|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
sjelden
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Frukten står lett tilgjengelig i en fruktskål på kjøkkenet.
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Frukten står i stuen i dette fruktfatet (eller et makent): |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Frukten ligger i en stor bolle på kjøkkenbordet. Den må være romtemperert - akkurat som sjokoladen
|
|
|
#45 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?All frukten vårt ligger på fat på kjøkkenbenken. Synes ikke noe om kalde epler og pærer, og iallefall ikke kalde klementiner! Og bananer må være romtemperert, kalde er de jo så harde..
|
|
|
#46 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?
Sant det. Mulig jeg uttrykte meg uklart. Man kan selvsagt ikke si at den smaker bedre, men jeg tror nok man kan si at smaken blir mer framstredende. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Fruktfat - med unntak av druer, og frukt som er skjært stykker av. Det hender også jeg legger appelsiner i kjøleskapet -har perioder hvor jeg liker de best kalde. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Tomater er det eneste jeg ikke har i kjøleskapet. Vel, det og avokado og bananer. Klementiner har jeg i en skål på bordet, men de er bare til pynt. De jeg spiser må være kalde. Jeg synes IKKE all frukten smaker likt om den ligger i kjøleskapet, da hadde jeg jo ikke spist den? Jeg elsker iskald frukt, synes den er mye mer leskende og friskere enn temperert frukt. Smak og behag.
|
|
|
#50 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sier ikke at den smaker likt, det var det en annen som sa. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Når vi har kjøpt inn store mengder (epler i eplesesongen for eksempel) legger jeg noe i kjøleskapet for at det skal holde seg lenger. Selv liker jeg best romtemperert frukt, og har observert meg selv med mandarinbåter på magen til varming... (en sein kveld foran tv'n). Da hadde jeg glemt å ta ut mandarinen før spising.
|
|
|
#52 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Vi har frukten i kurver som henger fra taket.
|
|
|
#53 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Jeg foretrekker all frukt kald, bortsett fra bananer. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Epikur
|
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Litt av hvert. En del på kjøkkenbenken og mye i kjøleskapet.
|
|
|
#55 |
|
En Som Trener
|
Slik er det her også. Det er det som er fremme som blir spist først, også fyller jeg på fra kjøleskapet etterhvert. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Borte
|
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Fruktfat på kjøkkenbenken,
|
|
|
#57 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Det er vel jeg som liker kald frukt så jeg har en tendes til å legge alt i kjøleskapet og det er jo dumt for da synes det ikke.
|
|
|
|
#58 |
|
|
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Varme forsterker sødme og mildner bitterhet. Kulde gjør motsatt, altså kamuflerer sødme og forsterker bitterhet. Så i den ideelle verden burde man jo temperere frukten etter hvor søte/ sure/ bitre de er, og hvilke toleransegrense man selv har for disse smakselementene. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Sv: Frukt - Kjøleskap, eller fruktskål på bordet?Her er det meste av frukta i ei diger skål (eller to) - og det går unna, gitt...
|
![]() |
|
|