|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Redd for terrorister?Jeg går heller ike rundt å engster meg for terrorister i det daglige. Men man får det litt nærere på kroppen når man har familie som bor på steder hvor terror er en del av hverdagen. Men de går heller ikke rundt å frykter det hver dag, da ville de jo fått livet ødelagt av frykt.
|
|
|
#22 |
|
Ustabil
|
Sv: Redd for terrorister?
Jo, men... igjen: på den ene siden har kanskje folk lett for å føle seg uglesett. Jeg vet om folk som misliker overvåkningskameraer i forretninger. De føler seg mistenkeliggjort. På den andre siden er det kanskje bedre å mistenke en gang for mye, enn en for lite. Kanskje må menn som sitter alene i bilen ved gangveier tåle å bli mistenkeliggjort, selv om de er uskyldige. Og kanskje må muslimer og palestinere også tåle å bli mistenkeliggjort. Jeg syns ikke det er verken rart eller galt at noen må legitimere seg mer enn andre. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
Da er vi på to forskjellige planeter. Jeg har ingen problemer med å skjønne antipatiene stigmatiserte folkeslag føler for myndigheter som følger de med argusøyne kun pga hudfarge eller religionsvedkjennelse. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ustabil
|
Ja, vi er nok på forskjellige planeter. Jeg mener at vi SKAL forfølge terrorister akkurat som vi forfølger andre kriminelle. Vi kan ikke la være å ta i problemet av frykt for at flere skal organisere seg. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
Men selvfølgelig skal terrorister forfølges, akkurat på samme måte som andre kriminelle. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ustabil
|
Terror er jo krig, og i krig gjelder andre lover i forhold til både bevis og fengsling. Men jeg innrømmer, også min kunnskap på dette området er for tynn. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ringskrømt
|
Terror er vel bare krigføring så fremt det er militære mål som er målet? USA, derimot, er i krig mot terror, og vi ser jo resultatene av det. |
|
|
|
![]() |
|
|