Sv: Valla - kva er det med den dama ...?
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
En leder som skal reagere på en ansatt har selvsagt sin fulle rett til å gjøre det. Ja en leder har også plikt til det hvis vedkommende skal være en god leder for arbeidsplassen sin. Det som er avgjørende er formen på reaksjonen og at det blir gjort på riktig og ryddig måte. Det er vel nettopp dette LO kjemper for for arbeidstakerne, at slike tilbakemeldinger fra ledere skal gjøres på en slik måte at arbeidstakerne blir respektert og at det ikke skjer på ullen måter og ved at folk snakkes i korridorene. Uten at jeg vet mye om akkurat denne saken så kan det jo virke (ut i fra det jeg har lest) at ikke absolutt alt er gjort på mest fornuftige måte.
Signerer Hattifnatten.
En ting til. Jeg leser at flere beskriver Yssen som en sutrer, og videre at de ikke har noe sympati for dama. Ok, hvis vi sier at Yssen er en sutrekopp, fritar det Valla sitt ansvar som leder? Er ikke det å bli trakkasert/mobbet en subjektiv følelse, og skal man ikke ta hensyn til sutrekopper?
Det er også skremmende å lese uttalelser fra de som sympatisiserer med Valla, og som begrunner det med alt det positive hun har gjort for LO.
|