|
|
#781 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JordmødreJeg er ikke sikker på at jordmor ville sluppet mannen (delvis) oppi badekaret? Da jeg hadde åpningsrier og overgangsfase i badekaret for 5 år siden kom jeg ikke på tanken engang at jeg skulle ha mannen i nærheten av vannet. Han satt på utsiden og var god nok støtte der. |
|
|
|
|
#782 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JordmødreJeg fødte i vann med minstemann og hadde virkelig ikke noe ønske om å få min samboer oppi også, trengte plassen for meg selv. Han stod ved siden av og filmet hele fødselen og jeg rakk bare 10 min i karet før småen var født. |
|
|
|
|
#784 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: JordmødreMannen i badekaret? Nei takk.
|
|
#785 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: JordmødreDet må være veldig anstrengende for jordmor å jobbe med badekar. Det så ikke ut som om hun hadde noen god arbeidsstilling. Spesielt hvis fødselen drar litt ut? Greitt nok at hun ikke måtte stå og "pille" nedi der hele tiden, men likevel. En seng må da gi jordmoren bedre arbeidsbetingelser?
|
|
#786 |
|
både her og der
|
Sv: Jordmødre
En aktiv far ville kanskje ha gjort det. Jeg brukte ikke begrepet aktiv, men sa jeg syns han var flink til å støtte henne. :flisespikker". |
|
|
|
|
#787 |
|
I farta!!
|
Sv: JordmødreEg ville absolutt ikkje ha ein "styrete" mann under fødselen, hadde klikka trur eg.
|
|
#788 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Klin? Jeg syns det så forbausende renslig ut jeg, ihvertfall den vannfødselen det er snakk om her. |
|
|
|
|
#789 |
|
|
Det samme tenkte jeg. Det så rett og slett ubehagelig ut for jordmor, og jeg synes også det så veldig ubehagelig ut å ligge i badekaret på det viset. |
|
|
|
|
#790 |
|
Hertuginne
|
Sv: JordmødreÅ føde i badekar var helt fantastisk, faktisk. Den bevegelsesfriheten jeg hadde var super, og det varme vannen var skikkelig smertelindrende, både under riene og spesielt under utdrivingen. Ikke ble det noe særlig søl heller, iallefall ikke før jeg reiste meg for å gå ut av karet, da kom det litt blod. Men jordmor kunne nok hatt det mer behagelig, for det ble litt henging over kanten. Heldigvis for min jordmor så var det ikke så lenge hun måtte henge der, hun var inne hos oss siste halvtimen av fødselen og hjalp til de siste fem minuttene. De første 25 minuttene satt hun og så på, og skrøt av hvor flink jeg var.
|
|
#791 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JordmødreJeg syns Helene var flink. Litt skriking må en regne med. Men jeg syns det så ut som hun ikke hadde noe sted å presse imot med bein og armer, ble litt kaving på et vis....
|
|
#792 |
|
Absolut ateist
|
Jeg hadde nå enda mindre å presse imot. Hun hadde i det minste siden på karet til beina og brukte mannen til å holde i. Det går fint å presse uten motpress også, hvertfall når man vet hva man driver med. Når man ikke har født før er det kanskje greit å ha motpress for å føle at en presser, på en måte.
|
|
#793 |
|
Textrovert
|
Sv: JordmødreJeg satt i badekaret hjemme altfor lenge. Helt til det begynte å bli skikkelig uutholdelig vondt. Jeg har mange ganger etterpå tenkt at jeg bare skulle ha holdt meg der, for å stå opp, tørke meg, kle på meg, ut i bil, sitte i bil til sykehuset, opp på føden osv. osv. var en påkjenning uten like. Jeg hadde full åpning da jeg kom fram og fødte på badet en halv time etterpå. Jeg ville hatt det mye mer behagelig hjemme i badekaret. Jeg skulle bare ha holdt meg der LITT lenger, så hadde fødselen kommet så langt at jordmora hadde måttet komme til meg i stedet.
|
|
#794 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
#795 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
|
|
|
|
|
#796 |
|
Textrovert
|
Ja, det tror jeg. Jeg bor bare 10 min. unna sykehuset. Eller det hadde ikke spilt noen rolle. Kunne sikkert født uten hennes hjelp. Heller det enn å karre meg til sykehuset. Selvsagt ser jeg det usaklige i det jeg sier, men når fødselen nå engang var så enkel som den var, så tenker jeg ofte at jeg ville hatt mye mer ro over meg hadde jeg kunne holdt meg i ro hjemme.
|
|
#797 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
#798 |
|
Skrekkøgle
|
Ja, jeg kjenner til den følelsen der!
|
|
#799 |
|
Textrovert
|
Nei, du trenger ikke flisespikke.
|
|
#800 |
|
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JordmødreNå sitter jeg og ser på nettfødselen. Må jammen meg si meg enig med Sitron tidligere ang. surtring. Syntes det er ok å sutre, men maken til sløsing av krefter da.
![]() |
|
|