Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Du må ikke finne på å amme"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-07, 10:50   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men hele poenget er jo at Jan Thomas var en SOPP lenge før han kom med dette idiotiske utsagnet og det visste jo alle! Det er jo fantastisk PR han har fått denne uken, forsider på avisen og han skal på tv og snakket om dette osv. Fantastisk for bankkontoen hans og for programmet han lager! Det er jo nettopp det som får publisitet "medie produktet" Jan Thomas!

Nei. Jeg tror det er der vi er uenige.

Du sier at alle visste at JT var en sopp, jeg mener at han (tro det eller ei) kan påvirke mange unge pikehjerter med en modelldrøm i hodet.

Han er jo, som det står OVERALT, en shjempeschjent stylist som har jobbet med Sharon Stone.

Det ytre er viktigere enn noensinne. Klær, sminke og hår er essensielt for om man er "hot eller not". Unge tar opp forbrukslån som aldri før for å kunne fronte en livsstil som de egentlig ikke har råd til, det skal nemlig se fint ut på utsiden. Å overføre denne holdningen til amming synes jeg er skummelt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 11:00   #2
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for dere flotte debattanter her inne, jeg.

alfaCharlie og Desembermamma spesielt, som argumenterer så godt og fornuftig at jeg faktisk er tilbøyelig til å endre synspunkt etter å ha tygget litt på innleggene deres.
Det er god diskusjonskunst!

Gammel 16-11-07, 11:10   #3
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nei. Jeg tror det er der vi er uenige.

Du sier at alle visste at JT var en sopp, jeg mener at han (tro det eller ei) kan påvirke mange unge pikehjerter med en modelldrøm i hodet.

Han er jo, som det står OVERALT, en shjempeschjent stylist som har jobbet med Sharon Stone.

Det ytre er viktigere enn noensinne. Klær, sminke og hår er essensielt for om man er "hot eller not". Unge tar opp forbrukslån som aldri før for å kunne fronte en livsstil som de egentlig ikke har råd til, det skal nemlig se fint ut på utsiden. Å overføre denne holdningen til amming synes jeg er skummelt.

Absloutt - det ytre er viktigere en noensinne og derfor har vi denne type forkatstelige programmer på TV. Men å gi en slik permieidiot så mye publisetet blir bare så latterlig - da er målet for Jan Thomas og TV3 helt komplett liksom! Hvis man virkelig vil denne holdningen til livs så hadde det kanskje først og fremt vært en ide å begynne med mødre som kjøper kvinneblader med type overskrifter som alltid referer til kroppsvekt og skjønnhet, mødre som spiser salat mens resten av familien spiser middag og andre hverdagslige ting som jeg tror er langt mer skadelig på unge jenter og sitt forhold til kropp en det denne dusten er!

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 11:18   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Absloutt - det ytre er viktigere en noensinne og derfor har vi denne type forkatstelige programmer på TV. Men å gi en slik permieidiot så mye publisetet blir bare så latterlig - da er målet for Jan Thomas og TV3 helt komplett liksom! Hvis man virkelig vil denne holdningen til livs så hadde det kanskje først og fremt vært en ide å begynne med mødre som kjøper kvinneblader med type overskrifter som alltid referer til kroppsvekt og skjønnhet, mødre som spiser salat mens resten av familien spiser middag og andre hverdagslige ting som jeg tror er langt mer skadelig på unge jenter og sitt forhold til kropp en det denne dusten er!

Nå vil jeg ikke si at Jan Thomas har fått positiv PR ut av dette (sålangt), hvis vi da ser bort i fra det litt slitte utsagnet "All PR er god PR".

Selvfølgelig er det mange andre ting som må og bør gjøres noe med, men det er en annen diskusjon. Når det gjelder Jan Thomas og hans ekspertråd, synes jeg det hadde vært håpløst om hans utsagn skulle stått ubesvart.

Flere i tråden sier at det er mødre og andre som har større påvirkningskraft enn Jan Thomas. Da er det vel viktig at disse mødrene, tantene og venninnene viser at de reagerer på denne type uttalelser.

Gammel 16-11-07, 11:20   #5
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nå vil jeg ikke si at Jan Thomas har fått positiv PR ut av dette (sålangt), hvis vi da ser bort i fra det litt slitte utsagnet "All PR er god PR".

Selvfølgelig er det mange andre ting som må og bør gjøres noe med, men det er en annen diskusjon. Når det gjelder Jan Thomas og hans ekspertråd, synes jeg det hadde vært håpløst om hans utsagn skulle stått ubesvart.

Flere i tråden sier at det er mødre og andre som har større påvirkningskraft enn Jan Thomas. Da er det vel viktig at disse mødrene, tantene og venninnene viser at de reagerer på denne type uttalelser.

Igjen, han har hatt trynet sitt på aviser og tv hele uken, det er desverre, den beste PR han noensinne kunne ha fått i sin bransje. Slik er det bare selv om du personlig ikke mener det er god PR.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 11:23   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Igjen, han har hatt trynet sitt på aviser og tv hele uken, det er desverre, den beste PR han noensinne kunne ha fått i sin bransje. Slik er det bare selv om du personlig ikke mener det er god PR.

Jeg går ut i fra at det hadde vært bedre PR for Jan Thomas hvis alle celebritetene i Hollywood hadde undertegnet en underskriftskampanje for å få Verdens Beste, Vakreste og Morsomste Stylist tilbake til Tinseltown.

Alt er relativt.

Sist redigert av Maverick : 16-11-07 kl 11:45. Årsak: Glitter City, Tinseltown. I'm confused.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.