderes separat fra forskerens privatliv.)

Gammel 27-11-07, 07:10   #117
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ville umiddelbart gjettet at grunnen til den klausulen er at man er redde for at folk med uryddig og problematisk privatøkonomi kan bli fristet til å begå underslag, og ikke at man ikke tror de er i stand til å gi gode råd til andre. Men det er bare ren gjetting, da.

Nei, jeg vet selvfølgelig ikke 100% sikkert hva som er årsaken. Men det må da faktisk være verre å si opp folk fordi man mistenker dem for å kunne begå en forbrytelse? Det ville jo være som om jeg sa at leger med dårlig økonomi burde miste lisensen fordi det er åpenbart at de vil være fristet til å selge medikamenter ulovlig for å spe på inntekten. Man kan da ikke dømme folk for forbrytelser som de muligens vil begå?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda

(Eksempelet ditt med professoren synes ikke jeg er helt sammenlignbart med de andre; jeg mener at en persons forskning må kunne (og bør) vurderes separat fra forskerens privatliv.)

Vel, jeg har ikke tiltro til at denne mannen er hverken normal, fornuftig eller habil i forhold til likestilling og jeg stoler ikke 10 sekunder på hva han har funnet ut. Jeg synes i mange tilfeller det er vanskelig å skille mellom det en person gjør/utøver og det vedkommende er. Et annet eksempel på dette er jo de slankekurene som ledes av tidligere overvektige, eller alkoholrehabiliteringssentrene som ledes av tidligere alkoholikere. I begge de tilfellene er det kroken på døra for jobben om de selv ikke lever som de preker.

Gammel 27-11-07, 11:15   #118
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, jeg vet selvfølgelig ikke 100% sikkert hva som er årsaken. Men det må da faktisk være verre å si opp folk fordi man mistenker dem for å kunne begå en forbrytelse? Det ville jo være som om jeg sa at leger med dårlig økonomi burde miste lisensen fordi det er åpenbart at de vil være fristet til å selge medikamenter ulovlig for å spe på inntekten. Man kan da ikke dømme folk for forbrytelser som de muligens vil begå?

Det er forskjell på dårlig økonomi og problematisk økonomi. Å ha dårlig råd burde selvsagt ikke være grunn til å miste bankjobben (eller ikke få den), men dersom man har problemer med å styre økonomien sin - lever over evne, gambler, lar være å betale regninger - så har man kanskje et usunt forhold til penger som man ikke helt har kontroll over selv, mer som å ha et rusmiddelproblem. Og en lege med rusmiddelproblemer vil det være grunn til å være skeptisk til, fordi jobben vil gjøre det så lett for ham/henne å få tak i de rusmidlene h*n har problemer med. Som å sette en alkoholiker til å jobbe på et bryggeri, liksom, eller en kleptoman til å jobbe i en gullsmedforretning.

Gammel 27-11-07, 11:36   #119
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt snusleppe er da bare kult? Tenk så stilig hvis han hadde haltet litt og var avhengig av Vicodin?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 12:15   #120
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

*skjønner plutselig hvorfor mannen min er så ivrig på å ta ekstra nattevakter og legger ned forbud med øyeblikkelig virkning*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.