Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Redd for terrorister?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-07, 13:03   #21
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Redd for terrorister?

Jeg går heller ike rundt å engster meg for terrorister i det daglige. Men man får det litt nærere på kroppen når man har familie som bor på steder hvor terror er en del av hverdagen. Men de går heller ikke rundt å frykter det hver dag, da ville de jo fått livet ødelagt av frykt.

Gammel 24-10-07, 13:07   #22
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er enig i at velbegrunnet frykt ikke er å forakte. Det er når frykten for terror blir til en skepsis mot andre kulturer og folkeslag, når en muslim blir sett på som en terrorist, når en palestiner blir sett på som en terrorist, det er da jeg blir redd. Og det er det som gjør at "terrorskolene" stadig har ivrige studenter.

Jo, men... igjen: på den ene siden har kanskje folk lett for å føle seg uglesett. Jeg vet om folk som misliker overvåkningskameraer i forretninger. De føler seg mistenkeliggjort. På den andre siden er det kanskje bedre å mistenke en gang for mye, enn en for lite. Kanskje må menn som sitter alene i bilen ved gangveier tåle å bli mistenkeliggjort, selv om de er uskyldige. Og kanskje må muslimer og palestinere også tåle å bli mistenkeliggjort. Jeg syns ikke det er verken rart eller galt at noen må legitimere seg mer enn andre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 13:50   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jo, men... igjen: på den ene siden har kanskje folk lett for å føle seg uglesett. Jeg vet om folk som misliker overvåkningskameraer i forretninger. De føler seg mistenkeliggjort. På den andre siden er det kanskje bedre å mistenke en gang for mye, enn en for lite. Kanskje må menn som sitter alene i bilen ved gangveier tåle å bli mistenkeliggjort, selv om de er uskyldige. Og kanskje må muslimer og palestinere også tåle å bli mistenkeliggjort. Jeg syns ikke det er verken rart eller galt at noen må legitimere seg mer enn andre.

Da er vi på to forskjellige planeter. Jeg har ingen problemer med å skjønne antipatiene stigmatiserte folkeslag føler for myndigheter som følger de med argusøyne kun pga hudfarge eller religionsvedkjennelse.

Det er vel også klart at det er terroristforfølgelsen, som går altfor hardt ut over de uskyldige, som skaper nye terrorister, som føler at de må slå tilbake i krigen som myndighetene med loven i hånd fører mot deres folkeslag.

Nå vil jeg gjerne presisere at jeg ikke forsvarer terrorisme. Jeg forsvarer heller ikke terrorisme satt i system, som er det jeg mener f. eks. USA holder på med.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 13:58   #24
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Da er vi på to forskjellige planeter. Jeg har ingen problemer med å skjønne antipatiene stigmatiserte folkeslag føler for myndigheter som følger de med argusøyne kun pga hudfarge eller religionsvedkjennelse.

Det er vel også klart at det er terroristforfølgelsen, som går altfor hardt ut over de uskyldige, som skaper nye terrorister, som føler at de må slå tilbake i krigen som myndighetene med loven i hånd fører mot deres folkeslag.

Nå vil jeg gjerne presisere at jeg ikke forsvarer terrorisme. Jeg forsvarer heller ikke terrorisme satt i system, som er det jeg mener f. eks. USA holder på med.

Ja, vi er nok på forskjellige planeter. Jeg mener at vi SKAL forfølge terrorister akkurat som vi forfølger andre kriminelle. Vi kan ikke la være å ta i problemet av frykt for at flere skal organisere seg.

Gammel 24-10-07, 14:04   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi er nok på forskjellige planeter. Jeg mener at vi SKAL forfølge terrorister akkurat som vi forfølger andre kriminelle. Vi kan ikke la være å ta i problemet av frykt for at flere skal organisere seg.

Men selvfølgelig skal terrorister forfølges, akkurat på samme måte som andre kriminelle.

Problemet er bare at de ikke blir det, problemet er at terrorlovgivning gir rom for varetektsfengsling uten bevis, bare mistanke, at det innenfor terrormistanken ikke er at man er uskyldig til det motsatte er bevist, man er skyldig til det motsatte er bevist.

Nå føler jeg at jeg uttaler meg om ting som jeg skulle ønske at jeg hadde mer kunnskap om siden jeg uttaler meg så bastant, men dette er ihvertfall inntrykket jeg har fått av media og bøker.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 14:07   #26
bina
Ustabil

Standard

Men selvfølgelig skal terrorister forfølges, akkurat på samme måte som andre kriminelle.

Problemet er bare at de ikke blir det, problemet er at terrorlovgivning gir rom for varetektsfengsling uten bevis, bare mistanke, at det innenfor terrormistanken ikke er at man er uskyldig til det motsatte er bevist, man er skyldig til det motsatte er bevist.

Nå føler jeg at jeg uttaler meg om ting som jeg skulle ønske at jeg hadde mer kunnskap om siden jeg uttaler meg så bastant, men dette er ihvertfall inntrykket jeg har fått av media og bøker.

Terror er jo krig, og i krig gjelder andre lover i forhold til både bevis og fengsling. Men jeg innrømmer, også min kunnskap på dette området er for tynn.

Gammel 24-10-07, 14:41   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Terror er jo krig, og i krig gjelder andre lover i forhold til både bevis og fengsling. Men jeg innrømmer, også min kunnskap på dette området er for tynn.

Terror er vel bare krigføring så fremt det er militære mål som er målet? USA, derimot, er i krig mot terror, og vi ser jo resultatene av det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.