|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Bruker du begrepet «Syden», og vet du hvor det er? | |||
| Jeg snakker om «Syden», og har en klar forestilling om hvor det er |
|
51 | 43,22% |
| Jeg snakker om «Syden», men har en nokså uklar formening om hvor det er |
|
18 | 15,25% |
| Jeg snakker ikke om «Syden», men jeg har en klar forestilling om hvor det er |
|
26 | 22,03% |
| Jeg snakker ikke om «Syden», og har en nokså uklar formening om hvor det er |
|
11 | 9,32% |
| Jeg bruker det kun negativt |
|
12 | 10,17% |
| Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begrepet «Syden»
Signerer. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Begrepet «Syden»Jeg bruker begrepet Syden og mener med det Kanariøyene, sør-Spania, Malta, de greske øyene, deler av eks-Jugoslavia, Kypros, Bulgaria og Tyrkia. Det tror jeg dekker Syden for meg.
|
|
|
#24 |
|
|
Nei, du er aldri vanskelig. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Permakulturell
|
Sv: Begrepet «Syden»Jeg bruker det kun negativt. "Sydentur" tolker jeg som charterreise på den verste måten, dvs. de som kun reiser for sol og varme, og ikke bryr seg nevneverdig om hvilket land/område de besøker. :eks reiseleder for charterturister:
|
|
|
#26 |
|
Ringskrømt
|
Nope, jeg er innvikla! |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Leser
|
Sv: Begrepet «Syden»Jeg har lest Are Kalvø sin bok og jeg bruker begrepet "Syden", for meg er "Syden" når du kan være i et annet land og ikke få med deg hviket land det er fordi at alle rundt deg snakker svensk, norsk, tysk og engelsk og lokalbefolkningen sier ting som: "Hvorfor talar ni inta norska til meg? Jag har bodd i Sverige i to år." De blir skikkelig sure hvis man prøver seg på engelsk eller spansk. Man kan drikke billig champanje, hvitvin eller rødvin til frokost. Det er bamseklubb opp og ned i mente. Det er fullt av basseng der selv om havet er 20 meter unna. Joda, jeg vet godt hvor det er.
|
|
|
#28 |
|
|
Sv: Begrepet «Syden»Neinei. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ringskrømt
|
Bekjent: Jeg skal til syden. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Leser
|
Sv: Begrepet «Syden»Men til dere som synes det er så viktig hvilket land man er i: Det er jo akkurat det som er cluet med sydenferier, det er ikke viktig hvilket land man er i for det er umulig å se forskjell på Spaina og Tyrkia, det er kliss likt. Bamseklubb, basseng, fin temperatur og guider som snakker svorsk. Og da spiller det jo liten rolle i hvilket land man er i, samme med SPA-turer. Det er ett fett om man er i Sverige eller i Norge.
|
|
|
#37 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begrepet «Syden»Jeg både sier syden og har vært i syden, og kan ikke egentlig tro at ikke de aller, aller fleste har en formening om hvor DET er.
|
![]() |
|
|