Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Du må ikke finne på å amme"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-07, 06:03   #281
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Jeg har ikke lest hele denne tråden, og så innslaget først i går.
Han sa ikke at hun ikke skulle gi barnet morsmelk, han sa: " Du må ikke amme, du må "melke" (husker ikke ordrett) deg å gi melken på flaske."
Han sa altså IKKE at morsmelken skulle gå til spille, men at hun skulle tømme brystene selv, for så å gi barnet melken på flaske.

Hva er problemet?

Gammel 16-11-07, 09:03   #282
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg tar ikke avstand, jeg mener bare at jeg ikke tror dette utsagnet til Jan Thomas er et problem, eller kommer til å bli et problem.
I og med at jeg selv poster ganske mange innlegg på dette forumet, så vil jeg tro at jeg regner meg selv som en av alle de "dramaqueens med hengepupper" her - jeg kan se det humoristiske i bildet, men det kan tydeligvis ikke alle. Jeg sitter ikke og peker på alle de andre som ikke er som meg, men jeg peker på oss som gruppe.
Jeg synes fortsatt man lager storm i et vannglass ut av denne glippen til JT, og jeg synes fortsatt enkelte overreagerer og overdramatiserer. Det har jo ikke vært et pip om denne saken siden dagen derpå, så det kan ikke ha vært såååå forferdelig, men jøss da, fint at folk gidder engasjere seg i stort og smått.

Ok, da missforsto jeg deg. Men jeg er fortsatt uenig i at det er det det dreier seg om.

Sitat:

Jeg forbeholder meg også rette å mene noe om denne debatten, Desembermamma.

Det er det jo ingen som skal nekte deg, men du må jo tåle å høre andres synspunkt på din mening.

Sitat:

Jeg takker og tar i mot og får høre at jeg er negativ og kritisk, og gud vet ikke hva, men jeg mener fortsatt det jeg mener. Hvorfor skal det å mene noe annet enn flertallet være så inderlig feil hver eneste gang her inne?

Hva mener du med at det skal være så inderlig feil? Mener du at flertallet skal la være å diskutere med deg fordi du føler at du da har en feil mening? Eller missforstår jeg igjen?

Line*: Prolemet var at han tok feil, og prøvde å sette utseende foran andre viktigere verdier. Eller i omvendt rekkefølge, så om noen faktisk tok til seg det han sa, så husker de nok mer budskapet enn akkurat det han sa. Amming ødelegger brystene. Jeg vet om en som trodde akkurat dette, og da også lot være å amme av den grunn, så for meg er dette ganske personlig. Nå kan man jo diskutere hvorfor kvinner ender opp med å ta slike forstyrrede valg, og mye ligger i den bransjen som JT står for, og da blir jeg rett og slett arg, og vrang. Det er ikke det at jeg tror at mesteparten av dem som så på det tror på det han sa. Men som Hattifnatten sier lengre oppe, så når noenganger selve budskapet inn og lagrer seg uten at det er noe rasjonelt og fornuftig over det. Og en eller annen nevnte også lengre oppe noe om blader og forsider der; ja, de er med på å nå inn til det ubevisste og lagre informasjon der. Sånn er det bare. Vi mottar signaler av ulik art hver dag, fra blader, fra venninner, fra tv, fra internett, på skolen, bøker, mødre, fedre, søsken, plakater,reklamer, ja, hele samfunnet sender ut budskap om hvordan vi bør være. Og jeg synes at skjønnhetsindustrien har et ansvar for å ikke dra det enda lengre. Noe jeg synes JT gjorde. Det er prinsippet. Enn om dette fører til bare en til som ikke vil amme fordi det ødelegger brystene? Jeg synes det er ille nok. Kall det gjerne en liten ting, men det får ikke meg til å mene noe annet eller føle meg dum av den grunn altså.

Sist redigert av DM : 16-11-07 kl 09:10. Årsak: byttet ut et ord som ble feil
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 09:35   #283
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Kall det gjerne en liten ting, men det får ikke meg til å mene noe annet eller føle meg dum av den grunn altså.

Nei, kjære vene, det var da aldri intensjonen heller.
Ikke fra min side, i alle fall!
Vi får vel heller bare slå oss til ro med at vi har forskjellige synspunkter i denne saken.

Gammel 16-11-07, 09:41   #284
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

I og med at jeg selv poster ganske mange innlegg på dette forumet, så vil jeg tro at jeg regner meg selv som en av alle de "dramaqueens med hengepupper" her - jeg kan se det humoristiske i bildet, men det kan tydeligvis ikke alle.

Det tror jeg ingenting på, Elin. Jeg hadde kanskje trodd på deg hvis du selv var kritisk til JTs utsagn, men du har vært på "den andre siden" gjennom hele diskusjonen, så selvfølgelig tror folk at du mener *oss andre* (altså vi som reagerer på utsagnet) når du snakker om å "hyle ut...".

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 09:52   #285
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jammen ble det nok blest om dette til at Jan Thomas er gjest på Senkveld – tipper både TV3 og agenten til JT er storfornøyde etter ukas rabalder!

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 09:57   #286
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jammen ble det nok blest om dette til at Jan Thomas er gjest på Senkveld – tipper både TV3 og agenten til JT er storfornøyde etter ukas rabalder!

Ja, det er nok slik at all pr. ER god pr.

Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 10:27   #287
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tror jeg også, men jeg tror likevel ikke at det var planlagt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 10:30   #288
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

All PR er god PR - hvis alt som er viktig er penger og berømmelse.

Sånn fungerer ikke min verden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 10:35   #289
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

All PR er god PR - hvis alt som er viktig er penger og berømmelse.

Sånn fungerer ikke min verden.

Ikke min heller men for kommersielt tv som TV3 så er absolutt dette GULL verdt - kunne ikke vært bedre PR for de og programmet!

Gammel 16-11-07, 10:38   #290
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke min heller men for kommersielt tv som TV3 så er absolutt dette GULL verdt - kunne ikke vært bedre PR for de og programmet!

Det er jo ikke en bra ting at tv3 tjener penger på å komme med påstander om amming og pupper som er feil, men dog, flotte overskrifter i media.

Allikevel hadde det vært verre om vi bare hadde tenkt, jaja, det er jo bare en tussete stylist. Reaksjonene som har kommet er det eneste som har vært bra med denne uttalelsen. Myter har blitt avkreftet i media, og Jan Thomas er fremstilt som en sopp. Fint!

Gammel 16-11-07, 10:40   #291
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det kommer an på hva man ser på som god pr. Hvis det kun er penger som er kriteriet kan det stemme, men jeg tror ærlig talt ikke dette var særlig god PR for Jan Thomas personlig.

Unnskyld at jeg sier det men du virker en smule naiv. Selvfølgelig kunne ikke dette være bedre for Jan Thomas - "verdien" hans har bare økt, mer etterspørsel etter intervjuer og han skal altså på Senkveld i kveld, verdien av det i seg selv er bare noe de fleste "media" folk bare kan drømme om. Agenter sitter å pusher for å få folkene sine på slike programmer. Frokost tv er liksom ok men Skavland og Senkveld er det aller beste. Det blir sikkert intervjuer med han i andre medier også etter disse utalelsene. Skulle ikke forundre meg om KK eller noen andre kvinne blader også kaster seg på bølgen og gir han enda mer publisitet.

I denne bransjen så er faktisk all publisistet god PR, tro det eller ei. Jeg tipper seertallene til Top Models vil gå opp betraktlig til uken, akkurat slikt som det gjorde etter alt oppstyret til Schau sitt program.

Gammel 16-11-07, 10:46   #292
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Det er jo ikke en bra ting at tv3 tjener penger på å komme med påstander om amming og pupper som er feil, men dog, flotte overskrifter i media.

Allikevel hadde det vært verre om vi bare hadde tenkt, jaja, det er jo bare en tussete stylist. Reaksjonene som har kommet er det eneste som har vært bra med denne uttalelsen. Myter har blitt avkreftet i media, og Jan Thomas er fremstilt som en sopp. Fint!

Men hele poenget er jo at Jan Thomas var en SOPP lenge før han kom med dette idiotiske utsagnet og det visste jo alle! Det er jo fantastisk PR han har fått denne uken, forsider på avisen og han skal på tv og snakket om dette osv. Fantastisk for bankkontoen hans og for programmet han lager! Det er jo nettopp det som får publisitet "medie produktet" Jan Thomas!

Gammel 16-11-07, 10:50   #293
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Men hele poenget er jo at Jan Thomas var en SOPP lenge før han kom med dette idiotiske utsagnet og det visste jo alle! Det er jo fantastisk PR han har fått denne uken, forsider på avisen og han skal på tv og snakket om dette osv. Fantastisk for bankkontoen hans og for programmet han lager! Det er jo nettopp det som får publisitet "medie produktet" Jan Thomas!

Nei. Jeg tror det er der vi er uenige.

Du sier at alle visste at JT var en sopp, jeg mener at han (tro det eller ei) kan påvirke mange unge pikehjerter med en modelldrøm i hodet.

Han er jo, som det står OVERALT, en shjempeschjent stylist som har jobbet med Sharon Stone.

Det ytre er viktigere enn noensinne. Klær, sminke og hår er essensielt for om man er "hot eller not". Unge tar opp forbrukslån som aldri før for å kunne fronte en livsstil som de egentlig ikke har råd til, det skal nemlig se fint ut på utsiden. Å overføre denne holdningen til amming synes jeg er skummelt.

Gammel 16-11-07, 11:00   #294
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for dere flotte debattanter her inne, jeg.

alfaCharlie og Desembermamma spesielt, som argumenterer så godt og fornuftig at jeg faktisk er tilbøyelig til å endre synspunkt etter å ha tygget litt på innleggene deres.
Det er god diskusjonskunst!

Gammel 16-11-07, 11:07   #295
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Ja, det er nok slik at all pr. ER god pr.

Det var naturligvis den kommersielle verden utsagnet mitt siktet til. Selv ble jeg likevel bare enda mer overbevist om at dette er et programkonsept jeg klarer meg finfint uten.

Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 11:10   #296
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Nei. Jeg tror det er der vi er uenige.

Du sier at alle visste at JT var en sopp, jeg mener at han (tro det eller ei) kan påvirke mange unge pikehjerter med en modelldrøm i hodet.

Han er jo, som det står OVERALT, en shjempeschjent stylist som har jobbet med Sharon Stone.

Det ytre er viktigere enn noensinne. Klær, sminke og hår er essensielt for om man er "hot eller not". Unge tar opp forbrukslån som aldri før for å kunne fronte en livsstil som de egentlig ikke har råd til, det skal nemlig se fint ut på utsiden. Å overføre denne holdningen til amming synes jeg er skummelt.

Absloutt - det ytre er viktigere en noensinne og derfor har vi denne type forkatstelige programmer på TV. Men å gi en slik permieidiot så mye publisetet blir bare så latterlig - da er målet for Jan Thomas og TV3 helt komplett liksom! Hvis man virkelig vil denne holdningen til livs så hadde det kanskje først og fremt vært en ide å begynne med mødre som kjøper kvinneblader med type overskrifter som alltid referer til kroppsvekt og skjønnhet, mødre som spiser salat mens resten av familien spiser middag og andre hverdagslige ting som jeg tror er langt mer skadelig på unge jenter og sitt forhold til kropp en det denne dusten er!

Gammel 16-11-07, 11:18   #297
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Absloutt - det ytre er viktigere en noensinne og derfor har vi denne type forkatstelige programmer på TV. Men å gi en slik permieidiot så mye publisetet blir bare så latterlig - da er målet for Jan Thomas og TV3 helt komplett liksom! Hvis man virkelig vil denne holdningen til livs så hadde det kanskje først og fremt vært en ide å begynne med mødre som kjøper kvinneblader med type overskrifter som alltid referer til kroppsvekt og skjønnhet, mødre som spiser salat mens resten av familien spiser middag og andre hverdagslige ting som jeg tror er langt mer skadelig på unge jenter og sitt forhold til kropp en det denne dusten er!

Nå vil jeg ikke si at Jan Thomas har fått positiv PR ut av dette (sålangt), hvis vi da ser bort i fra det litt slitte utsagnet "All PR er god PR".

Selvfølgelig er det mange andre ting som må og bør gjøres noe med, men det er en annen diskusjon. Når det gjelder Jan Thomas og hans ekspertråd, synes jeg det hadde vært håpløst om hans utsagn skulle stått ubesvart.

Flere i tråden sier at det er mødre og andre som har større påvirkningskraft enn Jan Thomas. Da er det vel viktig at disse mødrene, tantene og venninnene viser at de reagerer på denne type uttalelser.

Gammel 16-11-07, 11:20   #298
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Nå vil jeg ikke si at Jan Thomas har fått positiv PR ut av dette (sålangt), hvis vi da ser bort i fra det litt slitte utsagnet "All PR er god PR".

Selvfølgelig er det mange andre ting som må og bør gjøres noe med, men det er en annen diskusjon. Når det gjelder Jan Thomas og hans ekspertråd, synes jeg det hadde vært håpløst om hans utsagn skulle stått ubesvart.

Flere i tråden sier at det er mødre og andre som har større påvirkningskraft enn Jan Thomas. Da er det vel viktig at disse mødrene, tantene og venninnene viser at de reagerer på denne type uttalelser.

Igjen, han har hatt trynet sitt på aviser og tv hele uken, det er desverre, den beste PR han noensinne kunne ha fått i sin bransje. Slik er det bare selv om du personlig ikke mener det er god PR.

Gammel 16-11-07, 11:20   #299
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

hmmmmmmm ja da må vel heller ikke mannfolk sutte på puppene til damene sine heller da under sex akten eller når de koser seg sammen uff jeg kunne ikke dy meg. (det er ment som en spøk)

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 11:23   #300
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Igjen, han har hatt trynet sitt på aviser og tv hele uken, det er desverre, den beste PR han noensinne kunne ha fått i sin bransje. Slik er det bare selv om du personlig ikke mener det er god PR.

Jeg går ut i fra at det hadde vært bedre PR for Jan Thomas hvis alle celebritetene i Hollywood hadde undertegnet en underskriftskampanje for å få Verdens Beste, Vakreste og Morsomste Stylist tilbake til Tinseltown.

Alt er relativt.

Sist redigert av Maverick : 16-11-07 kl 11:45. Årsak: Glitter City, Tinseltown. I'm confused.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.