|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
lykkelig
|
Sv: Hund i huset på JulaftenTil de som lurte ble denne hunden hentet i midten av mai og da var den 8 uker mener jeg. Hvertfall grensen for at de kunne hente den. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund i huset på Julaften
Det er sant.
|
|
|
|
#23 |
|
Tåler regn
|
Sv: Hund i huset på JulaftenDet er ikke alltid lett å styre en leken valp. Det er nesten umulig å skal drive å kjefte hele tiden. Men det jeg gjorde da hunden min var valp, var at jeg sa "NEI" og så fjernet hunden fra situasjonen. (lærte senere barnet til å oppføre seg sammen med hund) Valper er valper og ikke like lett å håndtere som en lydig voksen hund. Jeg ville tatt hunden i bur når det er mange mennesker og små barn tilstede. Dette fordi hunden føler seg utrygg med mange folk og støy og kan reagere på en aggresiv måte, når den ikke er vant til en slik situasjon. Ellers hadde jeg satt hunden på gangen med et tyggebein, og luftet den med jevne mellomrom. Selv om hunder er familiemedlem, så betyr ikke det at den skal behandles likt som mennesker! |
|
|
|
|
|
#24 |
|
guru advisor
|
Sv: Hund i huset på JulaftenDet er slik med noen hundeeiere, de ser seg ikke selv utenfra. De elsker jo denne hunden og da må jo alle andre elske den også. Den er jo så søøøt! Det var ganske tankevekkende for meg når jeg ble sammen med mannen. Han fikk meg til å se at enkelte ting mine foreldre gjorde var ganske egoistisk, som f.eks. båndtvang i parker. " Nei, det gjelder ikke oss. Han er så snill, så, og løper ingen steder". Jo det gjelder faktisk ALLE med hund. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Originala
|
Sv: Hund i huset på julaftenDu og mannen din bør sikkert bli enige, men jeg forstår godt at tanken på leken valp på julaften ikke frister. Jeg er vokst opp med hund og husker for så vidt ikke problemer knyttet til det, men jeg feiret jul med en spinnvill hund for noen år siden. Jeg forsto virkelig ikke hvorfor hunden i det hele tatt ble dratt med, men det ville jo vært trist om den skulle være alene på julaften, må vite. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Expired
Sv: Hund i huset på julaftenHunder skal uansett bli fortalt at de ALLTID er nederst på rangstigen, i ALLE situasjoner som inkluderer mennesker. Også under barn!
|
|
|
|
#27 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund i huset på julaftenMange gode råd her. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Expired
Sv: Hund i huset på julaften
|
|
|
|
#29 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
|
|
|
|
#30 |
|
Expired
Ja!
|
|
|
|
#31 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hund i huset på julaftenSynes du absolutt skal si ifra hva du mener, for det er ikke noe koselig å sitte på tå hev hele tiden!
|
|
|
#32 |
|
Expired
Sv: Hund i huset på julaftenVi skal ha jul her hos oss, MED begge hundene, barnebarn og det som er. Vi har hundegård.
|
|
|
|
#33 |
|
Lykkelig nygift.
Ja, da blir det jo noe annet.
|
|
|
#34 |
|
Expired
Vi har ett barnebarn på 21 mnd, og ett til på vei.
|
|
|
|
#35 |
|
Lykkelig nygift.
Kan ikke du ta deg en prat med foreldrene mine? For jeg har gitt opp..
|
|
|
#36 |
|
Expired
Huff, ikke noen god situasjon, altså.
|
|
|
|
#37 |
|
Lykkelig nygift.
Sv: Hund i huset på julaftenDisse hundene er over alle i rang... Har prøvd å si til dem at når vi f.eks kommer på besøk, så kan de sette hundene i bur, sånn at de får hilse sist. Men neida, det er hundene som hilser først, eller hilser er vel å ta i, de blir spinnvill og springer på barna. Så nå er guttungen vår på 4, begynt å gjemme seg bak oss når vi kommer dit, og sier:Nei!***
|
|
|
#38 |
|
seru
|
Akkurat det får være opp til den enkelte mener jeg.
|
|
|
|
#39 |
|
Expired
Sv: Hund i huset på julaftenHva slags hunder er det snakk om her, da?
|
|
|
|
#40 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hund i huset på Julaften
Det er dessverre problemet med noen. De ser ikke på hunden på samme måte som andre. Bare det å skulle ta opp ting kan bli en kjempesak. For "normalt sett" burde dette være noe alle forsto og respekterte. Men sånn er det bare ikke. Mine foreldre blir f.eks. veldig fornærmet om noen snakker til hunden deres, eller sier noe i det hele tatt om den. En stor svart labrador, som var for nervøs til å bli blindehund. Det er spesielt problematisk i deres eget hus. Faren min ble skikkelig irritert bare fordi mannen min ba hunden flytte seg. Og selvsagt skal man respektere hvordan andre har det i sitt hus, det er ikke det, men hos mine foreldre blir det mer: godta hvordan vi har det eller ikke kom hit. Husker mamma reagerte veldig da jeg sa at pga. allergi kunne de ikke komme reisende til oss med hund. Mannen min er veldig allergisk, og kan til nød være på besøk hos andre en periode. Men vi vil ikke ha hår inn til oss. Hun greide faktisk ikke se det problemet. Hun ble fornærmet. Da ble jeg bra skuffet. Sist redigert av Dronningen : 18-10-07 kl 15:20. |
|
|
|
![]() |
|
|