Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synes du det er slitsomt å ha barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-07, 19:50   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Eg kjenne forøvrig på det å kunne differensiere stresset. En ting er dei fysiske tinga med rotete hus, lite søvn og mas. Eit anna, og for meg det mest slitsomme elementet, er i dei periodene eg er mentalt sliten av ansvaret, mangel på egentid og rolleforvirring.

Det er det siste elementet som gjør meg mest sliten.

Det kunne vært interessant å vite om vi som synes det er tidvis slitsomt med barn også har introverte personligheter

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 19:52   #2
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karamell, godt poeng!

Gammel 14-10-07, 23:01   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det kunne vært interessant å vite om vi som synes det er tidvis slitsomt med barn også har introverte personligheter

Jeg er en av de som ikke synes det er slitsomt, og har introvert personlighet :bidrar:

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 23:14   #4
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blush er litt kul
Standard

Jeg syns det er mer slitsomt med barn enn det var uten. For det er klart at det tar tid og energi å følge opp to barn som var en faktor livet ikke hadde tidligere, og med konstant manko på søvn da føler jeg at det er slitsomt med barn. Men - det har jo med at jeg ikke velger bort en del av det andre jeg også vil holde på med. Full jobb, engasjerer meg i styrer og verv, og bruker for lite tid på å trenen slik at kroppen takler et mer hektisk hverdagsliv enn før barnas ankomst. Så med riktig prioritering og god planlegging, er ikke barn slitsomt.
Av og til, en sjelden gang, misunner jeg de som er uten barn og ansvaret med de, men det går veldig fort over
Jeg syns kanskje heller at ofte er det samliv som er slitsomt...
FP halv tolv om kvelden bidrar ikke helt til mer søvn.. Natta!

Gammel 14-10-07, 23:29   #5
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ble mor i godt voksen alder og hadde lagt meg til mange alene-tangina-vaner som jeg ofte savner. Jeg drømmer ofte om alenetid og griper hver mulighet til å sette meg ned bare meg. Av og til sier jeg at gubben må bade ungene fordi jeg må rydde, og så sitter jeg egentlig å leser avisen. I den forstand er det slitsomt å ha barn. Men jeg blir ikke sliten av å være sammen med barna mine. I den grad jeg blir sliten i hverdagen, så er det av tidspress og logistiske utfordringer. Og er jeg sliten, vil det jo ikke være like mye overskudd til barna mine som ellers. Jeg kan i øyeblikket bli lei av en utfordringene i å få en treåring til å gjøre som man ønsker når man vil, men det går over til neste runde starter. Så i det store og hele synes jeg ikke det er slitsomt å ha barn, nei.

Men en ting synes jeg er slitsom for tiden, og det er barnehagehenting med baby på slep. Det er vanskelig å få en treåring til å kle på seg som ikke vil det når man har en baby i mei tai på magen og ingen mulighet til å løfte en sprellende gutt opp fra gulvet. Men det er jo bare en fase (og det står garantert mange faser i kø etter den).

Gammel 15-10-07, 08:08   #6
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg scorer som ekstremt ekstrovert og syns tidvis det er utmattende med barn.

Monsoon - jeg syns da vi var ganske gode på kafériering i barseltiden? Jeg tror bare du havnet på Helt Feil Barselgruppe.

For øvrig ser jeg et poeng i det å ikke skulle leke med barna hele tiden. Moren min er ganske sliten etter å ha passet Snupp en helg. Hun leker, synger og aktiviserer ham hele tiden, og hvis han maser om oppmerksomthet så følger hun opp. Svigermor, derimot, tar ham gjerne en uke og er full av energi når vi henter. Hun leker ikke med ham, men lar ham leke rundt bena hennes mens hun baker, strikker, syr, stryker eller gjør annet husarbeide. Hun synger og leser for ham, men overser mas.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 10:32   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både mannen og jeg er introverte, men det er Poden også - jeg er sikker på at jeg ville synes det var vesentlig mer slitsomt å ha et ekstrovert barn.

Gammel 15-10-07, 10:58   #8
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Både mannen og jeg er introverte, men det er Poden også - jeg er sikker på at jeg ville synes det var vesentlig mer slitsomt å ha et ekstrovert barn.

Vi er også begge introverterte, men i hvert fall ett av barna er ekstrovert. Jeg synes det går helt fint, kjenner jo ikke til noe annet, men det aner meg at det kan føre til mere misforståelser og irritasjon når hun blir større.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 11:04   #9
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ekstroverte barn, i alle fall det eldste. Litt vanskelig å si om yngstemann enda. Men det går helt fint i grunnen. Vi har hele tiden vært strenge på at vi ikke herjer, løper og bråker inne, og det er veldig godt synes jeg. Bråk og roping er noe av det mest slitsomme jeg vet om.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 11:20   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Vi har ekstroverte barn, i alle fall det eldste. Litt vanskelig å si om yngstemann enda. Men det går helt fint i grunnen.

Ja, det går jeg ut fra - jeg mente jo ikke å antyde at det er noe "galt" med ekstroverte barn! Jeg bare reflekterte litt over at antagelig er en av grunnene til at jeg synes det er såpass lite slitsomt som det er, at vi er såpass like på en del ting. Det er, innbiller jeg meg, litt mer slitsomt å leve sammen med noen man er veldig forskjellig fra (enten det er snakk om foreldre, barn, søsken eller ektefelle).

Gammel 15-10-07, 11:31   #11
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Ja, det går jeg ut fra - jeg mente jo ikke å antyde at det er noe "galt" med ekstroverte barn! Jeg bare reflekterte litt over at antagelig er en av grunnene til at jeg synes det er såpass lite slitsomt som det er, at vi er såpass like på en del ting. Det er, innbiller jeg meg, litt mer slitsomt å leve sammen med noen man er veldig forskjellig fra (enten det er snakk om foreldre, barn, søsken eller ektefelle).

Skjønner hva du mener. Men jeg tror at å være ekstrovert barn til introverterte foreldre er såpass preget av introvertert-oppdragelse at det er noe helt annet enn et ekstrovert barn av ekstroverterte foreldre.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 11:36   #12
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes stortsett at det ikke er slitsomt å ha barn jeg. Vi har en fin balanse i arbeidsoppgavene her hjemme, så det er ikke mer slitsomt for meg å ha barn enn å ikke ha barn. Men nå er hun jo ikke så gammel enda, kan være at når fritidsinteresser begynner så kan det bli vanskelig å få dagene til å gå opp (Blondie: veldig god idè å la dem velge en aktivitet selv, den ideèn skal jeg ta med meg videre)

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 19:20   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nok en av hver.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 19:27   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kan jo ikke ha det så slitsomt, vi har fremdeles overskudd til å snakke om oss selv... Igjen.

Gammel 15-10-07, 19:28   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vi kan jo ikke ha det så slitsomt, vi har fremdeles overskudd til å snakke om oss selv... Igjen.

Jeg trodde dere gærne ekstroverter fikk mer energi av å snakke, jeg? (Hva jeg gjør her, er et annet spørsmål. )

Gammel 15-10-07, 20:28   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde dere gærne ekstroverter fikk mer energi av å snakke, jeg? (Hva jeg gjør her, er et annet spørsmål. )

8818 innlegg sier vel at enten er du en selvplager, eller så får du et eller annet ut av dette du også.

Gammel 15-10-07, 20:57   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

8818 innlegg sier vel at enten er du en selvplager, eller så får du et eller annet ut av dette du også.

Jeg er ekstremt laidback, vet du, så jeg må jo finne på noe for å ikke havne helt i koma.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.