Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

"Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-07, 22:52   #11
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg synes det med kamoklær er ganske interessant. Jeg satte kaffen i halsen da naboens gutter sprang rundt med fullt krigsutstyr - kamoklær, hjelm, våpen. Men så tenkte jeg - hadde jeg reagert dersom det var indianer og hvit? Næh, det hadde jeg ikke! Er det fordi kamo og gerilja er nærmere oss i tid? Det er hendelser som faktisk skjer, i motsetning til cowboylek.

Absolutt interessant synes jeg. En dramatisk hendelse som er "nær"i tid og tv-dekning gjør assosiasjonene kraftigere? Med litt distanse ser vi ofte mer romantisk på saken.

Matrosdressen som har vært oppe er litt paradoksal der. Den er i høyeste grad militærantrekk som brukes av soldater, også nå. Men den er vel for det meste brukt i til fest, så da blir det kanskje det blodige aspektet mer fjernt?

Lenker for de som trenger bakgrunnstoff
Bilde av uniformen slik den brukes i dag:
http://www.royal-navy.mod.uk/server/...MediaFile.8518
Bakgrunnsinfo fra Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sailor_outfit

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.