Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-07, 22:52   #761
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jordmødre

Alle som har narkose har uansett en svelgtube.

Gammel 28-09-07, 00:53   #762
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

At alle disse "mitt barn hadde ikke blitt reddet hadde det ikke vært for sykehus og moderne medisin" kommentarene egentlig er ganske irrelevante når det kommer til at det også finnes meninger som går på at man ønsker en generell mer naturlig tilnærming til fødsler. Det er vel ingen i sin rette forstand som vil påstå at en naturlig tilnærming til fødsel skal gå på bekostning av mor og barn.

Joda. Men ettersom jeg FAKTISK ville dødd om jeg hadde forsøkt å føde naturlig og/eller hjemme uten mulighet for keisersnitt, så blir oppfatter jeg denne typer kommentarer som arrogante. Jeg ønsket å føde, jeg. Uten noe mikk makk. Men når det ikke gikk, så er jeg glad både ungen og jeg lever. :har naturlig forhold til kropp, fødsel og smerte:

Gammel 28-09-07, 00:58   #763
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser fremdeles ikke poenget med å sette de to opp mot hverandre. Den ene går fint an uavhengig av den andre og de er nødt til å eksistere side ved side for å gi et passende tilbud til alle landets kvinner. Det er vel ikke så vanskelig å se selv om akkurat du har hatt en opplevelse som tilsa at du trengte den ene delen fremfor den andre.

Gammel 28-09-07, 10:09   #764
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Alle som har narkose har uansett en svelgtube.

Under lettnarkose også?

Jeg var tilstede da sønnen min fikk dren i ørene. Han hadde da ikke svelgtube da? Jeg tror jeg hadde husket det i så fall.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 28-09-07, 10:14   #765
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Hva slags type operasjoner er det som kvalifiserer til å ikke ha muskelavslappende inkludert da?

Min datter ble for ett par uker siden lagt i lett gassnarkose for fjerning av dren. På den narkosen hun fikk, ble hun ikke intubert.

Gammel 28-09-07, 19:57   #766
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da var videodagbok fødselen over. Og hun klarte seg uten smertestillende.

Gammel 28-09-07, 20:19   #767
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Kjempeflott fødsel, og hun var utrolig flink, men litt av et lydnivå

Marge er ikke aktiv  
Gammel 28-09-07, 20:23   #768
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Kjempeflott fødsel, og hun var utrolig flink, men litt av et lydnivå

Men det er vel lov. Syns jordmora var flink.

Gammel 28-09-07, 20:36   #769
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Under lettnarkose også?

Jeg var tilstede da sønnen min fikk dren i ørene. Han hadde da ikke svelgtube da? Jeg tror jeg hadde husket det i så fall.

Det er jeg ikke sikker på. Mulig at de ikke har det.

Gammel 28-09-07, 21:10   #770
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Men det er vel lov. Syns jordmora var flink.

Jeg syns hun var veldig flink i utdrivningsfasen. Sutringen var over og hun var utrolig flink til å presse. At det kommer lyder på slutten av en pressri er da temmelig vanlig. Så på de siste riene at hun presset så hele overkroppen skiftet farge. Flink, var hun.

Gammel 28-09-07, 21:14   #771
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ble helt rørt av faren som måtte tørke noen tårer etterpå. Syns han var flink til å støtte henne.

cora er ikke aktiv  
Gammel 28-09-07, 21:29   #772
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Syns du? Jeg oppfattet han som noe passiv. Han styrte fælt med kluten, men så satt han vel bak henne og spiste eller noe?

Gammel 28-09-07, 21:33   #773
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes også han virket litt passiv, men så får jo vi bare se klipp av fødselen da.

Marge er ikke aktiv  
Gammel 28-09-07, 21:38   #774
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Kanskje hun ønsket at han var passiv?

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 28-09-07, 21:45   #775
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det er godt mulig, jeg har intet behov for å bli plukket på når jeg føder, så jeg forstår godt at andre ikke har det heller.

Gammel 29-09-07, 00:02   #776
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Kanskje hun ønsket at han var passiv?

Ja, var det ikke et klipp der hun feide han vekk da?

Syntes det var en flott fødsel, hun var imponerende flink synes jeg. Jeg overraskes sånn over de som ler og prater mellom riene jeg. Selv var jeg nesten vel så panisk mellom riene som under (vet det er tullete, men fødselsangst gjør en ikke så rasjonell akkurat..)

Noba er ikke aktiv  
Gammel 29-09-07, 10:05   #777
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Syns du? Jeg oppfattet han som noe passiv. Han styrte fælt med kluten, men så satt han vel bak henne og spiste eller noe?

Han passet på at hun hadde kluten på pannen, og holdt henne i hånden under fødselen. Jeg syns det var fint at han forholdt seg rolig, og var der for henne hele tiden.

cora er ikke aktiv  
Gammel 29-09-07, 10:53   #778
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Joda, men når jeg tenker på aktiv far i badekarfødsel, så ser jeg for meg han sitte på badekarkanten med beina i vannet og støtte henne bakfra eller noe. Han var så utenfor, på en måte, derav passiv oppfatning.

Gammel 29-09-07, 11:11   #779
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Joda, men når jeg tenker på aktiv far i badekarfødsel, så ser jeg for meg han sitte på badekarkanten med beina i vannet og støtte henne bakfra eller noe. Han var så utenfor, på en måte, derav passiv oppfatning.

Jeg tenkte det samme da jeg så episoden. Syns både han selv og JM gjorde lite for å involvere ham mer aktivt som støtte underveis under utdrivingen. Men for alt vi vet kan de jo i forkant ha sagt noe om at de ønsket det sånn.

MokkMokk er ikke aktiv  
Gammel 29-09-07, 11:24   #780
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er faktisk begrenset plass i badekaret til far, iallefall om man skal ligge slik at jordmor har litt kontroll på det som skjer. Min mann satt også utenfor badekaret, og hadde som eneste oppgave å holde meg i hendene under hver ri. Det var alt jeg hadde behov for der og da også, så det var helt perfekt. (At stakkaren hadde blåmerker på begge underarmene etter å ha hatt meg hengende på ham under hver ri er en helt annen historie.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.